eli ongelman laatu on seuraavanlainen, eli otsikon mukainen laatikko on pöydällä laakerointia odottelemassa ja loodan halkaasu tuottaa päänvaivaa, kardaanin puoleinen pääty on työstön alla. kaikki ruuvit on aukaastu mutta joku ahdistaa ja pahasti...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 m5 getrag 280 purkuongelma.
Collapse
X
-
Originally posted by M5 bemu View Postjos en kauheesti oo väärässä ni ne laakerit on lämpösovitteisia ja siten ihan saatanasti kiinni. korjatkoon joku jos olen väärässä!
Ainiin, sattuupa näköjään yhdet mun koostamat suht virallisen oloiset Getrag 280/5 askin kunnostusohjeet olemaan vielä saatavilla, klik tästä ja olkaa hyvä
Comment
-
-
laatikko
Itellä kans kunnostusprojekti käynnissä ja laatikko jo purettuna. osia odotan ja pitäisi tulla 1-2 vko päästä.
2 & 3 vaihteen synkrot, laakereita, simmilevyjä, lukkosokat ja stefat vaihtoon, muut osat näytti ehyeltä ja hyvältä.
(toinen "varalaatikko" on myös, jos sattuu tarvimaan jotain osia)
kylläpä se tuossa lekan linkissä on ne purkuohjeet mitä tarkempia ei taida löytyä, mutta pääpiirteittäin nuin aukeaa ja kasataan, jos tuossa nyt oli kaikki ne sivut laatikon purusta mitä on korjausmanuaalissa.
ihan kaikkia yksittäis osia ei ole kuva-kuvalta irrotettu, mutta kaikki tarpeellinen mitä tarvii irrottaa, että saa purettua ja loput maalaisjärellä.
Ulosvetäjiä pitää tosiaan olla kaikenlaisia(erityisen järeä 1kpl) ja ite tein/modifioin 2 kpl, jotta ei menny aivan hajottamiseksi. hydrauliprässillä ja siihen soveltuvilla palikoilla otin sen 5-vaihteen hampin irti joka vaatii n.15t voiman.
Tuohon eka viestiin, että tuossa manuaalissa puretaan ekana kytkimen puoli, jonka myös ite tein ja lähti nätisti irti ilman hikipisaroita, pitää olla vaan kaikki tarvittavat nippelit irti(erityisesti 1 "lukkoholkki" pitää paketin lukossa ettei saa purettua kumpaakaan koppaa auki, jos sitä ei ota pois). Ettei vaan ois jääny tuo paikalleen, lekan linkin adoben sivu 4 (23-203), sivun oikea alakuva osat, 12 jousi ja 13 holkki, joka ei välttämättä tule ulos itestään.
Nuista ohjeista pitäis löytyä takaisinlaitettaessa laakereiden asennus lämpötilat (80 astetta) ja 5-vaihteen hampin asennuslämpötila(250 astetta) ym ym.Last edited by ajk; 30-05-2009, 22:11.
Comment
-
-
jees, tuli tos pajalla piipahdettua ja kivasti saiki purettua, mutta! millä menetelmällä ootte purkanu tämän ns isomman puolen? eli sen mistä alempi akseli menee kahteen osaan, ku en millään hoksannu että miten se kannattaa purkaa, eli onko tämä pienemmän akselin päätyhammas kans lämpösovitteisesti ja vitun lujas niinkuin tämä 5vaihde vai miten se on tarkoitus purkaa?? kun en osaa näköjään noita ohjeitakaa lukea
homma selvisLast edited by dagelb; 29-06-2009, 22:33.
Comment
-
-
Originally posted by Leka View Post
Ainiin, sattuupa näköjään yhdet mun koostamat suht virallisen oloiset Getrag 280/5 askin kunnostusohjeet olemaan vielä saatavilla, klik tästä ja olkaa hyvä
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLöytyiskö vielä?Last edited by Tonton; 14-06-2015, 12:38.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNo saa muutkin auttaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jani.K View PostOisko vielä tarjolla jotain ohjeita tän purkamiseen, ja saakos näihin osia jostain kätevästi ostettua?
Comment
-
Comment