Kolinaa kuuluu silloin kun lähtee liikkeelle ilman kaasua..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 tärisee ja urakalla
Collapse
X
-
tuntuuko se tärinä ratissa? missä kunnossa renkaat on?
itellä ratti vispas aivan helvetisti 80-90km/h vauhdissa kuluneilla kesärenkailla. renkaat tasapainotettiin kahteen kertaan mutta tärinä vaan jatkui. tuli talvirenkaiden vaihdon aika ja vaihdoin kesäkumien tilalle nastarenkaat samoille vanteille ja tärinä loppu siihen.
aikasemmin kardaani täristi ja kolisi liikkeelle lähtiessä 30km/h nopeuteen asti. korjaantui kannatinlaakerin ja ristikoiden vaihdolla.E91 320d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by vesu View Posttuntuuko se tärinä ratissa? missä kunnossa renkaat on?
itellä ratti vispas aivan helvetisti 80-90km/h vauhdissa kuluneilla kesärenkailla. renkaat tasapainotettiin kahteen kertaan mutta tärinä vaan jatkui. tuli talvirenkaiden vaihdon aika ja vaihdoin kesäkumien tilalle nastarenkaat samoille vanteille ja tärinä loppu siihen.
aikasemmin kardaani täristi ja kolisi liikkeelle lähtiessä 30km/h nopeuteen asti. korjaantui kannatinlaakerin ja ristikoiden vaihdolla.
Ja vaikea sanoa ku koko kiesi täryyttää..
Comment
-
-
Originally posted by Keppana View PostKolinaa kuuluu silloin kun lähtee liikkeelle ilman kaasua..
Etupään nivelet/puslat, takapään nivelet/puslat, kardaanin ristikkonivelet/kannatinlaakeri ja tai tietenkin se itse "kumilimppu" joka on vaihteiston ja kardaanin välissä.
Etsaa tarkempaa vastaus ennenkuin tarkistat nuo kaikki läpi, kenenkään on tosi vaikeaa sanoa suoraa vastausta.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Originally posted by Keppana View PostAlkaa tuo tärinä tympäsemään ja pahenemaan. Elikkä alkaa jumalaton tärinä 60km/h jälkeen, tähän asti ongelmaan on auttanut vanteiden puhistus jäästä. Nyt ei sekään auta ja tärinä on pahentunu. Kardaani? Tärinällä tarkoitan sellaista kunnon tärinää, penkit tärisee, oma ääniki tärisee
Comment
-
-
Kuten Leka tuossa jo laittoikin linkkiä E34:sen ominaisuuksista, niin itselläni, kuin myös liki jokaisella E34:sen omistajalla on varmasti tullut eteen tämä tärinä. Liian korkeat rengaspaineet aiheuttivat ihan käsittämätöntä tärinää 80 vauhdissa. Hampaat kolisivat ja niin päin pois. Oikean puolen reaktiotangon pallonivelessä oli myös välystä - vaivaiset 5mm. Tämä aiheutti lisää tärinää, kolinaa ja epämääräistä ohjautuvuutta. Nyt onkin pian edellisen vaihdosta toinenkin menossa, onneksi helppo remontti. Eikun rengasraudalla vääntelemään auton alle.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostKuten Leka tuossa jo laittoikin linkkiä E34:sen ominaisuuksista, niin itselläni, kuin myös liki jokaisella E34:sen omistajalla on varmasti tullut eteen tämä tärinä. Liian korkeat rengaspaineet aiheuttivat ihan käsittämätöntä tärinää 80 vauhdissa. Hampaat kolisivat ja niin päin pois. Oikean puolen reaktiotangon pallonivelessä oli myös välystä - vaivaiset 5mm. Tämä aiheutti lisää tärinää, kolinaa ja epämääräistä ohjautuvuutta. Nyt onkin pian edellisen vaihdosta toinenkin menossa, onneksi helppo remontti. Eikun rengasraudalla vääntelemään auton alle.
Itsellä tärisi himona aiemmin. Nyt satojen eurojen ja kymmenien alustan osien jälkeen tärinä on pienehköä, ja seuraavaksi vaihdankin lähes viimeiset vaihtoehdot, eli raidetangon keskitangon ja apusimpukan hela. Josko tulevat 16" vanteet tuovat myös hieman pehmeyttä vaimentamaan tärinää.
Aiemmin en välttämättä ymmärtänyt foorumilla saatuja kommentteja "vaihda autoosi kaikki ja pistä silmät kiinni kun kirjoitat 2k€:n kuittiin nimen". Nykyään alan olla itsekin vähitellen tätä mieltä, ja näin varmaankin teen, jos vielä seuraavana E34 tulee pihaan.E39 ja E91
Comment
-
-
elikkäs itsellä on e34 525 -91 vuoden bimmeri,kesällä töistä kotia päin ajellessa alkoi pientä tutinaa tuntumaan takapäästä,ajoin kuitenkin viimeisen 100km kotia ja tutina/tärinä oli jo sietämätöntä 80km/h vauhdissa.
no kaverin kanssa aloimme miettimään mikä on vikana,peräpää ilmaan ilman rattaita tuettiin perä et vetarit on suorassa,aivan älytön vatkaus taka-akselissa,vänkärin puolelta laakeri loppu,no vein auton laakerin vaihtoon ja taistelujen kautta laakeri oli saatu vaihdettua,mut tärinä jatkui silti.
perä ylös ja tärinähän oli samanlainen kuin ennen laakerin vaihtoa,no päättelimme et kartaanin kannatinlaakeri loppu,uus motonetistä ja avot tärinät/tutina poissa samalla kuitenkin huomasin paikalleen asennuksessa et ristikkonivel ois pitänyt vaihtaa samalla mut ajattelin et kai toi kestää,mut nyt on taas tärinä tullut takaisin ja samalla ajattelin nyt ostaa kl-varaosista noi osat,toivottavasti kestäis nyt pikkasen pitempää ku 3kk.
tärinä tosin alkaa 90km/h vauhdissa ja loppuu 120km/h jälkeen (tai ainakin rauhoittuu)
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNo se ristikkohan sen tukilaakerin rikkoo uudestaan. Ei ihme jos täristää uudelleen
Comment
-
-
[quote=Muurahainen;1835376]No se ristikkohan sen tukilaakerin rikkoo uudestaan. Ei ihme jos täristää uudelleen
nii mie arvelinkin,mutku en ostanut sillon kun tukilaakerin ja keulaa alatukivarret+reaktiotangot nii ei ollut viel tietoa et se ristikko liikkuu niinkuin "pykälittäin" mut vahingosta viisastuu
Comment
-
Comment