E34 5/92 525iA 5HP18 automaattilaatikolla ja CC herjaa satunnaisesti "Trans program". Herja lähtee pois ja vaihteisto toimii normaalisti kun auton sammuttaa. Yleensä tuo herja tulee, kun kierroksia on hieman enemmän, kuten talvikelillä luisuissa tai laatikon pykältäessä pienempää rivakassa kiihdytyksessä. Öljymäärä vaihteistossa on kunnossa, öljy on myös normaalin väristä eikä haise palaneelle. Normaaliajossa laatikko pelaa nätisti ilman ihmeempiä kummallisuuksia.
Koneessa ei ole vikakoodeja, mutta vaihteistosta löytyi seuraavaa:
"16 Turbine speed sensor. Or Solenoid Valve 1
Verify the cable between the EGS Control Unit PIN 16 and 44 and the Turbine speed sensor. Verify also the speed signal.
Gear Box Program: Mechanical Emergency Program.
42 Output rotation speed signal and stall speed signal.
No input, or incorrect engine speed information. Verify the cable between the EGS Control Unit PIN 14 and 42 to the speed sensors. Verify also the sensors.
Gear Box Program: Mechanical Emergency Program."
Vaihteiston ohjausboksi on käytetty irti, eikä siinä ainakaan päälle päin näkynyt mitään outoa. Samoin vaihteiston ohjelmavalitsin (S/E/*) on purettu ja puhdistettu ja se toimii kuten kuuluukin. Näiden toimenpiteiden jälkeen herjaa ei ole tullut, mutta muutenkin herjojen väli vaihtelee. Tuo kyseinen automaatti oikkuineen on itselle vielä hieman vieras, joten olisiko jollain asiaan enemmän perehtyneellä ideoita mikä mättää. Jokin sähkökomponentti tai boksi rikki, vai vaihteistossa jokin mekaaninen vika?
Hakua on käytetty ahkerasti, ja liki kaikki 5HP18-ketjut käyty läpi, joten "käytä hakua" -kommentit voi jättää suosiolla väliin.
Koneessa ei ole vikakoodeja, mutta vaihteistosta löytyi seuraavaa:
"16 Turbine speed sensor. Or Solenoid Valve 1
Verify the cable between the EGS Control Unit PIN 16 and 44 and the Turbine speed sensor. Verify also the speed signal.
Gear Box Program: Mechanical Emergency Program.
42 Output rotation speed signal and stall speed signal.
No input, or incorrect engine speed information. Verify the cable between the EGS Control Unit PIN 14 and 42 to the speed sensors. Verify also the sensors.
Gear Box Program: Mechanical Emergency Program."
Vaihteiston ohjausboksi on käytetty irti, eikä siinä ainakaan päälle päin näkynyt mitään outoa. Samoin vaihteiston ohjelmavalitsin (S/E/*) on purettu ja puhdistettu ja se toimii kuten kuuluukin. Näiden toimenpiteiden jälkeen herjaa ei ole tullut, mutta muutenkin herjojen väli vaihtelee. Tuo kyseinen automaatti oikkuineen on itselle vielä hieman vieras, joten olisiko jollain asiaan enemmän perehtyneellä ideoita mikä mättää. Jokin sähkökomponentti tai boksi rikki, vai vaihteistossa jokin mekaaninen vika?
Hakua on käytetty ahkerasti, ja liki kaikki 5HP18-ketjut käyty läpi, joten "käytä hakua" -kommentit voi jättää suosiolla väliin.
Comment