E34 ilmastointi, nappeihin ei syty valoa? *ongelmat jatkuu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14561
    • Oulu

    #16
    Käytin tuossa modulin irti ja parista paikkaa piirilevyltä löyty hapettumaa. Putsasin hapettumat pois ja näyttäs nyt napit pelaavan.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7060
      • Turenki

      #17
      Tota, mulla syttyy sisäilman kierron valo, muttei ilmastoinnin valoa:think Venttiileistä kuuluu laiska suhahdus, kyllä siellä jotain on mutten tiedä toki että onko tarpeeksi. Eli mikä on se lämpötila missä E34 kompressori kytkeytyy päälle minimissään? Mistä se ottaa sen lämpötilan? OBC:n ulkolämpötila anturilta? Siitä on meinaan johto poikki liittimestä, näyttää -37c kokoajan Ja missä täyttää vanhaa R12 ainetta käyttävä ilmastointi 50km säteellä hlinnasta?
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14561
        • Oulu

        #18
        Joo, mäki juhlin liian aikasin. Napit pelaa vaan vähän aikaa... Lieneekö tuosta ohjainmodulista menny jotaki komponentteja sitten hapettuman lisäksi. Täytynee kattella uusi jos siltä näyttää ku saa testattua toisesta autosta ensin.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • x-men
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 162
          • .....

          #19
          Itselläni automaatti ilmastoinnissa ei pala kuskinpuolen säätöjen niissä kolmessa napissa ne keltaiset(?) ledit. Eli vihreä ledi palaa kyllä aina kun napin painaa pohjaan ja kaikki muuten toimii..

          jos vain ledit tai jokin vastus mennyt niin osaisikohan joku elektronisten laitteiden korjausfirma laittaa tuon kuntoon, kun ei se piirilevy mikään erikoinen ollut vaan aika simppeliä kytkentää näytti olevan ainakin noiden ledien osalta:think
          E34 535 -91

          ex.
          E28 520 -84

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7060
            • Turenki

            #20
            Lisää kysymyksiä E34 ilmastointiin liittyen:

            Mikä on lämpötila jossa kompura lähtee pyörimään? Korjasin eilen lämpömittarin anturin, jossa oli johto poikki. Lämpimässä hallissa kun näytti +6c, nappiin sytty valo, auton käynti notkahti hiukan(en kuullut kuitenkaan napsahdusta autoon sisälle asti kompuran magneettikytkimestä) ja ilmastoinnin flekti lähti pyörimään. Kylmää ei kuitenkaan sisälle puskenut:think Eli lähteekö toi flekti käyntiin jos kompura ei lähde? ja kompurahan ei lähde jos ei ole ainetta? Eli onko mulla nyt siinä rajoilla kylmäaineen määrä, että kompura lähtee käyntiin, mutta ei silti jaksa puhaltaa kylmää? Vai pyöriikö toi flekti ilman kompuraa?:think

            Epäselvää?

            E: kompura ei lähde mulla pyörimään, mutta flekti lähtee..
            Last edited by Peltsii; 22-03-2009, 14:16.
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Panu.K
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 824
              • Salo

              #21
              Originally posted by zener View Post
              Joo, mäki juhlin liian aikasin. Napit pelaa vaan vähän aikaa... Lieneekö tuosta ohjainmodulista menny jotaki komponentteja sitten hapettuman lisäksi. Täytynee kattella uusi jos siltä näyttää ku saa testattua toisesta autosta ensin.
              Juota kaikki liitokset uudestaan niin voi auttaa. Itsellä oli samantapaista vikaa ja näppäimet lähti toimimaan kun ohjauspaneelista juotti kaikki liitokset uudestaan.
              Kulkuvälineet:
              Etsintä käynnissä
              ex BMW:t
              e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
              ex muun merkkiset:
              Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14561
                • Oulu

                #22
                Noniin, uusi ohjainmoduli tuli tänään saksasta. Napit pelaa AUC:tä myöten. Joskin ilmastointi ei lähde päälle, mutta kelitkin on vielä nollan pinnassa päivällä. Eipä siellä kyllä ainettakaan ilmeisesti ole.

                Sellainen kysymys kuitenkin, että mistä tietää millon sisäilmankierto menee päälle, kun se on automaatti asennossa?
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14561
                  • Oulu

                  #23
                  Juhlat tuli juhlittua liian aikasin. Tänään ne meni sitte mykäksi uudestaan. Eli nyt tarttis vinkkiä mikä tuon aiheuttaa. Pari päivää pelas ilman mitää...

                  Päävirtasulakkeet ok, ei murtumia. Akun kenkä kun oli irti n. 10minuuttia niin taas alko napit pelaamaan. Kylläpä on vittumainen vika.
                  Last edited by zener; 05-04-2009, 19:07.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Jusaus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1122
                    • Kajaani

                    #24
                    Ja täysin samaa vikaa täälläkin. Huomenna käyn kokeilemassa täyttöä, mutta kaikki oireet on täsmälleen samat kuin Zenerillä, toista IHKR-boksia kokeiltu myös. Kennon flekti pyörähtää käyntiin kun vedenlämpömittari menee viisarillisen yli keskiviivan ja sammuu kun lämmöt palaa normaalille tasolle. (visko oli paskana)

                    Eli ledit ei syty jos ei ota akkua irti, irroita IHKR-boksin liittimiä tai käytä tiettyjä sulakkeita pois paikoiltaan.

                    Valot kyllä syttyi pitemmällä reissulla kun lämpötila auton mittarin mukaan nousi 10 km aikana +17'C->+24'C silloin myöss tuntui puhaltavan vähän kylmempää ilmaa siihen asti että auto sammutettiin. Valot paloi hetken myös kun akun varaus oli niin alhainen ettei auto lähtenyt käyntiin.

                    Perkele.
                    Last edited by Jusaus; 24-06-2009, 00:43.
                    Nyk: GSX1300R -00
                    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                    ---------------------------------------------
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-
                    ---------------------------------------------

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1998
                      • Tampere

                      #25
                      INPA:lla näkisi livedataa IHKA/R:sistä saattaisi ehkä jotain selvitä. Mutta tuolta Kiimingistä on ehkä hieman liikaa matkaa tänne Turkuun..

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8974
                        • Kellokoski

                        #26
                        Originally posted by pheno View Post
                        INPA:lla näkisi livedataa IHKA/R:sistä saattaisi ehkä jotain selvitä. Mutta tuolta Kiimingistä on ehkä hieman liikaa matkaa tänne Turkuun..
                        Mahtaako toimia INPA noin vanhassa?
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1998
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Mahtaako toimia INPA noin vanhassa?
                          Niin voihan se olla ettei vanhemmissa E34:ssa toimi, omassa ainakin toimii ja voi katsella livedataa IHKA:sta.

                          Comment

                          • mie
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 218

                            #28
                            no kannataskohan nyt kuitenki käydä ilmastointi huollossa tarkistaan että järjestelmässä on tarpeeksi ainetta.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14561
                              • Oulu

                              #29
                              Miten jusauksella kävi? Rupesko pelaamaan?
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Jusaus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1122
                                • Kajaani

                                #30
                                Lähti juu. Oli ihan tyhjä systeemi, 1900g meni, täys täyttö ois ollu 1950g + 25g muistaakseni. Ihanan paljon menee näihin vanhoihin ilmastointeihin tota ainetta..

                                Nappeihin sytty valot heti kun järjestelmässä alko olla painetta, eli niihin ei tule valoja jos aineet on liian vähissä.
                                Nyk: GSX1300R -00
                                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                                ---------------------------------------------
                                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                                ---------------------------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X