Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tärisee ja urakalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keppana
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 190
    • Kittila

    #16
    Kolinaa kuuluu silloin kun lähtee liikkeelle ilman kaasua..

    Comment

    • vesu
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 122
      • Lahti

      #17
      tuntuuko se tärinä ratissa? missä kunnossa renkaat on?
      itellä ratti vispas aivan helvetisti 80-90km/h vauhdissa kuluneilla kesärenkailla. renkaat tasapainotettiin kahteen kertaan mutta tärinä vaan jatkui. tuli talvirenkaiden vaihdon aika ja vaihdoin kesäkumien tilalle nastarenkaat samoille vanteille ja tärinä loppu siihen.

      aikasemmin kardaani täristi ja kolisi liikkeelle lähtiessä 30km/h nopeuteen asti. korjaantui kannatinlaakerin ja ristikoiden vaihdolla.
      E91 320d M-Sport

      Comment

      • Keppana
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 190
        • Kittila

        #18
        Originally posted by vesu View Post
        tuntuuko se tärinä ratissa? missä kunnossa renkaat on?
        itellä ratti vispas aivan helvetisti 80-90km/h vauhdissa kuluneilla kesärenkailla. renkaat tasapainotettiin kahteen kertaan mutta tärinä vaan jatkui. tuli talvirenkaiden vaihdon aika ja vaihdoin kesäkumien tilalle nastarenkaat samoille vanteille ja tärinä loppu siihen.

        aikasemmin kardaani täristi ja kolisi liikkeelle lähtiessä 30km/h nopeuteen asti. korjaantui kannatinlaakerin ja ristikoiden vaihdolla.
        Sykysyllä ostetut nokian nastarattaat..
        Ja vaikea sanoa ku koko kiesi täryyttää..

        Comment

        • x_Tonza_x
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 22
          • Rauma

          #19
          ittel oli aikoinaa vanhasta autosta menny takapyörän laakeri ja renkaassa oli klapii ihan hullusti. ei ääntäny eikä muuta ku vatkutti autoo hullusti.

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 826
            • Iittala

            #20
            Originally posted by Keppana View Post
            Kolinaa kuuluu silloin kun lähtee liikkeelle ilman kaasua..
            Toi jotenki kuullostaa siltä että takakelkan puslat on loppu. Mutta tärinä kun voi tulla IHAN mistä tahansa..

            Etupään nivelet/puslat, takapään nivelet/puslat, kardaanin ristikkonivelet/kannatinlaakeri ja tai tietenkin se itse "kumilimppu" joka on vaihteiston ja kardaanin välissä.

            Etsaa tarkempaa vastaus ennenkuin tarkistat nuo kaikki läpi, kenenkään on tosi vaikeaa sanoa suoraa vastausta.
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by Keppana View Post
              Alkaa tuo tärinä tympäsemään ja pahenemaan. Elikkä alkaa jumalaton tärinä 60km/h jälkeen, tähän asti ongelmaan on auttanut vanteiden puhistus jäästä. Nyt ei sekään auta ja tärinä on pahentunu. Kardaani? Tärinällä tarkoitan sellaista kunnon tärinää, penkit tärisee, oma ääniki tärisee
              Keskipitkä oppimäärä E34:n tärinöistä ja vapinoista tässä. Joten sitä hakua kannattaa käyttää...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 315
                • Mouhijärvi

                #22
                Kuten Leka tuossa jo laittoikin linkkiä E34:sen ominaisuuksista, niin itselläni, kuin myös liki jokaisella E34:sen omistajalla on varmasti tullut eteen tämä tärinä. Liian korkeat rengaspaineet aiheuttivat ihan käsittämätöntä tärinää 80 vauhdissa. Hampaat kolisivat ja niin päin pois. Oikean puolen reaktiotangon pallonivelessä oli myös välystä - vaivaiset 5mm. Tämä aiheutti lisää tärinää, kolinaa ja epämääräistä ohjautuvuutta. Nyt onkin pian edellisen vaihdosta toinenkin menossa, onneksi helppo remontti. Eikun rengasraudalla vääntelemään auton alle.
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9042
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by gubbe89 View Post
                  Kuten Leka tuossa jo laittoikin linkkiä E34:sen ominaisuuksista, niin itselläni, kuin myös liki jokaisella E34:sen omistajalla on varmasti tullut eteen tämä tärinä. Liian korkeat rengaspaineet aiheuttivat ihan käsittämätöntä tärinää 80 vauhdissa. Hampaat kolisivat ja niin päin pois. Oikean puolen reaktiotangon pallonivelessä oli myös välystä - vaivaiset 5mm. Tämä aiheutti lisää tärinää, kolinaa ja epämääräistä ohjautuvuutta. Nyt onkin pian edellisen vaihdosta toinenkin menossa, onneksi helppo remontti. Eikun rengasraudalla vääntelemään auton alle.
                  Juu et todellakaan ole yksin ongelmasi kanssa

                  Itsellä tärisi himona aiemmin. Nyt satojen eurojen ja kymmenien alustan osien jälkeen tärinä on pienehköä, ja seuraavaksi vaihdankin lähes viimeiset vaihtoehdot, eli raidetangon keskitangon ja apusimpukan hela. Josko tulevat 16" vanteet tuovat myös hieman pehmeyttä vaimentamaan tärinää.

                  Aiemmin en välttämättä ymmärtänyt foorumilla saatuja kommentteja "vaihda autoosi kaikki ja pistä silmät kiinni kun kirjoitat 2k€:n kuittiin nimen". Nykyään alan olla itsekin vähitellen tätä mieltä, ja näin varmaankin teen, jos vielä seuraavana E34 tulee pihaan.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • Keppana
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2008
                    • 190
                    • Kittila

                    #24
                    Sori ku nostan, mutta jos jollakin samaa vikaa. Takarattaiden laakerit oli lopussa.

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      #25
                      Ei mitään sori, vaan näin se kuuluisi kaikkien kysyjien tehdä, kun vika löytyy.

                      Comment

                      • crybaby
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 78
                        • Kemi

                        #26
                        elikkäs itsellä on e34 525 -91 vuoden bimmeri,kesällä töistä kotia päin ajellessa alkoi pientä tutinaa tuntumaan takapäästä,ajoin kuitenkin viimeisen 100km kotia ja tutina/tärinä oli jo sietämätöntä 80km/h vauhdissa.

                        no kaverin kanssa aloimme miettimään mikä on vikana,peräpää ilmaan ilman rattaita tuettiin perä et vetarit on suorassa,aivan älytön vatkaus taka-akselissa,vänkärin puolelta laakeri loppu,no vein auton laakerin vaihtoon ja taistelujen kautta laakeri oli saatu vaihdettua,mut tärinä jatkui silti.

                        perä ylös ja tärinähän oli samanlainen kuin ennen laakerin vaihtoa,no päättelimme et kartaanin kannatinlaakeri loppu,uus motonetistä ja avot tärinät/tutina poissa samalla kuitenkin huomasin paikalleen asennuksessa et ristikkonivel ois pitänyt vaihtaa samalla mut ajattelin et kai toi kestää,mut nyt on taas tärinä tullut takaisin ja samalla ajattelin nyt ostaa kl-varaosista noi osat,toivottavasti kestäis nyt pikkasen pitempää ku 3kk.

                        tärinä tosin alkaa 90km/h vauhdissa ja loppuu 120km/h jälkeen (tai ainakin rauhoittuu)

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          No se ristikkohan sen tukilaakerin rikkoo uudestaan. Ei ihme jos täristää uudelleen

                          Itsellä oli saman sorttinen ominaisuus kun auton ostin. Se takimmainen vakionopeusnivel oli lukkiutuvaa sorttia sopivassa asennossa ja tukilaakeri olikin sitten sen mukaan aivan entinen.

                          Comment

                          • Diamond
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 61
                            • Keski-suomi

                            #28
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            No se ristikkohan sen tukilaakerin rikkoo uudestaan. Ei ihme jos täristää uudelleen
                            Näinhän se on. Niin loistava auto kuin e34 kunnossa ollessaan onkin, on se sellainen osasyöppö alustanosien suhteen, että alta pois. Jos yhdessä paikassa on klappia, pian on toisessakin ja niin edelleen.

                            Comment

                            • crybaby
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 78
                              • Kemi

                              #29
                              [quote=Muurahainen;1835376]No se ristikkohan sen tukilaakerin rikkoo uudestaan. Ei ihme jos täristää uudelleen

                              nii mie arvelinkin,mutku en ostanut sillon kun tukilaakerin ja keulaa alatukivarret+reaktiotangot nii ei ollut viel tietoa et se ristikko liikkuu niinkuin "pykälittäin" mut vahingosta viisastuu

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎