Tota, mulla syttyy sisäilman kierron valo, muttei ilmastoinnin valoa:think Venttiileistä kuuluu laiska suhahdus, kyllä siellä jotain on mutten tiedä toki että onko tarpeeksi. Eli mikä on se lämpötila missä E34 kompressori kytkeytyy päälle minimissään? Mistä se ottaa sen lämpötilan? OBC:n ulkolämpötila anturilta? Siitä on meinaan johto poikki liittimestä, näyttää -37c kokoajan Ja missä täyttää vanhaa R12 ainetta käyttävä ilmastointi 50km säteellä hlinnasta?
Joo, mäki juhlin liian aikasin. Napit pelaa vaan vähän aikaa... Lieneekö tuosta ohjainmodulista menny jotaki komponentteja sitten hapettuman lisäksi. Täytynee kattella uusi jos siltä näyttää ku saa testattua toisesta autosta ensin.
Itselläni automaatti ilmastoinnissa ei pala kuskinpuolen säätöjen niissä kolmessa napissa ne keltaiset(?) ledit. Eli vihreä ledi palaa kyllä aina kun napin painaa pohjaan ja kaikki muuten toimii..
jos vain ledit tai jokin vastus mennyt niin osaisikohan joku elektronisten laitteiden korjausfirma laittaa tuon kuntoon, kun ei se piirilevy mikään erikoinen ollut vaan aika simppeliä kytkentää näytti olevan ainakin noiden ledien osalta:think
Mikä on lämpötila jossa kompura lähtee pyörimään? Korjasin eilen lämpömittarin anturin, jossa oli johto poikki. Lämpimässä hallissa kun näytti +6c, nappiin sytty valo, auton käynti notkahti hiukan(en kuullut kuitenkaan napsahdusta autoon sisälle asti kompuran magneettikytkimestä) ja ilmastoinnin flekti lähti pyörimään. Kylmää ei kuitenkaan sisälle puskenut:think Eli lähteekö toi flekti käyntiin jos kompura ei lähde? ja kompurahan ei lähde jos ei ole ainetta? Eli onko mulla nyt siinä rajoilla kylmäaineen määrä, että kompura lähtee käyntiin, mutta ei silti jaksa puhaltaa kylmää? Vai pyöriikö toi flekti ilman kompuraa?:think
Epäselvää?
E: kompura ei lähde mulla pyörimään, mutta flekti lähtee..
Joo, mäki juhlin liian aikasin. Napit pelaa vaan vähän aikaa... Lieneekö tuosta ohjainmodulista menny jotaki komponentteja sitten hapettuman lisäksi. Täytynee kattella uusi jos siltä näyttää ku saa testattua toisesta autosta ensin.
Juota kaikki liitokset uudestaan niin voi auttaa. Itsellä oli samantapaista vikaa ja näppäimet lähti toimimaan kun ohjauspaneelista juotti kaikki liitokset uudestaan.
Noniin, uusi ohjainmoduli tuli tänään saksasta. Napit pelaa AUC:tä myöten. Joskin ilmastointi ei lähde päälle, mutta kelitkin on vielä nollan pinnassa päivällä. Eipä siellä kyllä ainettakaan ilmeisesti ole.
Sellainen kysymys kuitenkin, että mistä tietää millon sisäilmankierto menee päälle, kun se on automaatti asennossa?
Juhlat tuli juhlittua liian aikasin. Tänään ne meni sitte mykäksi uudestaan. Eli nyt tarttis vinkkiä mikä tuon aiheuttaa. Pari päivää pelas ilman mitää...
Päävirtasulakkeet ok, ei murtumia. Akun kenkä kun oli irti n. 10minuuttia niin taas alko napit pelaamaan. Kylläpä on vittumainen vika.
Ja täysin samaa vikaa täälläkin. Huomenna käyn kokeilemassa täyttöä, mutta kaikki oireet on täsmälleen samat kuin Zenerillä, toista IHKR-boksia kokeiltu myös. Kennon flekti pyörähtää käyntiin kun vedenlämpömittari menee viisarillisen yli keskiviivan ja sammuu kun lämmöt palaa normaalille tasolle. (visko oli paskana)
Eli ledit ei syty jos ei ota akkua irti, irroita IHKR-boksin liittimiä tai käytä tiettyjä sulakkeita pois paikoiltaan.
Valot kyllä syttyi pitemmällä reissulla kun lämpötila auton mittarin mukaan nousi 10 km aikana +17'C->+24'C silloin myöss tuntui puhaltavan vähän kylmempää ilmaa siihen asti että auto sammutettiin. Valot paloi hetken myös kun akun varaus oli niin alhainen ettei auto lähtenyt käyntiin.
Lähti juu. Oli ihan tyhjä systeemi, 1900g meni, täys täyttö ois ollu 1950g + 25g muistaakseni. Ihanan paljon menee näihin vanhoihin ilmastointeihin tota ainetta..
Nappeihin sytty valot heti kun järjestelmässä alko olla painetta, eli niihin ei tule valoja jos aineet on liian vähissä.
Comment