Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 takavaimentimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joenbimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 203

    e34 520 takavaimentimen vaihto

    Nyt iski ongelma päälle. Takapöntöstä tippui suurinpiirtein puolet kerrasta pois, äänet on tosin aika maheet. Ehkä tässä oli pientä liiottelua mutta takapönttö silti menee vaihtoon ensi viikolla.

    Ei kun uutta sovittamaan tilalle. Mutta tuo uusi putki näyttää varsin oudolta vanhaan verrattuna. Siinä ongelman ydin.

    Vanha putki:
    - Edellisen omistajan omatekoinen viritys eli ei siis ilmeisesti alkuperäinen
    - Kuten kuvista huomaa, pakoputken pää on lyhyt (yhdessä kuvassa näkyy vasemmalla jo kromista jatketta).
    - Siitä jos lähtään moottorille päin, niin takapönttö on litteä, korkeus vähemmin kun leveys.
    - Takapöntön jälkeen putkessa on jyrkkä S-mutka: putki kaartaa jyrkästi takaa katsottuna oikealle, sitten takaisin suoraksi moottoria kohti, siitä sitten jatkuu suorana ja päättyy pienen mutkan kautta kakkospöntölle.

    Uusi putki:
    - Pakoputken päässä ihmeellinen mutka, lisäksi pää on julman pitkä.
    - Pöntössä vain yksi kiinnike
    - Pöntön jälkeen motille päin mutkat meneekin sitten aivan oudosti kuten kuvasta näkee eikä meinaa millään sattua kohdilleen kakkkospöntön kanssa.
    - Kuva kertoo kaiken.

    Mitä ihmettä. Onko uusi takapönttö oikeanlainen? Kyseessä on AD-varaosamaailmasta ostettu, ja Motonet tarjosi aivan samanlaista vänkyrää.

    HELP HELP!
  • joenbimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 203

    #2
    Kuvia.
    Last edited by joenbimmeri; 28-02-2011, 20:09.

    Comment

    • joenbimmeri
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 203

      #3
      Ja vehjehän on m20b20 520i -89 E34

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #4
        Oon elänyt siinä uskossa, että 520:ssä on pakoputki kahdella putkella. Muutenkin näyttää oudolta tuo uusi putki, kumman pitkä matka takavaimentimen jälkeen, alkuperäisissähän joku 15cm.

        EDIT: Katselin että samantapaista häkkyrää myydään kyllä usealla taholla mm. ebayssa, että tiedä sitten.
        Last edited by Harri G; 20-03-2009, 19:34.
        E39 ja E91

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16385
          • Asikkala

          #5
          520i -89 m20 putkisto: http://bmwfans.info/original/E34/Lim...1989/02/mg-18/ jotain eroa tosiaan on...

          Comment

          • joenbimmeri
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 203

            #6
            Allright.

            Oon aina luullut että m20b20 mottisilla on 1:llä putkella pakoputken ulostulo, ja sitten M50 moteissa vuorostaan kahdella putkella ulostulo.

            Menikö tämäkin metsään...?

            Mutta toivon lisää fiksummilta (kuin minä) ohjeita.

            Comment

            • joenbimmeri
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 203

              #7
              Ja tarkemmin kuvaa katsellessa, todellakin, on se alkuperäinen kahdella putkella. Onko siis kaikissa E34:ssa alkuperäisissä putkissa koko matkalta kahdella?

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by joenbimmeri View Post
                Ja tarkemmin kuvaa katsellessa, todellakin, on se alkuperäinen kahdella putkella. Onko siis kaikissa E34:ssa alkuperäisissä putkissa koko matkalta kahdella?
                Ei ole tuplaputkilla M20B20 eikä M50B20, ainakaan loppupäästä.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8254
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  muistini mukaan kaikki 6 koneiset E34:t on tuplaputkella ja 4 koneiset yhdellä putkella alunperin

                  puhuin ennenkuin tarkistin.. realoem kuvissakin näkyy tuplaputki mutta kun katsoo osaluetteloa niin esim putkenpäitä saa vain yhden.. (ensimmäiset e34:t)
                  Last edited by peto2; 20-03-2009, 20:36. Reason: virheitä
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14324
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    muistini mukaan kaikki 6 koneiset E34:t on tuplaputkella ja 4 koneiset yhdellä putkella alunperin
                    Ei oo. 525i ylöspäin on tuplaulostulo.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8254
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Ei oo. 525i ylöspäin on tuplaulostulo.
                      korjattu
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • insp
                        BTCF Member
                        • Sep 2002
                        • 826
                        • Vantaa

                        #12
                        Juurikin asensin m20b25 putkiston m20b20 koneiseen e34 -89:iin.

                        Eroa on; putken paksuus, alkaen pakosarjalta (yllättäen kun b20 kannen reiät on pienemmät), mutta muuten alkupätkä on sama ensimmäiselle vaimentajalle asti, toinenkin vaimentaja joka on ihan erikseen tulee vielä 2 putkella sisään, mutta ulostulo onkin enään yhdellä ja jatkuu siitä taakseasti yhdellä. b25 putki taas jatkuu kahdella ja tulee kahdella uloskin. Menee melkein bolt-on, hiukan on ylimääräisiä kiinikkeitä b25 putkessa, mutta pysyy pirun tukevasti kyllä kun laittaa kaikki mitä tuohon saa.
                        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                        Comment

                        • joenbimmeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 203

                          #13
                          Allright. Mutta milläs sitten selittää tuon oudon näköisen tarvikepöntön joka ei tunnu sopivan paikalleen?

                          Mikä avuksi? Mistä löytyisi sopiva pönttö vai pitäisikö kääntyä hartikaisen puoleen ja käydä sieltä hakemassa alkuperäinen joka maksaa realoem:n mukaan jotain 250€ tai sinnepäin... huh huh.

                          Pse, kaipaan edelleen neuvoja.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16385
                            • Asikkala

                            #14
                            Takavaimennin e34 520i m20 kl-varaosissa 110 €.

                            Comment

                            • joenbimmeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 203

                              #15
                              Sieltä se KL-varaosista löytyi. Tosin oli samanlainen kuin vänkyrä josta topicin aloitin.

                              Kuvassa oleva oli siis oikean näköinen ja todennäköisesti -pituinen. Eli AD:n ja Motonetin osat olisi myös sopineet paikalleen.

                              Ja kuten yllä jo todettiin, niin 520:ssä alunperin 1 ulostuloinen putki, 525 => kahdella ulostulolla. Alkupätkä putkesta kuitenkin samanlainen, eli kyllä 520:eenkin voi laittaa putken tuplaulostulolla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎