Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e34 530i v8 remmiahdin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bandit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 489
    • oulu

    bmw e34 530i v8 remmiahdin

    tämmöistä projektia pitäis alkaa hahmottamaan eli 530i v8 remmiahtimella!!?? onko kokemuksia noista remmi jutskista ja mitä kaikkee tuohon koneeseen tarttee tehä tuon ahtimen lisäksi...ja mihin hintaan noita ahtimia saa ja mistä???? olisin todella kiitollinen tiedoista ja vinkeistä!! tarkoituksena olis saaha koneesta lisää löylyä +300hp...
    NHF- Nerd Home Function
  • mattij
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 197
    • Rankkula

    #2
    Täältä saa valmista tavaraa

    2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
    projektit
    1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
    ex
    EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

    sigpic

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      pistä sellanen kunnon jenkkityyliin remmiahdin jossa se ahdin on imusarjan päällä ja tulee konepellistä läpi :lol:

      tosiaan tuo vähäpäästöisyys hankaloittaa tässäkin tapauksessa varmasti tuota auton saamista lailliseksi tuolla ahtimella, eli hanki joku hyväksytty ahdinpaketti jolloin ei tarvi alkaa niitä kalliita päästömittauksia tekeen
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • e24
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 628

        #4
        Originally posted by bandit
        tämmöistä projektia pitäis alkaa hahmottamaan eli 530i v8 remmiahtimella!!?? onko kokemuksia noista remmi jutskista ja mitä kaikkee tuohon koneeseen tarttee tehä tuon ahtimen lisäksi...ja mihin hintaan noita ahtimia saa ja mistä???? olisin todella kiitollinen tiedoista ja vinkeistä!! tarkoituksena olis saaha koneesta lisää löylyä +300hp...

        hyvinkään suunnilla oli ainakin pari kuukautta takaperin myynnissä eaton M112
        siinä olis tuottoa kohtuu hyvin ja sais sovitettua v koneen kansien väliin pituutta sillä rakennelmalla on melkeimpä tuon v8 koneen verran. eli tollainen jenkkityylin asennus olis edessä, tosin ei kai mitään kauhean isoa kyhmyä silti tarvis konepeltiin tekasta...

        oheessa kuva kyseisestä kapistuksesta
        käyttis Honda CR-v
        .... MR2
        ----------------------------
        ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          Jos sellasen valmiin hyväksytyn sarjan löytää voi sen hinta olla niin älytön et itse tehty vtt mittauksineenkin on halvempi tosin ei ole sanottua et mittaukset saa menemään läpi.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • AndeN
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 75
            • Kurikka

            #6
            Originally posted by e24
            hyvinkään suunnilla oli ainakin pari kuukautta takaperin myynnissä eaton M112
            siinä olis tuottoa kohtuu hyvin ja sais sovitettua v koneen kansien väliin pituutta sillä rakennelmalla on melkeimpä tuon v8 koneen verran. eli tollainen jenkkityylin asennus olis edessä, tosin ei kai mitään kauhean isoa kyhmyä silti tarvis konepeltiin tekasta...

            oheessa kuva kyseisestä kapistuksesta
            Hmmm..mistä tollasia saa? Mulle kans!! Pitääkö koneelle tehdä jotain muutuksia?Esim. muuttaa puristussuhdetta ym..vaiko suoraan mottiin kiinni ja menoksi?? Ite oon katellu kans remmiä hetken, mutta ainuttakaan ei ole tullut vielä vastaan..
            Last edited by AndeN; 22-09-2005, 13:21.
            *TEAM HOPELESS*
            BMW E34 540iA -88/93
            EX: Cosworth 4wd

            Comment

            • e24
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 628

              #7
              Originally posted by AndeN
              Hmmm..mistä tollasia saa? Mulle kans!! Pitääkö koneelle tehdä jotain muutuksia?Esim. muuttaa puristussuhdetta ym..vaiko suoraan mottiin kiinni ja menoksi?? Ite oon katellu kans remmiä hetken, mutta ainuttakaan ei ole tullut vielä vastaan..




              tuossa olis linkki mistä voit pistää privakyselyä ahtimen saatavuudesta.

              ostin itse siltä eaton m90 ahtimen, joka tarvis pulttailla oman koneen kylkeen kiinni.

              ehkä ens viikolla alan suunnittelemaan kiinnikkeitä, ja kun kiinnikkeet on ok, niin alkaa koneen täydellinen läpikäynti.


              tuo koneelle tehtävä muutostarve riippuu koneen kunnosta ja nykyisistä puristuksista sekä havitelluista ahdoista.

              itse joudun männistä silpaisemaan x-määrän tavaraa pois ja ruisku menee vaihtoon. imusarjan laippa vaihtuu toiselle puolelle ja välijäähdytin nokalle.
              hihnalle tulee kiintee välipyörä ja mahdollisesti ilmastoinnin kompurasta modaan remmille kiristimen.
              käyttis Honda CR-v
              .... MR2
              ----------------------------
              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #8
                tietoa noista V8 koneitten kestosta viritettynä ei liiemmälti ole ollut liikkeellä kun niitä on kohtuu vähän viilailtu. varmaan pikku ahdoilla menee ihan hyvin ja kestääkin..

                ja jos kunnolla tekee niin kannattaa hiukan kiinnittää huomiota moottorissa muuhunkin kun pulttaa ahdin kylkeen...ei toimi ihan niin yksinkertaisesti vaikka remmi onkin.
                Last edited by Suutari; 23-09-2005, 12:47.
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎