Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kaukosäätöisen keskuslukituksen asennuksessa ongelmia (Cobran häly)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    E34 kaukosäätöisen keskuslukituksen asennuksessa ongelmia (Cobran häly)

    Eli oon tässä painiskellut jonkun aikaa tuon hälytinasennuksen kanssa.

    Ongelmana siis on, etten meinaa saada tuota kaukosäätöistä keskuslukitusta toimimaan siitä hälyttimen kaukosäätönapista.

    Onko tietoa ovatko johdot oikeat, kyseessä vm 93 e34 525i sedan?

    Avaus: Valko/vihreä jossa keltaisia "viivoja"
    Lukitus: Valko/vihreä

    Nämä siis löytyvät kuskinpuolen jalkatilasta kaiuttimen takaa ovelle menevästä johtosarjasta.


    Kun kytkennät on tehty ja ovet laittaa säätimestä lukkoon niin kaikki paitsi kuskin ovi käy lukossa ja aukeaa samantien. Kuskin oven nuppi ei siis liikahdakkaan. Muut ovet pysyy lukossa niin kauan kuin nappia painaa. Avaimesta toimii ihan normaalisti.

    Maahantuoja sanoi, että kuskin oven lukkomoottori voisi olla rikki. Tässäkö se vika sitten on?
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
  • J.L
    Minimi-Jakke
    • Oct 2002
    • 846
    • .

    #2
    .........................
    Last edited by J.L; 19-12-2013, 18:23.

    Comment

    • Lapa735ia
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 303
      • Martinniemi

      #3
      Meneekö se kuskin ovi lukkoon silloinkaan, jos laitat ovet lukkoon avaimella vänkärinovesta tai kontin lukosta?
      E39 525 TDSA touring
      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

      Comment

      • Playpig
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 889
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by J.L View Post
        Vaikuttaisi että mikrokytkin rikki kuskin ovessa
        Mikäs se tällainen on?

        Originally posted by Lapa735ia View Post
        Meneekö se kuskin ovi lukkoon silloinkaan, jos laitat ovet lukkoon avaimella vänkärinovesta tai kontin lukosta?
        Ei kummassakaan tapauksessa. Ovet ja kontti ei myöskään avautuneet kun laittoi kontista tai vänkärinovesta kiinni.
        Nyt: E39 530DA Touring -98

        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 889
          • Iisalmi

          #5
          Niin oisko jollain tietoa?
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14450
            • Oulu

            #6
            Moottori toki voi olla rikki, jos homma pelaa kuskinovesta (sehän menee silloin mekaanisesti lukkoon).

            Toinen vois olla tuo mikrokytkin tietenkin, joskin kuulostaa vähän oudolta ollakseen siinä vika: http://bmwe32.masscom.net/johan/door...croswitch.html

            Ota mikrokytkin irti ja koita sillä laittaa ovet lukkoon. Sormilla painelemalla.

            Löytys muuten yksi mikrokytin kuskinoveen.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Playpig
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 889
              • Iisalmi

              #7
              Nostellaanpas vanhahkoa topiccia.

              Eli tuossa viime vkl purin taas oven siinä toivossa että se täältä foorumilaiselta ostamani kuskin oven lukkomoottori olisi syypää tuohon kaukosäädön toimimattomuuteen, mutta kuinkas ollakaan:

              Ovessa oleva lukkomoottori (nro 13???) ei ole samanlainen kuin juuri ostamani.




              Kuvassa oleva osanro 12 on samanlainen kuin ostamani osat, mutta auton ovesta ei kyllä sellaista löytynyt. Ei ollut johtojakaan. Ainoat irtojohdot oli kaksi ruskeaa maajohtoa jotka tulivat avainpesältä. Ja yksi kokonainen liitin oli irrallaan jostain mistä lie...

              Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan kaikenmaailman johtohelvetit jalkojen juuressa kun kaikki paneelit on purettu pois ratin alta...

              Hyvää äitienpäivää kaikille BTCF:n mammoille.
              Nyt: E39 530DA Touring -98

              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

              Comment

              • 525 TD
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 281
                • IISALMI

                #8
                koska autosi on -93 , sieltä löytyy osa nro 13 (kahvat ja lukkomoottorit yms. muuttuu alkaen 09.1991 niinkuin realoemmässä lukee)

                ne 2 ruskeaa piuhaa lienee lukkopesän lämmitykselle

                zenerin lähettämän linkin osat ei käy autoosi

                voi olla että osan 13 vaihto edellyttäisi osan 2 (eli lukko-osan) irrotusta...

                itselläni keskuslukituksen sekoilun syy oli kahvan alumiinirungon katkeaminen kiinnityspeltien alta
                Last edited by 525 TD; 09-05-2009, 21:22.

                Comment

                • Playpig
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 889
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by 525 TD View Post
                  koska autosi on -93 , sieltä löytyy osa nro 13 (kahvat ja lukkomoottorit yms. muuttuu alkaen 09.1991 niinkuin realoemmässä lukee)

                  ne 2 ruskeaa piuhaa lienee lukkopesän lämmitykselle

                  zenerin lähettämän linkin osat ei käy autoosi

                  voi olla että osan 13 vaihto edellyttäisi osan 2 (eli lukko-osan) irrotusta...

                  itselläni keskuslukituksen sekoilun syy oli kahvan alumiinirungon katkeaminen kiinnityspeltien alta
                  Joo o. Mutta kyllähän siellä nyt tuokin osanro 12 kuuluisi olla sitten? Mutta kun ei tosiaan sellaista siellä ollut ollenkaan...
                  Nyt: E39 530DA Touring -98

                  ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                  Comment

                  • 525 TD
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 281
                    • IISALMI

                    #10
                    osan 12 käyttäminen päättyy 09.1991...

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 889
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by 525 TD View Post
                      osan 12 käyttäminen päättyy 09.1991...
                      Eli nuo ostamani osat ovat siis liian vanhoja tuohon mun autoon. (osanro 12) Laitanpa siis täten ostoilmoituksen alla olevan linkin kuvan osasta numero 13.
                      http://www.realoem.com/bmw/showparts...15&hg=41&fg=40

                      Mutta mitäs sitten, jos ei tuossa se vika ole?

                      Varmaan melko hakuammuntaa tuo vianhaku, mutta olkoot. Aikaahan on loppuelämä ja rahaa saa kun antaa elämän viedä eteenpäin...
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 889
                        • Iisalmi

                        #12
                        Noniin...

                        Nyt on sitten uusi terve lukkomoottori vaihdettu. Ei ollut mitään vaikutusta kaukosäädön toimintaan...

                        Alkaa olla jo melkoinen kyrsä otassa tuon takia.
                        Onko tuo mikrokytkin se osa, mihin ovi tarttuu kiinni rungon puolella?
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        • insp
                          BTCF Member
                          • Sep 2002
                          • 827
                          • Iittala

                          #13
                          Originally posted by Playpig View Post
                          Noniin...

                          Nyt on sitten uusi terve lukkomoottori vaihdettu. Ei ollut mitään vaikutusta kaukosäädön toimintaan...

                          Alkaa olla jo melkoinen kyrsä otassa tuon takia.
                          Onko tuo mikrokytkin se osa, mihin ovi tarttuu kiinni rungon puolella?
                          Juurikin se osa joka on rungossa
                          ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                          Comment

                          • Playpig
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 889
                            • Iisalmi

                            #14
                            Jooooo...

                            Sekin on nyt vaihdettu, eikä ollut vaikutusta...

                            Seuraava neuvo?
                            Nyt: E39 530DA Touring -98

                            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              varmaan olisi kannattanut käydä läpi oven johtosarjan liitin.. onko katkoksia ja tuleeko sinne moottorille ohjaussignaalia ylipäätään..
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎