Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 mittaristo tietoutta/ anturi vika!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -BMW-
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 179
    • Klaukkala

    E34 mittaristo tietoutta/ anturi vika!

    No niin, tällä kertaa kysyisin sellaista, että sopiiko 520i M50 koneella olevan digi-mittariston (kuva 1) tilalle tämä toisen mallinen e34 digi-mittaristo (kuva 2)? Tuo cc näyttöhän ei ainakaan pelaa, mutta toimiiko kaikki muut mittarit (bensa, nopeus, kierros, lämpö, kulutus, matka). Miten eroaa liittimet yms.

    Siksi kysyn, koska näillä jälkimmäisillä mittaristoilla näyttää olevan paljon paremmin tarjontaa kun tuolla toisen mallisella.
    Attached Files
    Last edited by -BMW-; 19-04-2009, 20:15.
    BMW 328 Ci -00
  • -BMW-
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 179
    • Klaukkala

    #2
    Noita Diesel 525 mittaristoja näyttäisi olevan suht hyvin kanssa tarjolla! Osaako joku kertoa sopiiko se 520i tilalle? Tänään kun purkasin tuota omaa mittaristoa niin huomasin, että siitähän pystyy vaihtamaan sen polttoaine mittarin tähän dieselin tilalle!

    Mutta jos joku näistä enemmän tietävä voisi laittaa faktatietoa niin en turhaan sitten haaveile noista toisista mittaristoista!
    BMW 328 Ci -00

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      #3
      En valitettavasti osaa juurikaan auttaa, mutta mikä siinä vanhassa on vikana?

      Comment

      • -BMW-
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 179
        • Klaukkala

        #4
        Kierroslukumittari toimii erikoisesti viiveellä ja lämpömittari ei toimi ollenkaan!


        Eilen tuossa tutkin mittaristoa lisää ja tein sille tuon testin eli pidin tripin nollausnappia pohjassa ja kaikki mittarit menivät hyvin laidasta laitaan. Olisiko tuo vika sitten kuitenkin tuolla veden lämpötila-anturissa. Onko tuolle kierroslukumittarillekin anturi jossain?

        Mikä noista muuten on tuo veden lämpötila-anturi tuolla kannessa imusarjan alla? Onko anturi se missä on sininen kanta/liitin? Ja meneekö ne johdot siitä suoraan mittaristolle niin voi tutkia niidenkin kunnon?
        BMW 328 Ci -00

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by -BMW- View Post
          Noita Diesel 525 mittaristoja näyttäisi olevan suht hyvin kanssa tarjolla! Osaako joku kertoa sopiiko se 520i tilalle? Tänään kun purkasin tuota omaa mittaristoa niin huomasin, että siitähän pystyy vaihtamaan sen polttoaine mittarin tähän dieselin tilalle!

          Mutta jos joku näistä enemmän tietävä voisi laittaa faktatietoa niin en turhaan sitten haaveile noista toisista mittaristoista!
          Dieselin mittaristo ei toimi bensakoneisissa, samoin Motometer ja VDO mittaristot eivät toimi ristiin vaihtamalla.

          Kierrosluvun mittausanturi löytyy kammen päästä jakopäänkopasta ja... Katso itse ETM:stä, löytyvät FAQ:sta. Kohdista component location chart ja component location views löytyvät missä mikäkin sijaitsee
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • -BMW-
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 179
            • Klaukkala

            #6
            Joo, kiitoksia! Nyt kävin taas ropaamassa noita antureita. Ensin maadoitin sen sinipäisen johdot maihin -> mitään ei tapahtunut lämpömittarissa. Toivottavasti mitään ei myöskään hajonnut muualta!

            Sitten ajattelin kokeilla myös sitä mustapäistä anturia ja maadoitin sen johdot -> lämpömittari pomppasi punaiselle!!

            Eikös tämä ole nyt aivan selvä anturi vika. Anturista kyllä sain tuloksen 1600 ohmia mikä kai normaali +4 asteen kelissä??? Vai onko??? Mutta täytyy se varmuuden vuoksi vaihtaa. Se onkin hienossa paikassa irroittaa. Mutta kun sen saa irti niin kuinkahan paljon sieltä tulee jäähdytysnestettä päälle??
            BMW 328 Ci -00

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by -BMW- View Post
              Eikös tämä ole nyt aivan selvä anturi vika. Anturista kyllä sain tuloksen 1600 ohmia mikä kai normaali +4 asteen kelissä??? Vai onko??? Mutta täytyy se varmuuden vuoksi vaihtaa. Se onkin hienossa paikassa irroittaa. Mutta kun sen saa irti niin kuinkahan paljon sieltä tulee jäähdytysnestettä päälle??
              Tuossa lämpötila-anturin vastusarvoja, pätevät myös mittariston anturiin. Liitin hapettunut?

              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎