Sanotaan heti alkuun että näitä bemarin moottori häröilyjähän riittää ja tuleekin riittämään, mutta kirjoitetaan tästä nyt silti näin lauantai illan ratoksi. Eli kone käyttäytyy seuraavalla tavalla:
Tyhjäkäynti on huononlaista, röpöttää, mutta ei kumminkaan souda kierroksia ees takas. Pikkasen kun raottaa kaasuläppää kone käyttäytyy kuin hörppäisi ilmaa eli ei kierrä, mutta kun painaa vähän enemmän niin kiertää ihan normaalisti. Vetää ja vääntää alakierroksilla oikeastaan todella hyvin 1000rpm - 4000rpm mutta alkaa yläkanttiin puutumaan, eli jos vedetään nilkka suorana veto oikeastaan loppuu n. 5000rpm jonka jälkeen isompaa pykälää haettava koteloon. Eli vaikuttaa että menis laihalla seoksella ylärekisterissä. Luulen kuitenkin että täytyisi vetää vähintään sinne 6000 rpm niin että nasahtaa. Moottorin paras teho nimittäin pitäisi olla 5800 rpm. Näin talvi kelillä olen ottanu sekkarilla 0 - 100km/h aikoja ja ovat huimia +11 sekuntia, renkaiden sutimatta. Eli nyt ois muutama humma kateissa.. tehtaan arvo 8.6s. On sitä remonttiakin jotain tehty, mut jotain on jääny tekemättä selvästi. Koneeseen on tehty kansiremppa ja nokka vaihdettu noin 15 tuhatta kilometriä sitten eikä öljyäkään syö yhtään. Lisäksi käyntiinkin lähtee moitteetta kylmänä kuin kuumana.
Kaikki kiteytettynä yhteen lauseeseen, tehot hukassa yläkierroksilta.
ja vaihdettua osaa:
- tulpat
- virranjakajan kansi + pyörijä, alavääntö kasvo näillä vermeillä
- tulpan johdot mitattu, pitäis olla ok
- puola mitattu, pitäis olla ok
- bensapumppu ja suodatin vaihdettu, ei mitään vaikutusta
- IMM hiilisiltaa siirretty, vaikka ei kyllä pitäis vaikuttaa täyskaasu asennossa
- Kaasuläpän asento tunnistin korjattu, ei tunnistanut täyskaasu asentoa, tälläkään ei mitään vaikutusta vaikka oire kuulostaa siltä ettei kaasuläppä tunnistin pelaa
Seuraavaksi menossa suuttimet hoitoon josko olisivat vaikka paskaiset, mutta mitä muuta vois olla? Näytti olevan tuo IMM:n ja kaasuläpän välinen putki pikkaisen halki klemmarin alta mutta teipattu umpee että en usko että vetäisi sieltä ilmaa, kun starttipilottiakin on suihkittu eikä ainakaan imuvuodolta vaikuta. Mut sitten yksi epäilys, miten tuo tatti mallin vapaavirtaus suodatin.. tykkäisköhän siitä paskaa? Ei ole vakio ilmansuodatin koteloa niin ei voi testata.. mut voisko olla noin herkkä?
Lisäksi auto on katiton malli eli lambadalla ei osuuttaa seoksiin.
Tyhjäkäynti on huononlaista, röpöttää, mutta ei kumminkaan souda kierroksia ees takas. Pikkasen kun raottaa kaasuläppää kone käyttäytyy kuin hörppäisi ilmaa eli ei kierrä, mutta kun painaa vähän enemmän niin kiertää ihan normaalisti. Vetää ja vääntää alakierroksilla oikeastaan todella hyvin 1000rpm - 4000rpm mutta alkaa yläkanttiin puutumaan, eli jos vedetään nilkka suorana veto oikeastaan loppuu n. 5000rpm jonka jälkeen isompaa pykälää haettava koteloon. Eli vaikuttaa että menis laihalla seoksella ylärekisterissä. Luulen kuitenkin että täytyisi vetää vähintään sinne 6000 rpm niin että nasahtaa. Moottorin paras teho nimittäin pitäisi olla 5800 rpm. Näin talvi kelillä olen ottanu sekkarilla 0 - 100km/h aikoja ja ovat huimia +11 sekuntia, renkaiden sutimatta. Eli nyt ois muutama humma kateissa.. tehtaan arvo 8.6s. On sitä remonttiakin jotain tehty, mut jotain on jääny tekemättä selvästi. Koneeseen on tehty kansiremppa ja nokka vaihdettu noin 15 tuhatta kilometriä sitten eikä öljyäkään syö yhtään. Lisäksi käyntiinkin lähtee moitteetta kylmänä kuin kuumana.
Kaikki kiteytettynä yhteen lauseeseen, tehot hukassa yläkierroksilta.
ja vaihdettua osaa:
- tulpat
- virranjakajan kansi + pyörijä, alavääntö kasvo näillä vermeillä
- tulpan johdot mitattu, pitäis olla ok
- puola mitattu, pitäis olla ok
- bensapumppu ja suodatin vaihdettu, ei mitään vaikutusta
- IMM hiilisiltaa siirretty, vaikka ei kyllä pitäis vaikuttaa täyskaasu asennossa
- Kaasuläpän asento tunnistin korjattu, ei tunnistanut täyskaasu asentoa, tälläkään ei mitään vaikutusta vaikka oire kuulostaa siltä ettei kaasuläppä tunnistin pelaa
Seuraavaksi menossa suuttimet hoitoon josko olisivat vaikka paskaiset, mutta mitä muuta vois olla? Näytti olevan tuo IMM:n ja kaasuläpän välinen putki pikkaisen halki klemmarin alta mutta teipattu umpee että en usko että vetäisi sieltä ilmaa, kun starttipilottiakin on suihkittu eikä ainakaan imuvuodolta vaikuta. Mut sitten yksi epäilys, miten tuo tatti mallin vapaavirtaus suodatin.. tykkäisköhän siitä paskaa? Ei ole vakio ilmansuodatin koteloa niin ei voi testata.. mut voisko olla noin herkkä?
Lisäksi auto on katiton malli eli lambadalla ei osuuttaa seoksiin.
Comment