Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525 tds iso tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matti.h
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 199
    • kangasniemi

    E34 525 tds iso tyhjäkäynti

    Joo eli vika on semmonen et tyhjäkäynti on noin 1100, mutta kun painaa jarrua niin se tippuu sinne 700-800. Auto on vm95 ja automaatti laatikolla. Onko kellään tietoa mikä on? Autoon on vaihdettu 100 tonnin sisään syöttöpumppu ja siirto pumppu. Muutenkin auto toimii ihan normaalisti.
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Siis onko se tuon 1100 vaihde D vai N asennossa? Taitaa kyllä ryömiä jo aika pahasti jos D asennossa tommonen tyhjäkäynti
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • matti.h
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 199
      • kangasniemi

      #3
      kyllä se on ihan sama mikä vaihde siellä on päällä...

      Comment

      • Jupex
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 41
        • Seinäjoki

        #4
        Siis käynnistyksen jälkeen 1100 rpm? Sitten kun painat jarrua se laskee normaaliksi. Nouseeko se uudestaan sinne 1100:aan? Kuinka se nousee takaisin? Pikkuhiljaa, kertalaakista, hetken ajon jälkeen, vai pelkästään käynnistettäessä?

        Pitääkö sitä jarrua painaa muuten kuinka vahvasti? Riittääkö pelkkä kevyt painallus, että jarruvalot syttyy vai pitääkö runnoa poljinta lattiaa vasten pari kolme kertaa?
        E30 316
        E30 320i
        E30 316i
        E34 520iA
        E34 525tds touring
        E39 530i touring individual
        E34 M5 3.6

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1375
          • Oulainen

          #5
          Onko syöttöpumpun vaihdosta kuitteja? Tulee vaan ensimäisenä mieleen ettei olis nostettu tyhjäkäyntiä juurikin romun pumpun takia?

          -Janne
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • matti.h
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 199
            • kangasniemi

            #6
            Kyllä on kuitit ja auto juuri mennyt leimasta. Se ei aina nosta kierroksia mut ei se jarrun painaminenkaan aina auta. Kierrokset nousee varmaa 1-3 sekunnin viiveellä ja nousee suurin piirtein saman ajan saavuttaen noin 1100rpm. Niin ja pumppu on myös kuiva ulospäin et se ei kyllä taida vuotaa. Sitä jarrua pitää painaa et ne kierrokset pysyy siellä 800.

            Comment

            • penariM5
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 62

              #7
              oisko pumpun kansi väärässä kohdassa:think
              ns. hammermod

              Comment

              • ockelbo4500
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 924
                • Sotkamo--Oulu

                #8
                En ainakaan omasta oo saanu testaillessa hammeroitua sitä kantta niin paljoa että tyhjäkäynti nousis noin ylös. Käytännössä tyhjäkäynnin saa nousemaan noin 50-100rpm ja sen jälkeen se katoaa eli alkaa hakemaan ja rynkyttämään(ainakin paljon ajetulla pumpulla). Muutenkin jos ois hammerilla saatu tyhjäkäynti 1100 rpm niin syötöt pitää olla jo aika isolla ja veikkaan että kiihdyttäessä mustaa usvaa tulee ihan kiitettävästi.
                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                Ex, E46 320 d Touring -01
                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎