Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540ia manuaaliksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iso t
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 26
    • oulainen

    E34 540ia manuaaliksi

    Kertokaa viisaammat mikä laatikko, vauhtipyörä ja kytkin käy jos muuttaa manuaalilaatikolle? Onkohan noissa perävälitys sama jos on automaatti/manuaali? Kiitos etukäteen!
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    #2
    Mulla on 525iA johon olen vaihtanut manuaaliloovan. Siinä ainaki oli peränvälitys aivan eri. automaatissa 4.44 ja manuaalissa 3.23. Tämä johtuu siitä että automaatti- ja manuaalilaatikossa on eri välitykset. Ainaki 525iA:ssa perän kardaanin laippa on pienempi kuin manuaalissa joten pitää koko perä vaihtaa, ellei ala vaihtaan pelkkää laippaa. Mutta www.realoem.com :sta voi selvittää mitä kaikkea pitää vaihtaa.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • jarzap
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 319
      • Sodankylä/Pyhäsalmi

      #3
      RealOemin mukaan 540 manuaalissa ja automaatissa perävälitys ois kummasakin 2.93:think
      "Paska analyysi!"

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by jarzap View Post
        RealOemin mukaan 540 manuaalissa ja automaatissa perävälitys ois kummasakin 2.93:think
        Yleensä automaatissa on harvempi välitys. Sama välitys johtunee tässä tapauksessa siitä, että manuaaliversio on 6-lovinen. Jos järjellä ajattelee, niin 6-vaihteisen hilppeet kai sinne pitäis vaihtaa. Voisin kuvitella että 6-lovisia manuaaleja ei hyvin ole tarjolla. Entäs 530i:n (M60) laatikko, kytkin ja vp?
        E39 ja E91

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Harri G View Post
          Entäs 530i:n (M60) laatikko, kytkin ja vp?
          Jenkkifoorumilla on monet tuota B30:n 5lovista laittanu B40:n perään... Sitä en tiedä miten kestää ja millä kytkimellä.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • mrrk
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 515
            • Satakunta.

            #6
            Kartaani on muistaakseni manuaalissa pidempi.
            Molemmissa sama perävälitys.
            6 v manuaali ja 3.45 välitys on minun mielestä liian lyhyt, sais olla normi tai 3.15

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Jenkkifoorumilla on monet tuota B30:n 5lovista laittanu B40:n perään... Sitä en tiedä miten kestää ja millä kytkimellä.
              Jos multa kysytään, niin tuo viisi vaihteinen voisi vääntömoottorin jatkoksi sopia jopa paremmin. Lyhyt ykkönen on V8:n kanssa tyhjä arpa ja samoin myös se viimeinen pykälä, ellei kyttää jotain laittomien nopeuksien kulutuksia. 5 vaihdetta riittää hyvin, eikä tarvitse ihan jatkuvasti hämmentää. Hankintahinnassa luulisi siinäkin olevan miellyttävän suuruinen ero ja kytkimiä nyt löytyy joka lähtöön. 400Nm ei varsinaisesti ole vielä sellainen lukema sekään, että tarvitsisi laatikon puolesta yöuniaan menettää.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • kilofasu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 127

                #8
                Originally posted by Carbonfiber
                Ihan eri laatikko.

                Mistäköhän selviäisi, mitä eroa noilla laatikoilla on?
                Kalusto:
                e39 530dA -02 M-Sport
                e46 320ciA -00
                Yamaha FZS1000 Fazer -03
                Opel Ascona B 2.0S -80
                Tunturi Automat

                "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #9
                  Originally posted by kilofasu View Post
                  Mistäköhän selviäisi, mitä eroa noilla laatikoilla on?

                  e34:sen automaatti on ihan eri laatikko kuin sun steppi, se on totta.

                  Vuoden 2000 ZF:n 5hp automaatti on todella luotettava, mikä omassasi ilmeisesti on.

                  Kun taas esim. alkupään e39 korimallin (-95-96) automaatit on zf5hp18 riippumatta onko steppi vai ei. Näissä on enemmän ongelmia, tosin harvoin niissäkään. 9/98 tuli uudemmat steppilaatikot e39:n, e46 on kaikki tällä uudemmalla askilla.

                  Edit: realoem.com, sieltä tutkimaan vaihtoehtoja jos kiinnostaa...

                  Comment

                  • mrrk
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 515
                    • Satakunta.

                    #10
                    realoem

                    Edit: realoem.com, sieltä tutkimaan vaihtoehtoja jos kiinnostaa...[/QUOTE]


                    Ei kannata sokkona luottaa tuohonkaan..Vaikka osanumero on sama VOI osa olla erilainen.

                    Aika monessa kohtaa huomannut eroja varsinkin jos on V-8.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎