Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 vaihteensiirtäjä irti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbopuusti
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 823
    • Lahti

    e34 vaihteensiirtäjä irti?

    Noniin ja taas vaihteeksi bemu paskana. Elikkä tällä kertaa akrakadabra vaihdekeppi ihan vetelä. Kolmosvaihde pesässä ja jostainpäin ilmeisesti sitten vivusto irti. Miten paha homma tuommonen on? Autohan luonnollisesti pitää jossain nostaa ylös, mutta tarvitseeko mitä kaikkea purkaa pois? Kardaani ja pakoputki? Tarviiko vielä laskea laatikko lattialle/kääntää moottorivaihteisto-pakettia? Tilaa ei varmaan hirveästi ole mitä nyt itse tässä muistelen pari kertaa auton alla käyneenä. Tässä suunnittelen mitä kaikkea tuohon hommaan nyt sitten tarvitsee ja kauan menee että onko täällä tommosta remppaa tehneitä. Ja onhan niitä joten vastailkaapa!
    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
  • Jope86
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 97
    • Imatra

    #2
    hyvällä munkilla ei tarvitse kuin laittaa vaihdekepin alapää paikoilleen ja lukita uudella sokalla... ei tarvitse purkaa mitään tieltä...:think


    _____________________________________________
    E34 M5
    ex: E36 325 Coupe M-Sport
    ex: E34 535 iA
    ex: E30 318i Touring
    ex: E36 320 Taxi (SeKaSiKiÖ M52B25)
    ex: E34 535
    ex: E34 520 mosselmann turbo
    ex: E30 320 Taxi
    ex: E30 316i

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Jope86 View Post
      hyvällä munkilla ei tarvitse kuin laittaa vaihdekepin alapää paikoilleen ja lukita uudella sokalla... ei tarvitse purkaa mitään tieltä...:think
      Huonommalla tuurilla puretaan ja kunnostetaan aski/vaihdetaan hyvä käytetty tilalle.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • turbopuusti
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 823
        • Lahti

        #4
        Originally posted by Jope86 View Post
        hyvällä munkilla ei tarvitse kuin laittaa vaihdekepin alapää paikoilleen ja lukita uudella sokalla... ei tarvitse purkaa mitään tieltä...:think


        http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=25&fg=05
        Joop kyllä se keppi vaan varmaan sieltä just irti on. Eli selventääkseni niin sinne mahtuu tekemään ilman purkamista?
        e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by turbopuusti View Post
          Joop kyllä se keppi vaan varmaan sieltä just irti on. Eli selventääkseni niin sinne mahtuu tekemään ilman purkamista?
          Kepin päästä helpompi, t-kappaleen päästä vaatii hieman sorminäppäryyttä ainakin meikäläisen kourilla.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • marko.m
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 333
            • Keminmaa

            #6
            Jos on tukitanko (ylempi tanko) irti vaihdelaatikosta niin se on helppo laittaa takasin. Siinä on tappi ja semmonen peltiprikka mikä vain painetaan kiinni. tuosta edellä annetusta realoemin kuvasta näkyy. siirtotangon molemmat päät ovat prikalla kiinni eikä ole mahdottomuus jos on toinen prikka kadonnut. tukitangon toinen pää on yhdellä pultilla kiinni rungossa. Se tuskin on irti. Veikkaan tuota siirtotankoa.

            Ainakin tuon siirtotangon onnistuu laittaa takasin ilman purkua. Kyllä sinne käsi pitäis mahtua muuallekin. Jos ottaa vaihdelaatikon takakannattimen irti niin laatikko laskeutuu vähäsen ja tulee tilaa.
            Last edited by marko.m; 15-02-2009, 20:55.
            316i e46 -04.
            Ex. 525i e34 -91

            Comment

            • turbopuusti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 823
              • Lahti

              #7
              ok ei muutakun ensimmäisenä sitten sisältä romut irti ja kurkkimaan...
              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

              Comment

              • marko.m
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 333
                • Keminmaa

                #8
                Originally posted by turbopuusti View Post
                ok ei muutakun ensimmäisenä sitten sisältä romut irti ja kurkkimaan...
                Sisältä sinne ei näe. Pakko nostaa toinen kylki ilmaan ja mennä alle tutkimaan.
                316i e46 -04.
                Ex. 525i e34 -91

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4320
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by marko.m View Post
                  Sisältä sinne ei näe. Pakko nostaa toinen kylki ilmaan ja mennä alle tutkimaan.
                  Eikös nyt vaihdekepin alapään saa näkyviin kun ottaa rojut pois tieltä? Näkee edes sen verran, että onko vika siellä vai jossain muualla.

                  Comment

                  • marko.m
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 333
                    • Keminmaa

                    #10
                    Originally posted by jani73 View Post
                    Eikös nyt vaihdekepin alapään saa näkyviin kun ottaa rojut pois tieltä? Näkee edes sen verran, että onko vika siellä vai jossain muualla.
                    Niin no sen tosiaan näkee kun ottaa sen läpivientikumin pois kepin ympäriltä. Mutta ei siitä reiästä silti mahu mitään tekemään muuta kuin toteamaan että onko vika siinä vai muualla.
                    316i e46 -04.
                    Ex. 525i e34 -91

                    Comment

                    • turbopuusti
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 823
                      • Lahti

                      #11
                      Elikkä sen verta siitä kurkin että kepin päästä sokka lentäny kankaalle ja irronnut sen takia. Eli pystyy vaihdekepillä koputtelee pakoputkesta turhat ruosteet pois. Auton alle joo päästävä pitää olla vähintään mcgyver jos joku meinaa jotain sisältäkäsin laitella. Eli ei siis ilmeisesti ollut iso homma. Kiitoksia nopeista vastauksista.

                      EDIT: selvennykseksi siis vaihteensiirtäjän "välitanko" vaihdelaatikon päästä irti. Katsotaan nyt vielä saako laiteltua ilman purkamisia
                      Last edited by turbopuusti; 16-02-2009, 15:12.
                      e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎