Ongelma: E34 M20B20 säksätys. No, kelläpä ei M20 säksättäisi jonkin verran, ja suuttimet pitää aina helkutinmoista säkätystä. Mutta liika on liikaa. Ostin kulkupelini kolme vuotta sitten ja vehje on säksättänyt koko ikänsä mutta viimeaikoina vika on alkanut hurjasti pahenemaan.
Säksätys ei kuulu kun talla on pohjassa tai kun kaasun löysää täysin. Mutta säksätys tulee esille kun kiekat nousee >2700....3000 ja em. kierrosluvuilla kaasua sopivasti löysätessä koneesta alkaa kuulua armoton säkätys. Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, pystyy hakemaan helposti kaasupedaalilla milloin säksättää pahiten.
Samoin jos kiekat nostaa >4000 ja talla pohjassa niin taas alkaa säkätys koventua kuulua tosin moottorikin ärjyy jo siihin malliin että säksätys taitaa jäädä ärjynnän alle.
Kuulostelin konepellin alla ja tyhjäkäynnillä sekä kaasuteltaessa säksätys ei oo paha, pikemminkin suuttimet pitää kovempaa ääntä ja venat kuulostaa suht hiljaisilta.
Arvauksia, mutta mikä näistä:
- Venttiilithän se voi olla eli nokat, kenut tai ohjurien väljyys. Tosin kansiremontti on tehty noin 40000km sitten joten luulisi että olisi osia vaihdeltu venttiilienkin puolelle. Venttiilit säädetty 0.25:een 5000km sitten ja tarkistin välykset äskettäin.
- Suuttimet. Mutta tein juuri eilen suutinhuollon, vaihdoin tiivisteet, kärkikupit ja suodattimet. Huom, omat suuttimet heitin mäkeen ja valikoin kahdesta käytetystä sarjasta "parhaimmat".
- Pakoputken tiiviste vuotaa. Tuota tuota... ei puske tällä hetkellä savua konehuoneen puolelle...
- Jakopään hihna on vaihdettu samoin kuin rulla.
- Öljynä käytän 0W40 Mobil. Oisikohan öljynvaihdosta apuja...? Minkälaisia kokemuksia muuten teillä on vaikuttaako öljy kuinka paljon motin saundiin?
- Joku muu, mikä?
Tässä vielä topicceja joissa keskusteltu säksätyksestä.
Säksätys ei kuulu kun talla on pohjassa tai kun kaasun löysää täysin. Mutta säksätys tulee esille kun kiekat nousee >2700....3000 ja em. kierrosluvuilla kaasua sopivasti löysätessä koneesta alkaa kuulua armoton säkätys. Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, pystyy hakemaan helposti kaasupedaalilla milloin säksättää pahiten.
Samoin jos kiekat nostaa >4000 ja talla pohjassa niin taas alkaa säkätys koventua kuulua tosin moottorikin ärjyy jo siihin malliin että säksätys taitaa jäädä ärjynnän alle.
Kuulostelin konepellin alla ja tyhjäkäynnillä sekä kaasuteltaessa säksätys ei oo paha, pikemminkin suuttimet pitää kovempaa ääntä ja venat kuulostaa suht hiljaisilta.
Arvauksia, mutta mikä näistä:
- Venttiilithän se voi olla eli nokat, kenut tai ohjurien väljyys. Tosin kansiremontti on tehty noin 40000km sitten joten luulisi että olisi osia vaihdeltu venttiilienkin puolelle. Venttiilit säädetty 0.25:een 5000km sitten ja tarkistin välykset äskettäin.
- Suuttimet. Mutta tein juuri eilen suutinhuollon, vaihdoin tiivisteet, kärkikupit ja suodattimet. Huom, omat suuttimet heitin mäkeen ja valikoin kahdesta käytetystä sarjasta "parhaimmat".
- Pakoputken tiiviste vuotaa. Tuota tuota... ei puske tällä hetkellä savua konehuoneen puolelle...
- Jakopään hihna on vaihdettu samoin kuin rulla.
- Öljynä käytän 0W40 Mobil. Oisikohan öljynvaihdosta apuja...? Minkälaisia kokemuksia muuten teillä on vaikuttaako öljy kuinka paljon motin saundiin?
- Joku muu, mikä?
Tässä vielä topicceja joissa keskusteltu säksätyksestä.
Comment