yksinkertainen muistisääntö on jos ei mikään nopeus pelitä,vikaa kannattaa etsiä moottorista.Jos taas täysillä pelittää,ja hitaimmilla ei niin vika on vastuksessa.Vastustakaan ei kannata uutta heti hommata,vaan sähköliikkeestä hakemaan lämpösulake,ja kolvaamaan vanhan tilalle.Hintaa prosessille tulee noin 1.5e,kun taas uusi vastus/siili maksaa 30-60 riippuu hankinta paikasta Yleisin syy vastuksen palamiseen on moottorin jäkkiminen,eli pieni öljyäminen ja herkistely voi auttaa asiaan,ja estää tulevan moottoririkon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 525iA puhallin lakkasi toimimasta.
Collapse
X
-
Originally posted by Purtsi123 View PostTietääkö kukaan, pystyykö miten helposti vaihtamaan laakerit tohon moottoriin, vai kannattaisko hommata käytetty puhallin suosiolla purkaamolta? Pitää melko kovaa mekkalaa omakin puhallin.
Oliskos mitään haittaa jos laittais sen moottorin ihan tiukkaan aloilleen, siis että ei ole mitään pehmuste kumeja välissä? Todennäkösesti se räminä tässä tapauksessa johtuu siitä että se moottori pääsee heilumaan.
Moottorihan oli siemens jos niissä on erilaisia kiinnityksiä. Pikasia vinkkejä tarviin.Last edited by Purtsi123; 03-03-2009, 19:09.E61 525xda -08
Comment
-
-
Pieniä ongelmia 535 puhaltimen kanssa. Lakkasi toimimasta kokonaan, ei puhalla millään nopudella. Toimi moitteettomasti ja pari päivää sitten pimeni yht'äkkiä.
Tänään vaihdoin moottorin, ei ollut vika siinä. Molempiin moottorille tuleviin johtoihin tulee virta, ei vaikutusta vaikka cabiinista vääntelee säätönuppelia kuinka.
Autossa on manuaali-ilmastointi, onko siinä "miekkaa". Mistä löydän alla olevasta linkistä osan numero 1 tai 2.
Auto on -89 535.
750 Oxfordgrun
__
Comment
-
-
Nyt on miekka kaivettu esiin, näyttää kaikinpuolin ehjältä. Mittailin sitä ja kaikki 4 mosfettia näyttää samoja arvoja kun laittaa virtapiuhan paikalleen ja säätelee puhaltimen voimakkuus säädintä.
Oliskohan mitään muuta mahdollista vastusta relettä tms. mistä voisi vikaa etsiä?
Edit: Lisää tutkailtu miekkaa. Miekassa oleva rele ei toimi ainakaan, käsin kun painaa sitä niin puhallin pyörii täysillä eikä sammu kun avaimesta.Last edited by jaiwe; 15-03-2009, 10:25.750 Oxfordgrun
__
Comment
-
-
Ja taas lakkasi puhallin toimimasta.
Nostellaanpas vanhahkoa triidiä kun samasta asiasta taas kyse.
Tuossa maanantaina ajelin kotiin ja käytin puhallinta hetken 4 asennossa kun meinasi ikkunat huurtua. Lämpöä ei edelleenkään tule kovinkaan hyvin ja nesteitä häviää. Kumma kun en ole saanut aikaiseksi katsottua sitä lämppärin kennoakaan...
Mutta itse asiaan. Vaihdoin silloin kevättalvella ne hiilet tuohon puhaltimeen ja sen jälkeen pelasi aivan kuten kuuluukin. Mitä nyt sellaista jurinaa piti koko ajan, johtui varmaan hiilien kulmikkuudesta. Ei kuitenkaan ole häirinnyt sen kummemmin.
Varmaan kannattaa taas alkaa purkamaan tuo koko roska kun ei sulakekaan ole palanut. Puhallin pyörii todella hiljaa kun kuuntelee konepelti auki puhaltimen luota. Mitä olette mieltä te arvoisat kanssabemaristit, ostanko suosiolla uuden puhaltimen moottorin vai yritinkä korjata entisen jollain poppakeinoilla?Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Täällä Kanssa Vähän puhallin Ongelmia Auto -93 525 manuaali ilmastoinnilla. Eli Välillä sammuu yhtäkkiä Mutta KUN KÄYTTÄÄ 4 asennossa SEN JÄLKEEN toimii taas pienemmätkin nopeudet. vastus vaihdettu ei vaikutusta. Eli alkaisko kenties moottori vedellä viimeisiä, Viime syksynä piti vikinää ja rasvailujen JÄLKEEN toiminut vuoden. tänään oli mennyt Sulake Eli Onko Muita Mahdollisia takkuamisen aihettajia kun moottori?
Comment
-
Comment