Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 öljynpaine ongelma..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gtr86
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 63
    • Kangasniemi

    e34 535 öljynpaine ongelma..

    Juu eli öljyn paineet häviää lämpösellä koneella. Kylmänä näyttää ~4... Voisko öljypumppu olla syyllinen tohon? Onko millanen projekti vaihtaa? Tarviiko konetta nostaa ja miten paljon pitää purkaa tavaraa pois tieltä?
    kyseessä on siis m30b35 turbo. Koneen vuosimallista ei ole tarkkaa tietoa ku on tekniikka joskus vaihettu...
    Koneeseen on entisen omistajan toimesta uusittu männät ja laakerit.
    Ei riemulla rajaa,
    kun rengas palaa!
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #2
    Originally posted by Gtr86 View Post
    Juu eli öljyn paineet häviää lämpösellä koneella. Kylmänä näyttää ~4... Voisko öljypumppu olla syyllinen tohon? Onko millanen projekti vaihtaa? Tarviiko konetta nostaa ja miten paljon pitää purkaa tavaraa pois tieltä?
    kyseessä on siis m30b35 turbo. Koneen vuosimallista ei ole tarkkaa tietoa ku on tekniikka joskus vaihettu...
    Koneeseen on entisen omistajan toimesta uusittu männät ja laakerit.
    Konetta pitää muistaakseni hieman nostaa kiinnikkeistään, että saa paikallaan öljypohjan irti, ja näin siis pumpun vaihdettua.. Myös jakopään koppa pitää tässä operaatiossa toki avata että saa pumpun ketjun laitettua
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Gtr86
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 63
      • Kangasniemi

      #3
      Originally posted by Peltsii View Post
      Konetta pitää muistaakseni hieman nostaa kiinnikkeistään, että saa paikallaan öljypohjan irti, ja näin siis pumpun vaihdettua.. Myös jakopään koppa pitää tässä operaatiossa toki avata että saa pumpun ketjun laitettua
      Joo näin epäilinkin... Ei taida monen tunnin homma olla?
      Ei riemulla rajaa,
      kun rengas palaa!

      Comment

      • Gtr86
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 63
        • Kangasniemi

        #4
        Ei auttanu pumpun vaihto! Mistä kannattaa seuraavaksi vikaa etsiä? Täytyy varmaan ainakin avata venttiilikoppa ja tarkastaa ne banjot... Samalla vois kattoo venttiilien välykset. Mikähän mahtaa näissä olla normi välys?
        Ei riemulla rajaa,
        kun rengas palaa!

        Comment

        • KingOnTheRoad
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 573
          • Kemijärvi

          #5
          Originally posted by Gtr86 View Post
          Ei auttanu pumpun vaihto! Mistä kannattaa seuraavaksi vikaa etsiä? Täytyy varmaan ainakin avata venttiilikoppa ja tarkastaa ne banjot... Samalla vois kattoo venttiilien välykset. Mikähän mahtaa näissä olla normi välys?
          0,30 kylmällä koneella.
          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
          E36 328i coupe -95 "UXI"
          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
          Yamaha yz250 -02

          Comment

          • shiftler
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 88
            • Tornio

            #6
            Oliskohan vika suodatinjalassa. Siellä on pari venttiiliä. Toinen pitää suodattimen täynnä ja toinen on ylipaineventtiili. Saattanu mennä joku roska tuon ylipaineventtiilin väliin. Tai sitten vain niin kulunut.
            735 iA USA e32 Twin Turbo
            328 iA

            Comment

            • Gtr86
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 63
              • Kangasniemi

              #7
              Originally posted by shiftler View Post
              Oliskohan vika suodatinjalassa. Siellä on pari venttiiliä. Toinen pitää suodattimen täynnä ja toinen on ylipaineventtiili. Saattanu mennä joku roska tuon ylipaineventtiilin väliin. Tai sitten vain niin kulunut.
              Täytyypä tarkastaa toi jalka. Saakohan ne venttiilit uusittua vai onko hommattava kokonaan uus?
              Ei riemulla rajaa,
              kun rengas palaa!

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #8
                Originally posted by Gtr86 View Post
                Täytyypä tarkastaa toi jalka. Saakohan ne venttiilit uusittua vai onko hommattava kokonaan uus?
                Ei saa uusittua. BMW34:netissä oli muistaakseni tosta jotain juttua, siis itse korjauksesta, mutta se ei kaiketi ole ollut kovin toimiva keino..?:think

                Uus jalka oli marmoritiskillä parin sadan euron luokkaa, kun kyselin omaani. Tuli sitten ostettua käytetty ehjä itelle parilla kympillä, tosin en vaihtanut sitä sitten kun vika hävis omastani muutamassa päivässä, oliskohan joku karstakikkare ollu venttiilin välissä..
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Gtr86
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 63
                  • Kangasniemi

                  #9
                  On aika suolanen hinta mokomalla! Täytyy nyt ensi katella jos sieltä sattuis löytymään jokin tukos... Ei kai siinä nyt iso vika voi olla kun kierroksilla nostaa paineet yli 4?
                  Ei riemulla rajaa,
                  kun rengas palaa!

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Ootko menny olevinaan jonku patarautamoottorin hankkimaan häh
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Gtr86
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 63
                      • Kangasniemi

                      #11
                      Originally posted by JJT View Post
                      Ootko menny olevinaan jonku patarautamoottorin hankkimaan häh
                      Jep! Alko muovimoottorit tympimään! On vaan vielä pieni projekti...
                      Ei riemulla rajaa,
                      kun rengas palaa!

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Mikä estää asentamasta esim e28 525i:n suodatinjalan ja suodattimen? Ei ainakaan valuisi tyhjäksi kun on juuri toisinpäin moottoriin nähden kuin alkuperäinen?

                        Kai tuota joku on kokeillut tai edes tietää miksi ei voisi tehdä.
                        Olli.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Ei sovi, ottaa simpukkaan kiinni. Mutta voi sen siirtää kun hommaa erillisen suodatinjalan ja tekee laipalla lähdöt koneen kyljestä. Mulla on filtteri kytkinkopan vieressä omassa, toimii.

                          Ei siellä suodatinjalassa ole varsinaista ylipaineventtiiliä, se venttiili päästää vain suodattimen ohi jos filsu menee tukkoon.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Mulla on filtteri kytkinkopan vieressä omassa, toimii.
                            .

                            Kuvia tästä toteutuksesta?:think
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Gtr86
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 63
                              • Kangasniemi

                              #15
                              Eipä niissä suodatinjalan venttiileissä mitään silmin nähtävää vikaa tai roskia ollu... Paljonko öljynpaineet pitää olla normaalisti lämpösellä koneella?
                              Ei riemulla rajaa,
                              kun rengas palaa!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎