Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ilmastoinnin muunto automaatti-ilmastoinniksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fipanpelt
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 179
    • Tampere

    E34 ilmastoinnin muunto automaatti-ilmastoinniksi?

    Moi!

    Omassa autossa (e34 m5 sedan -91) on normi ilmastointi.
    Ilmastointi "kärähti" ja nyt tarvisi vaihtaa ilmastoinnin moottori + muuta kamaa.

    Tuli mieleen miten ilmastointi ja automaattisen eroaa toisistaan?
    Sellainen tieto kiinnostaisi onko paljon osia vaihdettava?

    ps. saa TARJOTA koko automaatti-ilmastointi pakettia myös...
    - www.peltolat.com -
    F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14513
    • Oulu

    #2
    Ei ole mitenkään yksinkertainen prosessi IHKR -> IHKA päivitys. Koko kojetaulu pitää purkaa ja vaihtaa koko puhallinyksikkö, asentaa ilmasensoreita jne. jne.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Ei ole mitenkään yksinkertainen prosessi IHKR -> IHKA päivitys. Koko kojetaulu pitää purkaa ja vaihtaa koko puhallinyksikkö, asentaa ilmasensoreita jne. jne.
      Aika työlästä on vaihto, mutta ei mahdotonta. Asennusohjeet löytyy kyllä koneelta jos joku haluaa yrittää ko. konvesiota. -91 M5:n IHKA osia löytyy läjäpäin tallilta, tarkempaa osainventaariota en ole tehnyt siitä mitä on tallessa/puuttuu.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • jussi_r
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1655
        • Nurmijärvi

        #4
        Tuon auton tapauksessa työn määrällä ei ole mitään merkitystä, koska nähdäkseni koko sisusta pitää purkaa ihan pellilleen, ml. kojelauta irti. Automaagisessa lienee kaikki konehuoneen rautaosat samaa kamaa, mutta sisällä sitten ei taida juuri yhteneviä osia ollakaan.

        Mun mielestä tuo konversio kannattaa tehdä, koska nyt se menee ihan samoilla vaivoilla muun jälleenrakennuksen ohessa.
        M3 Cabrio Individual
        530d GT xDrive
        GL420 CDI
        ZX-12R

        Comment

        • fipanpelt
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 179
          • Tampere

          #5
          ilmastoinnin vaihto

          Joo, kaikki puretaan ja sen jälkeen näkee mitä vanhasta jää ja mitä tarvitsee uutta.
          ELI autom-ilmastointi tulee.

          Sain privalla yhdet kamat, mitkä pitäisi olla aika täydelliset, mutta laitan osto_palstalle listaa mitä sitten puuttuu. Voin kommentoida projektia jossain vaiheessa foorumilla...
          - www.peltolat.com -
          F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

          Comment

          • fipanpelt
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 179
            • Tampere

            #6
            Sellainen kysymys tuli heti mieleen...

            Nyt kun ilmastoinnin purkaa ja kasaa uudelleen, niin mitkä "kuluvat" osat kannatta heti suosiolla laittaa uusiksi? Ininät ja kitinät ym.

            Niin ei tarvisi seuraavaan 10-vuoteen purkaa...

            Panu
            - www.peltolat.com -
            F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Koska autosi on luultavammin R-12 kylmäaineella niin samoilla sotkuilla sen voisi päivittää nykyaikaiselle R-134 aineelle jolloin sen huolto tulevaisuudessa helpottuu.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎