Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Eibach vs. H&R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anselmo H
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 936
    • Vantaa

    E34 Eibach vs. H&R

    525 Touringiin pitäisi hankkia jousisarja. Selvää on, että Eibachit on hyvät mutta onko kellään kokemuksia H&R:stä? Ne maanläheistävät autoa myyjän mukaan edestä 45 ja takaa 10mm, joten jos jollain on sellaiset alla niin tuliko hyvä (ajaa / ulkonäöllisesti)? Eibachit pudottaa auto edestä ja takaa about saman verran ja E30:ssä ne on hemmetin hyvät mutta avautukaa E34 ihmiset aiheesta jos on kokemuksia.
    F11 523iA Touring
    E93 325i cabrio
    E81 116i
    Triumph Daytona 955i
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Eibachit ovat kiistatta hyviä laatutuotteita mutta jos haluat parasta, ota ne H&R:t.
    Ne ovat kaiketi merkkinoiden kalleimmat vieterit, mutta hinta vastaa ehdottomasti kaikin puolin laatua.

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #3
      Mulla on H&R:n 40/15 satsi ja oon tyytyväinen. Jäykistää ja vakauttaa mutta ei ole kivireki. Mulla on kyllä vakioiskarit (kaikki uusia) ja autokin on ihan eri.
      E61 525d LCI

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        H&R on tyypillisesti juuri tuollainen kuin nimim.Ha2 kuvaili. Lisäksi siitä puuttuu tämä monia "superprogressiivisia" vaivaava keskiakueen vetelyys joka sitten syvimmissä joustoissa loppuu kuin seinään. Niskat ja hermot loppuu näillä jo muutaman tunnin ajon jälkeen ja ajo kuitenkin on kuin kumipallon päällä "kellumista". H&R:n vietereillä ei selkeää progression muutosta jousivasteessa huomaa lainkaan joka on selkeä merkki laatuvietereistä.

        Comment

        • Anselmo H
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 936
          • Vantaa

          #5
          Sitten on vielä iskariproblematiikka: Eibachien pudottaessa autoa ~30mm vakioiskari toimii vielä mutta H&R:illä keula tippuu 45mm ja silloin pitäisi hankkia lyhyempää iskariakin. E34:ssä Bilsteinin sprintit pitäisi pelittää aina -60mm madalluksiin asti, onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

          Kysynkin kokemuksia iskareiden kestosta/toiminnasta eri madallusten yhteydessä. Selvää on että vakiopumppu menee paikalleen mutkattomasti mutta miten on keston laita?

          Jos jollain on E34 ryyditettynä Bilsteinin / H&R:n setillä ja vielä hieno sivukuva ajokista, niin pistä tänne näytille. Tai sitten tuonne: [email protected]
          F11 523iA Touring
          E93 325i cabrio
          E81 116i
          Triumph Daytona 955i

          Comment

          • Wangel436
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1029
            • Ylöjärvi

            #6
            H&R setti löytyy täältä,laitan kuvan tulee kunhan tässä kerkiän :wink:
            Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

            E61 530D ///M-sport




            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              H&R/Bilstein sprint kombinaatio löytyy täältäkin, tosin -35/-10 jousilla. On tuossa koneella joku sivukuvakin näköjään.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Gifu
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1666
                • Vantaa

                #8
                H&R:n jouset on kyl aika mielyttävät, täältä tulee suosituksia myöskin.
                g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                e34 540iA -93 calypsorot metallic

                ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                Comment

                • Anselmo H
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 936
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Leka
                  H&R/Bilstein sprint kombinaatio löytyy täältäkin, tosin -35/-10 jousilla. On tuossa koneella joku sivukuvakin näköjään.
                  Näyttää mainiolta. Just tuo toimii että renkaan ja lokarin reunan väli on kummassakin päässä sama ja riittävän pieni.
                  F11 523iA Touring
                  E93 325i cabrio
                  E81 116i
                  Triumph Daytona 955i

                  Comment

                  • Cetyl
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2003
                    • 85

                    #10
                    Kuka näitä H&R settejä myy ja missä hinnoissa liikkuu? Ja jos tohon e36 318iS:ään laittaa tollasen H&R setin vakioiskareiden kaveriks ni voiko odottaa että iskarit on seuraavan 10 000km jälkeen vaihtokunossa vaiko toimiiko madallusjousien kanssa? Koska tällä opiskelija budjetilla ei uusia iskareita hankita :lol: :oops:

                    Comment

                    • kivari83
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 253
                      • Kouvola / Lahti

                      #11
                      Originally posted by Leka
                      H&R/Bilstein sprint kombinaatio löytyy täältäkin, tosin -35/-10 jousilla. On tuossa koneella joku sivukuvakin näköjään.
                      Mites tommonen setti makso tohon autoon, noin suurinpiirtein..?
                      -Antti-

                      -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                      -Ex E30 318i-

                      Comment

                      • Anselmo H
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 936
                        • Vantaa

                        #12
                        KL-varaosista H&R:t n. 230€ ja Pihlajamäen varaosa kauppasi Bilsteinin Sprinttejä muistaakseni jotain 240€/kpl. Eli silloinhan tuosta tulisi karkeasti 700€, tarkkoja hintoja en muista mutta jotain tuon suuntaista.

                        Voihan noita Bilsteinejä saada jostain edullisemminkin mutta tuo hinta tuli ensi kyselyillä.
                        F11 523iA Touring
                        E93 325i cabrio
                        E81 116i
                        Triumph Daytona 955i

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by Kadunvaltaaja
                          Näyttää mainiolta. Just tuo toimii että renkaan ja lokarin reunan väli on kummassakin päässä sama ja riittävän pieni.
                          Kuva on otettu muistaakseni seuraavana päivänä asennuksen jälkeen ja tuosta on laskenut vielä n.5mm.

                          Originally posted by kivari83
                          Mites tommonen setti makso tohon autoon, noin suurinpiirtein..?
                          Jouset ja iskarit listahinta KL:ssä yhteensä n. 915€, mutta tuotanoin pienin alennuksin... noin 760€, samalla tuli kyllä ostettua paljon muutakin alustan osia.
                          Last edited by Leka; 11-02-2005, 21:20. Reason: Poistettu vääriä tietoja.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • kivari83
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 253
                            • Kouvola / Lahti

                            #14
                            Joo kiitoksia noista tiedoista...
                            Pitäishän sitä jotain sinne alle saada!!
                            Ku vaan joskus muistais että kl:stä saa sitä alea... :roll:
                            -Antti-

                            -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                            -Ex E30 318i-

                            Comment

                            • bayerman
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 297
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Käyköhän tuommoinen H/R /Bilstein setti myös 3.6 M5:teen? Kun alkaa nuo taka iskarit oleen loppu ja tarkoitus olisi talven aikana tehdä vähän alusta remppaa. Vai on M5:teen jotain muita vaihtoehtoja?
                              E28 M

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎