Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lämmityslaitteen puhallin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maanlu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 255
    • Pohjanmaa

    e34 lämmityslaitteen puhallin ongelma

    Autossani on automaatti ilmastointi ja se käyttäytyy silleen että kun puhaltimen laittaa päälle ja alkaa kääntämään kiekosta nopeutta isommalle niin vasta 3/4 kohdalla puhallin lähtee pyörimään ja sitten voi kyllä pudottaa puoleenväliin mutta kun pudotat 1/4 kohdalle niin moottori pysähtyy ja taas joudut nostamaan 3/4 kohdalle että lähtee pyörimään,täydellä nopeudella pyörii ihan nätisti.
    Sellainen huomio kanssa että kun lähdet pudottamaan nopeutta niin moottori murisee kummasti,olen kokeillut nyt varmasti ehjällä moottorilla ja se tekee samallalailla.
    Kun säädät moottorin hiljaisimmalle pyörintänopeudelle mitä pystyy ennenkuin se pysähtyy ja menet vaikka ruuvimeisselin varrella jarruttamaan puhallinta niin se kyllä jaksaa hyvin pyöriä eikä pienestä jarruttamisesta pysähdy. mutta tietysti kun enemmän jarruttaa niin pysähtyy sitten ja se murina mitä se osanopeudella pitää niin kuuluu moottorista vaikka sen pysäyttää meisselin varrella pysähdyksiin asti.
    Aika mysteeriltä vaikuttaa.
    Oen tässä miettinyt asiaa että olisiko se miekka vika vai mikä?
    Miekkoja voi tarjota kokeiluun :think
    Last edited by maanlu; 10-04-2009, 13:35.
    E34 M5
    E61 535D
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Eiköhän siellä miekka ole entinen, sen voi kyllä korjata jos pysyy kolvi kädessä.

    Retard Member

    Comment

    • maanlu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 255
      • Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by herja View Post
      Eiköhän siellä miekka ole entinen, sen voi kyllä korjata jos pysyy kolvi kädessä.

      http://www.bmwe34.net/E34main/Mainte...ical/Sword.htm
      Elikkäs tilausta farnellille menemään
      E34 M5
      E61 535D

      Comment

      • Muppe
        BTCF Member
        • May 2006
        • 1866
        • Östermyra

        #4
        E61 530dA M-Sport
        E39 520iA Touring

        ex. E34 525iA
        ex. E34 535iA
        ex. E34 520i
        ex. E34 520i
        ex. E36 320i

        Comment

        • maanlu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 255
          • Pohjanmaa

          #5
          nyt miekkaan käytännössä vaihdettu "kuluvat" osat eli fetit ja elektrolyytit,ja sama vika jatkuu edelleen myös varmasti ehjällä/toimivalla moottorilla testattu (toimi murisematta varaosa-autossa paikalla ollessaan)ja murisi samalla lailla.
          eli voisiko vika olla ilmastoinnin ohjaus paneelissa?
          fetit jotka laitoin oli IRF530 ja lyytit 3,3uF 100v.
          E34 M5
          E61 535D

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by maanlu View Post
            nyt miekkaan käytännössä vaihdettu "kuluvat" osat eli fetit ja elektrolyytit,ja sama vika jatkuu edelleen myös varmasti ehjällä/toimivalla moottorilla testattu (toimi murisematta varaosa-autossa paikalla ollessaan)ja murisi samalla lailla.
            eli voisiko vika olla ilmastoinnin ohjaus paneelissa?
            fetit jotka laitoin oli IRF530 ja lyytit 3,3uF 100v.
            ei siinä oikeestaan muuta mahdollisuutta ole kuin se paneeli ja johdot mutta tuskimpa johdot nyt miksikään on mennyt..
            varmasti toimivaa paneelia voidaan testata jos tykkäät lähteä käymään kankaanpäässä..
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • maanlu
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 255
              • Pohjanmaa

              #7
              Mitähän varteenotettavia vikapaikkoja siinä paneelissa voisi olla?
              kankaanpää vähä kaukana täältä kannuksesta
              E34 M5
              E61 535D

              Comment

              • maanlu
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 255
                • Pohjanmaa

                #8
                Ongelma ratkaistu

                vika löytyi ja korjattu
                virta minkä miekka puhallin moottorille rajoitti oli muodoltaan sahalaita-aaltoa.
                ja taajuudeltaan 32-55hz siitä johtui se moottorin satunnainen murina ja eihän se tasavirtamoottori oikein jaksa tuollaisella syötöllä käynnistyä kunnolla.
                Vika löytyi komparaattori piirin LM2903N luona olevan zenerdiodin D3 juotos viasta jota ei ilman suurennuslasia nähnyt mutta reagoi kylmäspray suihkutukseen.
                juottelin jo aiemmin isojen komponenttien jalat mutta zenerit jäi juottamatta koska näytti äkkiseltään hyvältä.
                Mutta tulipahan vaihdettua uudet fetit ja lyytit
                alkuperäiset toimivat fetit ja neljä uutta löytyy hyllystä jos joskus sattuu se perinteinen fettivika :think

                tuossa muutama video virran käyttäytymisestä ja kuva miekan piirilevystä jossa viallisen juotoksen paikka.
                http://maanlu.1g.fi/kuvat/Cars/E34+M...ltimen+miekka/
                E34 M5
                E61 535D

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by maanlu View Post
                  vika löytyi ja korjattu
                  virta minkä miekka puhallin moottorille rajoitti oli muodoltaan sahalaita-aaltoa.
                  ja taajuudeltaan 32-55hz siitä johtui se moottorin satunnainen murina ja eihän se tasavirtamoottori oikein jaksa tuollaisella syötöllä käynnistyä kunnolla.
                  Vika löytyi komparaattori piirin LM2903N luona olevan zenerdiodin D3 juotos viasta jota ei ilman suurennuslasia nähnyt mutta reagoi kylmäspray suihkutukseen.
                  juottelin jo aiemmin isojen komponenttien jalat mutta zenerit jäi juottamatta koska näytti äkkiseltään hyvältä.
                  Mutta tulipahan vaihdettua uudet fetit ja lyytit
                  alkuperäiset toimivat fetit ja neljä uutta löytyy hyllystä jos joskus sattuu se perinteinen fettivika :think

                  tuossa muutama video virran käyttäytymisestä ja kuva miekan piirilevystä jossa viallisen juotoksen paikka.
                  http://maanlu.1g.fi/kuvat/Cars/E34+M...ltimen+miekka/
                  mikä tuo mitari on? ei vissiin halpahallin jaffamittari

                  hyvä että tuli kuntoon
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎