Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m30b30 nuhainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • epäkesko
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 49
    • pyhäjoki

    e34 m30b30 nuhainen

    Sanotaan heti alkuun että näitä bemarin moottori häröilyjähän riittää ja tuleekin riittämään, mutta kirjoitetaan tästä nyt silti näin lauantai illan ratoksi. Eli kone käyttäytyy seuraavalla tavalla:

    Tyhjäkäynti on huononlaista, röpöttää, mutta ei kumminkaan souda kierroksia ees takas. Pikkasen kun raottaa kaasuläppää kone käyttäytyy kuin hörppäisi ilmaa eli ei kierrä, mutta kun painaa vähän enemmän niin kiertää ihan normaalisti. Vetää ja vääntää alakierroksilla oikeastaan todella hyvin 1000rpm - 4000rpm mutta alkaa yläkanttiin puutumaan, eli jos vedetään nilkka suorana veto oikeastaan loppuu n. 5000rpm jonka jälkeen isompaa pykälää haettava koteloon. Eli vaikuttaa että menis laihalla seoksella ylärekisterissä. Luulen kuitenkin että täytyisi vetää vähintään sinne 6000 rpm niin että nasahtaa. Moottorin paras teho nimittäin pitäisi olla 5800 rpm. Näin talvi kelillä olen ottanu sekkarilla 0 - 100km/h aikoja ja ovat huimia +11 sekuntia, renkaiden sutimatta. Eli nyt ois muutama humma kateissa.. tehtaan arvo 8.6s. On sitä remonttiakin jotain tehty, mut jotain on jääny tekemättä selvästi. Koneeseen on tehty kansiremppa ja nokka vaihdettu noin 15 tuhatta kilometriä sitten eikä öljyäkään syö yhtään. Lisäksi käyntiinkin lähtee moitteetta kylmänä kuin kuumana.

    Kaikki kiteytettynä yhteen lauseeseen, tehot hukassa yläkierroksilta.

    ja vaihdettua osaa:

    - tulpat
    - virranjakajan kansi + pyörijä, alavääntö kasvo näillä vermeillä
    - tulpan johdot mitattu, pitäis olla ok
    - puola mitattu, pitäis olla ok
    - bensapumppu ja suodatin vaihdettu, ei mitään vaikutusta
    - IMM hiilisiltaa siirretty, vaikka ei kyllä pitäis vaikuttaa täyskaasu asennossa
    - Kaasuläpän asento tunnistin korjattu, ei tunnistanut täyskaasu asentoa, tälläkään ei mitään vaikutusta vaikka oire kuulostaa siltä ettei kaasuläppä tunnistin pelaa

    Seuraavaksi menossa suuttimet hoitoon josko olisivat vaikka paskaiset, mutta mitä muuta vois olla? Näytti olevan tuo IMM:n ja kaasuläpän välinen putki pikkaisen halki klemmarin alta mutta teipattu umpee että en usko että vetäisi sieltä ilmaa, kun starttipilottiakin on suihkittu eikä ainakaan imuvuodolta vaikuta. Mut sitten yksi epäilys, miten tuo tatti mallin vapaavirtaus suodatin.. tykkäisköhän siitä paskaa? Ei ole vakio ilmansuodatin koteloa niin ei voi testata.. mut voisko olla noin herkkä?
    Lisäksi auto on katiton malli eli lambadalla ei osuuttaa seoksiin.
    -E36 325tds -94
  • epäkesko
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 49
    • pyhäjoki

    #2
    Päivitetäänpä tätä omaa bemmi blogia kun nyt on mottia taas kiristelty, mutta ihan turhaan tai ainakin melkein. Kellään heittää mittää nokkelaa näppi tietoa tähän kun ei tunnu nuo baijerin hevoset palaavan kotilaitumille niin millään?

    tässäpä niitä päivityksiä:

    -suuttimet huollettu/tarkastettu penkissä, sekä uusittu kaikki o-rinkelit
    -kaasuläpän ja IMM:n välinen putki liimattu, teipattu eli korjattu
    -yksi huohotus letku uusittu
    -venttiilin välykset säädetty ja jako tarkastettu

    Ja edelleen vedot hukassa, viimeinen repäsy puuttuu. Kiihtyminen 1 ja 2 vaihteella aaltomaista ja sellaista hiukka puhditonta. Tuskin on mekaaninen vika kun kone muuten toimii hienosti... Eli oisko boksi rikki vai voiko tuo vapaa virtaus suodatin sitten sotkea virtaukset tai seokset? Olisikohan tuota vakio ilmansuodatin koteloa kellään ylimääräisenä? Tai olisiko sittenkin ettei puolassa riitä kipinä tehot ja aiheuttaisi tuon aallon.. hmm..
    Last edited by epäkesko; 11-03-2009, 21:31.
    -E36 325tds -94

    Comment

    • Kaitsu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 38
      • Lahti

      #3
      Missähän kunnossa sulla on tuo ilmamäärämittari? Kannatta koittaa toisella.
      Onko pakokaasuseokset ok? Ilmamäärämittaria pystyy säätämään kyllä, mutta sen säädöt ei itsestään muutu.
      e34 530tic & Hestec

      Comment

      • epäkesko
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 49
        • pyhäjoki

        #4
        Luulen että IMM on kunnossa kun osakaasulla toimii hyvin ja vääntöäkin löytyy.. Eikös IMM ohiteta kun painellaan täyskaasulla. Pakokaasupäästöjä ei ole otettu, nyt ois katsastus edessä eli saattas jotain sitten selvetäkkin.. tyhjäkäynti on vähän epätasaista ja IMM:stä löyty ainakin se ''seosruuvi'' että sen ehkä saisi korjattua mutta vetoihin se ei kyllä sitten vaikuta.
        -E36 325tds -94

        Comment

        • gubbe89
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 315
          • Mouhijärvi

          #5
          Omassa 535:ssä vähän samaa vikaa välillä, mutta kuitenkin ilmeisesti tehot ovat tallessa, kun lastutettu Audi A4 1,8t jäi jonkin verran. Silti kiihtyvyys on välillä aaltomaista ja nykii. Alkaa tuntumaan suutinvialta, koska vika on pikkuhiljaa pahentunut, ja lähes kaikki muu ympäriltä on tarkistettu/vaihdettu. Jenkeistä saa aika halvalla suuttimia. Olikohan osoite www.fiveomotorsport.com, mistä näytti löytyvän.

          Kuinka nopeasti sinulla bensanpaineet putoavat? Itsellä tippuu 2,5 barista 5-10 minuutissa alle bariin, eli suuttimet vuotavat ihan kunnolla, ja ne raplattavat jo siihen malliin, että todennäköisesti ne ovat syynä itsellänikin röpöttävään tyhjäkäyntiin ja epämääräiseen kaasuunvastaavuuteen.
          nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
          nyk. Yamaha XJR 1200 -98
          nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
          ex. E34 525 TDS Touring -93
          ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
          ex. Yamaha YZF 1000R -02
          ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
          ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
          ex. E34 535i -88
          ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
          ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

          Comment

          • epäkesko
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 49
            • pyhäjoki

            #6
            Nyt olis sitten suuttimetkin huollettu.. lasku oli 114e ja vikaa niissä ei ollut. kuulemma hyväkuntoiset olivat. Alkaa innostus loppua tuohon ongelmaan. Tyhjäkäyntikin on nykyään pirum rumaa.. rönköttää. Pitäis kai toisella poksilla kokeilla. Noh jospa sitä vielä innostuu kun linnut alkaa taas visertää ja bemarikin näyttää heränneen talven jälkeen kukkaan ja ei... kyllä tämä voitetaan
            -E36 325tds -94

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              #7
              Moottorin ohjausboxi rikki.
              Retard Member

              Comment

              • epäkesko
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 49
                • pyhäjoki

                #8
                Päivitetäänpä tämäkin puoli vuotta myöhässä että saadaan onkelmaan ratkaisu... Tehot löyty kun ilmamassamittarin jousen jännitystä löyhäsi, oliko pari askelmaa.

                Nykyään ajoneuvossa tuottaa voimaa m30b35 tic

                auto ei tosin ole enää minun.
                -E36 325tds -94

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎