Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b20tu keittelee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frostBite
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 14
    • Turku

    e34 m50b20tu keittelee!

    Elikkäs lämmöt kävi punasen tuntumassa ja siinä sitten aloin vikaa selvittelemään.
    Lueskelin aika pitkälti kaikki(?) aihetta käsittelevät topicit läpi ja kokeilin sitten ensimmäiseksi ilmata järjestelmän uusiksi "limupullomenetelmällä".

    Siinä sitten ilmailin 30-60min ja eipä tullut kuplia tms. enää ja lämmöt pysyi koko ajan puolivälissä.
    No ei muuta kuin korkki kiinni ja käytin autoa hetken, kunnes jälleen lämmöt alkoi kohoamaan. Sisälle ei puhaltanut lämmintä, ylävesiletku kuuma&kova ja alavesiletku viileä ja jonkseenkin paineeton.
    Auto sammuksiin ja lämpöjen laskettua n.puoleenväliin uudestaan tulille, jolloin puhalsi hetken lämmintä ja sitten taas kylmää.

    Kokeilin vielä avata hieman ilmausruuvia auton käydessä ja höyryähän sieltä puski, mutta jälleen pysyi lämmöt normaalissa, kun ruuvi hieman auki.

    Onko kenties pumppu sökö, kansi kiero/halki vai jotain muuta vialla?
    Ja onko tuo normaalia, että ilmatessa lämmöt pysyy aisoissa, mutta heti kun korkin kiertää kiinni alkaa lämmöt nousta?
    e34 520 24v -95
    Suzuki GSR600 -06
  • jarzap
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 319
    • Sodankylä/Pyhäsalmi

    #2
    Nyt jos vaan tuo ilmaus on onnistunut niin uskoisin että se paisarin korkki vois olla viallinen. Itellä oli samanlaiset oireet ja korkin vaihdoin niin loppu temppuilu.

    Edit: Jos et heti saa uutta korkkia niin koita jättää se nykynen hiukan löysälle ja kokeile nostaako vielä lämpöjä.
    Last edited by jarzap; 16-03-2009, 18:50.
    "Paska analyysi!"

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Vesi ei kierrä. Vesipumppu "sutii" tai termostaatti jumittaa.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • frostBite
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 14
        • Turku

        #4
        Sellasta vielä, että lähti kylmänä käymään 4-5syl eka ja vasta kunnon polkasulla tasottu tyhjäkäynti. Viittaako tämä suoraan kansi/kannentiivistevikaan?
        Auto oli tosin seissyt viikon, kun olin kanarialla..
        e34 520 24v -95
        Suzuki GSR600 -06

        Comment

        • Salakka
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 359
          • Lappeenranta, PARAS OLLA !

          #5
          Kansivika

          EI viittaa... ennemmin kosketushäiriöön jossain...
          SoftRoader

          EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

          Comment

          • jarzap
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 319
            • Sodankylä/Pyhäsalmi

            #6
            Nuissa moteissahan on sitäkin vikaa että saattaa johonkin tulpan koloon kerätä öljyä ja alkaa siks pätkimään. Saattaahan se muuten vaanki tieten vähä pätkiä aluksi jos pidemmän tovin seisonu
            "Paska analyysi!"

            Comment

            • seve_
              Newbiemmer
              • Jan 2008
              • 4

              #7
              Originally posted by frostBite View Post
              Elikkäs lämmöt kävi punasen tuntumassa ja siinä sitten aloin vikaa selvittelemään.
              Lueskelin aika pitkälti kaikki(?) aihetta käsittelevät topicit läpi ja kokeilin sitten ensimmäiseksi ilmata järjestelmän uusiksi "limupullomenetelmällä".

              Siinä sitten ilmailin 30-60min ja eipä tullut kuplia tms. enää ja lämmöt pysyi koko ajan puolivälissä.
              No ei muuta kuin korkki kiinni ja käytin autoa hetken, kunnes jälleen lämmöt alkoi kohoamaan. Sisälle ei puhaltanut lämmintä, ylävesiletku kuuma&kova ja alavesiletku viileä ja jonkseenkin paineeton.
              Auto sammuksiin ja lämpöjen laskettua n.puoleenväliin uudestaan tulille, jolloin puhalsi hetken lämmintä ja sitten taas kylmää.

              Kokeilin vielä avata hieman ilmausruuvia auton käydessä ja höyryähän sieltä puski, mutta jälleen pysyi lämmöt normaalissa, kun ruuvi hieman auki.

              Onko kenties pumppu sökö, kansi kiero/halki vai jotain muuta vialla?
              Ja onko tuo normaalia, että ilmatessa lämmöt pysyy aisoissa, mutta heti kun korkin kiertää kiinni alkaa lämmöt nousta?
              laita vaihtaen se termostaatti niin eiköhän tuo siitä tokene..

              Comment

              • buusaman
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 157
                • turku

                #8
                Termostaatti

                termari vialta aika vahvasti kuulostaa tai sitten sul on yksinkertaisesti vesipumppu sökönä ja vesi ei silloin kierrä yläletkuun asti ja siksi ei edes puhalla sisälle lämmintä mut vika voi johtua kummasta vaan joko termostaatista tai vesipumpusta
                Benis Mahtavan Waltava

                Comment

                • Torppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 291
                  • Vihti

                  #9
                  Originally posted by buusaman View Post
                  termari vialta aika vahvasti kuulostaa tai sitten sul on yksinkertaisesti vesipumppu sökönä ja vesi ei silloin kierrä yläletkuun asti ja siksi ei edes puhalla sisälle lämmintä mut vika voi johtua kummasta vaan joko termostaatista tai vesipumpusta
                  Varaa kummatkin. Niin on sitten mukava todeta mahdollisesti että kummatkin on paskana.. Niinkuin minun tapauksessani oli, m50b25 motilla.

                  Korkkikin voi olla. Olisi hyvä mittauttaa mittarilla paljonko se kerää painetta, siitähän selviää sitten että onko kansipahvi kärsinyt liikaa
                  Last edited by Torppa; 26-03-2009, 18:59.
                  ------------------------------------------------
                  Entiset:
                  E61 535D M-sport 11/-05
                  E61 535D M-sport 12/-04
                  E46 330D Touring 11/-03
                  E36 325i Coupe 8/-92
                  E30 318i Coupe -89

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎