Elikkäs lämmöt kävi punasen tuntumassa ja siinä sitten aloin vikaa selvittelemään.
Lueskelin aika pitkälti kaikki(?) aihetta käsittelevät topicit läpi ja kokeilin sitten ensimmäiseksi ilmata järjestelmän uusiksi "limupullomenetelmällä".
Siinä sitten ilmailin 30-60min ja eipä tullut kuplia tms. enää ja lämmöt pysyi koko ajan puolivälissä.
No ei muuta kuin korkki kiinni ja käytin autoa hetken, kunnes jälleen lämmöt alkoi kohoamaan. Sisälle ei puhaltanut lämmintä, ylävesiletku kuuma&kova ja alavesiletku viileä ja jonkseenkin paineeton.
Auto sammuksiin ja lämpöjen laskettua n.puoleenväliin uudestaan tulille, jolloin puhalsi hetken lämmintä ja sitten taas kylmää.
Kokeilin vielä avata hieman ilmausruuvia auton käydessä ja höyryähän sieltä puski, mutta jälleen pysyi lämmöt normaalissa, kun ruuvi hieman auki.
Onko kenties pumppu sökö, kansi kiero/halki vai jotain muuta vialla?
Ja onko tuo normaalia, että ilmatessa lämmöt pysyy aisoissa, mutta heti kun korkin kiertää kiinni alkaa lämmöt nousta?
Lueskelin aika pitkälti kaikki(?) aihetta käsittelevät topicit läpi ja kokeilin sitten ensimmäiseksi ilmata järjestelmän uusiksi "limupullomenetelmällä".
Siinä sitten ilmailin 30-60min ja eipä tullut kuplia tms. enää ja lämmöt pysyi koko ajan puolivälissä.
No ei muuta kuin korkki kiinni ja käytin autoa hetken, kunnes jälleen lämmöt alkoi kohoamaan. Sisälle ei puhaltanut lämmintä, ylävesiletku kuuma&kova ja alavesiletku viileä ja jonkseenkin paineeton.
Auto sammuksiin ja lämpöjen laskettua n.puoleenväliin uudestaan tulille, jolloin puhalsi hetken lämmintä ja sitten taas kylmää.
Kokeilin vielä avata hieman ilmausruuvia auton käydessä ja höyryähän sieltä puski, mutta jälleen pysyi lämmöt normaalissa, kun ruuvi hieman auki.
Onko kenties pumppu sökö, kansi kiero/halki vai jotain muuta vialla?
Ja onko tuo normaalia, että ilmatessa lämmöt pysyy aisoissa, mutta heti kun korkin kiertää kiinni alkaa lämmöt nousta?
Comment