Kertokaa viisaammat mikä laatikko, vauhtipyörä ja kytkin käy jos muuttaa manuaalilaatikolle? Onkohan noissa perävälitys sama jos on automaatti/manuaali? Kiitos etukäteen!
E34 540ia manuaaliksi
Collapse
X
-
Mulla on 525iA johon olen vaihtanut manuaaliloovan. Siinä ainaki oli peränvälitys aivan eri. automaatissa 4.44 ja manuaalissa 3.23. Tämä johtuu siitä että automaatti- ja manuaalilaatikossa on eri välitykset. Ainaki 525iA:ssa perän kardaanin laippa on pienempi kuin manuaalissa joten pitää koko perä vaihtaa, ellei ala vaihtaan pelkkää laippaa. Mutta www.realoem.com :sta voi selvittää mitä kaikkea pitää vaihtaa.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
-
Yleensä automaatissa on harvempi välitys. Sama välitys johtunee tässä tapauksessa siitä, että manuaaliversio on 6-lovinen. Jos järjellä ajattelee, niin 6-vaihteisen hilppeet kai sinne pitäis vaihtaa. Voisin kuvitella että 6-lovisia manuaaleja ei hyvin ole tarjolla. Entäs 530i:n (M60) laatikko, kytkin ja vp?Originally posted by jarzap View PostRealOemin mukaan 540 manuaalissa ja automaatissa perävälitys ois kummasakin 2.93:thinkE39 ja E91
Comment
-
Jenkkifoorumilla on monet tuota B30:n 5lovista laittanu B40:n perään... Sitä en tiedä miten kestää ja millä kytkimellä.Originally posted by Harri G View PostEntäs 530i:n (M60) laatikko, kytkin ja vp?
Comment
-
Jos multa kysytään, niin tuo viisi vaihteinen voisi vääntömoottorin jatkoksi sopia jopa paremmin. Lyhyt ykkönen on V8:n kanssa tyhjä arpa ja samoin myös se viimeinen pykälä, ellei kyttää jotain laittomien nopeuksien kulutuksia. 5 vaihdetta riittää hyvin, eikä tarvitse ihan jatkuvasti hämmentää. Hankintahinnassa luulisi siinäkin olevan miellyttävän suuruinen ero ja kytkimiä nyt löytyy joka lähtöön. 400Nm ei varsinaisesti ole vielä sellainen lukema sekään, että tarvitsisi laatikon puolesta yöuniaan menettää.Originally posted by zener View PostJenkkifoorumilla on monet tuota B30:n 5lovista laittanu B40:n perään... Sitä en tiedä miten kestää ja millä kytkimellä.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Originally posted by CarbonfiberIhan eri laatikko.
Mistäköhän selviäisi, mitä eroa noilla laatikoilla on?Kalusto:
e39 530dA -02 M-Sport
e46 320ciA -00
Yamaha FZS1000 Fazer -03
Opel Ascona B 2.0S -80
Tunturi Automat
"Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"
Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.
Comment
-
Originally posted by kilofasu View PostMistäköhän selviäisi, mitä eroa noilla laatikoilla on?
e34:sen automaatti on ihan eri laatikko kuin sun steppi, se on totta.
Vuoden 2000 ZF:n 5hp automaatti on todella luotettava, mikä omassasi ilmeisesti on.
Kun taas esim. alkupään e39 korimallin (-95-96) automaatit on zf5hp18 riippumatta onko steppi vai ei. Näissä on enemmän ongelmia, tosin harvoin niissäkään. 9/98 tuli uudemmat steppilaatikot e39:n, e46 on kaikki tällä uudemmalla askilla.
Edit: realoem.com, sieltä tutkimaan vaihtoehtoja jos kiinnostaa...
Comment
Comment