Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visko 535i E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4328
    • Turku

    #31
    Originally posted by jani73
    Edit: Motonetin visko m50b20 oli 126€ ja sachs.
    Kyseinen visko oli kolmipulttinen ja omaan koneeseen menisi nelipulttinen.
    No, ehkä se halvempi 88€ visko sopii tuohon.

    Comment

    • 535_M5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 221
      • Masku

      #32
      Originally posted by kaol
      Paljonkos sitä litkua pitää sielä sisällä olla? Ja mahtaako se sitten pysyä sielä enää?


      "Tonnikerho auki "
      Siihen mun 318.sen viskoon se lisättiin sellasella pienellä lääkeruiskulla, olisikos se lisätty määrä ollut n.10 ml. Määrä tuntui olevan sopiva. Miksei se sielläpysyisi, siitä samasta reiästä se varmaan tehtaallakin sinne laitetaan .

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #33
        Originally posted by 535_M5
        Miksei se sielläpysyisi, siitä samasta reiästä se varmaan tehtaallakin sinne laitetaan .
        Mutta siis sitä epäilin että pysyykö se sielä, kun se kerran on jo kerran päässyt tulemaan pois..? Vai tuleeko se litku ulos siksi, että se ei ole enää tarpeeksi kiinteää?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • 535_M5
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 221
          • Masku

          #34
          Originally posted by kaol
          Mutta siis sitä epäilin että pysyykö se sielä, kun se kerran on jo kerran päässyt tulemaan pois..? Vai tuleeko se litku ulos siksi, että se ei ole enää tarpeeksi kiinteää?
          No, sen kesti 15 vuotta päästä ulos, jos se nyt seuraavat 10 vuotta taas kestää niin on tehtävänsä tehnyt!

          Comment

          • Jukka K
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 157

            #35
            [QUOTE=535_M5]Mikäs sieltä viskosta mielestänne rikki sitten menee?
            Yleisin vika lienee että sen limpun sisällä oleva silikooni-litku vähenee eikä enää riitä kytkimen jäykistämiseen.Vuosien varrella se pikkuhiljaa tulee ulos saumojen ja tiivisteiden välistä, senhän näkeekin kun limpun rivoitus on rasvainen ja pölyn tukkima. Minun edelliseen 318i bemariin työpaikkani remonttimies lisäsi sitä silikoonimassaa siitä täyttöreijästä sopivan määrän jonka jälkeen v.kytkin toimi kuin uusi.Mikäs siinä jos haluaa ostaa uuden viskon 100-250€ hintaan, mutta mulla korjaaminen maksoi ison kupin kahvia taukotiloissamme. Silikoni litkua kyllä myydään jossain paremmissa varaosaliikkeissä koska meidän firmassakin sitä on 4 litran kannullinen, sitä kun lisäillään raskaamman kaluston kytkimiin melko usein Ai missä se täyttöreikä sitten on? Siinä limpun etupuolella on sellainen suorakaiteen muotoinen lämmöstä muotoaan muuttava jousi joka oikeaan asentoon kierrettynä irtoaa ehjänä, sen alla on eräänlainen vettiilineula joka säätää silikoonin virtauksia viskon sisällä. Neula pois reiästään ja lääkeruiskulla lisää silikoonia sisään.
            Helpolta hommalta näytti kun vieressä vahtasin.QUOTE]


            Moi !

            Saisiko hieman lisätietoa tuosta silikonilitkusta ? Tuotteen valmistaja ja tyyppi ?

            nimim. visko ei toimi

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              #36
              Niin kun tulette lomilta niin kertokaapa mullekin mistä tuota silikonilitkua saa - siedettävänhintaisen määrän? 0,5 litraa = 40E, sillä täyttää yli 30 ja tarve on 20 - 50ml.

              Käykö ihan saniteettisilikoni - nimi täsmää ja önniäisiltä suojattu...
              Last edited by tsbmw; 11-07-2005, 13:49.
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • Jukka K
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 157

                #37
                Minä ostin "535_M5" vihjeen perusteella öljyä viskoon paikallisesta Scania korjaamosta. Hinta oli 80 euroa litra, laskutettiin 8 euroa (0.1 l) ja pullon pohjalla oli varmaan osa siitä. Sitä käytetään juuri samaan tarkoitukseen eli vanhempin Scanioiden visko on purettava ja voidaan täyttää uudelleen. Aine on todella paksua, mutta menee hitaasti siitä pienestä reiästä sisälle ja samalla ilma tulee ulos. Minä lämmittelin viskoa kuumailmapuhaltimella samaan aikaan, jolloin ilmakuplia tuli täyttöaukosta. Sain sinne menemään öljyä varmaan 10-15 ml ja visko tuntui paljon jäykemmältä (kylmänä !). Sen jälkeen lämmöt on ollut normaaliajossa hieman matalemmalla ja ruuhkassa ei nouse niin paljon kuin ennen. Mielestäni korjaus onnistui.

                Comment

                • Jukka K
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 157

                  #38
                  Pitää hiukan jatkaa tätä juttua. Eilen kävin hakemassa trailerin lainaa viikonlopun kisoja varten ja ajelin kärry tyhjänä kotia kohti. Lämmöt oli ihan ok, mutta perille päästyäni lämmöt lähtivät taas nousuun. Sain kuitenkin peruutettua yhdistelmän pihalle, mutta enpä taida uskaltaa ottaa autoani vetoautoksi reissuun. Pa**a homma, juuri kun olin kuvitellut ensimmäistä kunnon ajomatkaa BMW, traileri ja kilpa-auto. Näyttää siis siltä, että visko ei jäähdytä moottoria tarpeeksi auton ollessa paikallaan :-(

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #39
                    Originally posted by Jukka K
                    Pitää hiukan jatkaa tätä juttua. Eilen kävin hakemassa trailerin lainaa viikonlopun kisoja varten ja ajelin kärry tyhjänä kotia kohti. Lämmöt oli ihan ok, mutta perille päästyäni lämmöt lähtivät taas nousuun. Sain kuitenkin peruutettua yhdistelmän pihalle, mutta enpä taida uskaltaa ottaa autoani vetoautoksi reissuun. Pa**a homma, juuri kun olin kuvitellut ensimmäistä kunnon ajomatkaa BMW, traileri ja kilpa-auto. Näyttää siis siltä, että visko ei jäähdytä moottoria tarpeeksi auton ollessa paikallaan :-(
                    aloitappa nyt sillä että mittaa jollain infrapunamittarilla paljonko on konee ja syylärin lämpotila.

                    mulla kun on syylärin päässä ilmastoinnin lämpötunnistin joka naksahtaa 88 asteessa niin mittarin mukaan siinä pisteessä on jo reilusti yli normaali lämmön mutta ei kuitenkaan lähelläkään punaista. joten se normi viskokin voi toimia vasta noissa lämmöissä (kun syyläri on noin 90ast.)

                    ps. onhan sulla tuulitunneli paikalla ja puhaltaako visko kuumaa kunnolla?

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #40
                      visko

                      ei herneitä mutta aiheuttaako osa joka maksaa n.100e näin helvetisti keskustelua miten pääsisi vielä edullisemmin... juostaan pitkin purkaamoita ostamassa käytettyjä sähköflektejä, lämpötila antureita jne.......
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Jukka K
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2004
                        • 157

                        #41
                        Originally posted by larmatin
                        aloitappa nyt sillä että mittaa jollain infrapunamittarilla paljonko on konee ja syylärin lämpotila.

                        mulla kun on syylärin päässä ilmastoinnin lämpötunnistin joka naksahtaa 88 asteessa niin mittarin mukaan siinä pisteessä on jo reilusti yli normaali lämmön mutta ei kuitenkaan lähelläkään punaista. joten se normi viskokin voi toimia vasta noissa lämmöissä (kun syyläri on noin 90ast.)

                        ps. onhan sulla tuulitunneli paikalla ja puhaltaako visko kuumaa kunnolla?
                        Joo, täytyy mitata infrapunamittarilla, kunhan ehtii. Tuulitunnelia ei ole, eikä sitä mielestäni autooni kuulu (728 '85). Ainakaan ihan normaalilämpöisenä visko ei puhalla vielä kuumaa. Mikä on muuten se lämpötila, jolla viskon pitäisi napata kunnolla kiinni ?

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #42
                          Originally posted by Jukka K
                          Joo, täytyy mitata infrapunamittarilla, kunhan ehtii. Tuulitunnelia ei ole, eikä sitä mielestäni autooni kuulu (728 '85). Ainakaan ihan normaalilämpöisenä visko ei puhalla vielä kuumaa. Mikä on muuten se lämpötila, jolla viskon pitäisi napata kunnolla kiinni ?
                          Tuommoista näyttäis M30B30/35:ssa olevan:
                          Attached Files
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • sqxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 902
                            • no man's land

                            #43
                            Originally posted by jannmann
                            ei herneitä mutta aiheuttaako osa joka maksaa n.100e näin helvetisti keskustelua miten pääsisi vielä edullisemmin... juostaan pitkin purkaamoita ostamassa käytettyjä sähköflektejä, lämpötila antureita jne.......
                            Keskusteluhan käsittelee paljon muutakin kun halvalla pääsyä: miten pystyy arvioimaan että vika on juuri viskossa (halutaan varmasti päästä ylikuumenemis-ongelmasta eroon vaihtamatta koko moottoria), mistä saa oikeanlaisen viskon mihinkin hintaan jne.. Ja kyllä varmaan useimmat ostaa mieluummin 80€ viskon kun 170€ viskon, monet jopa vaikka isi maksaisi sen. Toisaalta, jos vanhassa ei ole muuta vikaa kun että ne silikoonilitkut on karannu sieltä, miks se pitäs heittää menemään jos aineen lisääminen sinne on suht helppoa ja se toimii taas 10 vuotta sillä? Toiset harrastaa vain ajamista, toiset tykkää myös rakennella ja puuhastella auton parissa muutenkin.

                            Hyvä sähköflekti taas on monta kertaa parempi ratkaisu kun edes toimiva visko, joten tällöin kyseessä on jo auton parantelu eikä vain korjaus, joku voisi sitä jopa tuningiksikin kutsua. Usein tietysti "tuunatessa" on tapana tehdä muutakin autolle kun vaihtaa viskoflekti sähköiseen..

                            Selvensikö tämä asiaa vai postitetaanko kelallinen rautalankaa?

                            Comment

                            • tsbmw
                              BTCF Member
                              • Jun 2004
                              • 1495
                              • Ilvola

                              #44
                              Originally posted by larmatin
                              se hyvä viskossa on että se pitää koneen lämmöt tasaisesti oikeassa eikä heiluta niitä kuuman ja tosikuuman välillä kun sähkö puhallin kytkeytyy ja katkoo.

                              se bemun viskohan on tosiaan tosi tehokas joten se harvoin pyörii täysin jumissa ja pääsääntöisesti sen toimintaa ei edes kuule (kerran kuulin kovaa ajon jälkeen kun pysähdyin liikenne valoihin ja sitten kun siinä kaasutteli niin humisi)
                              BMW tehdas on valinnut viskon, joten sen täytyy olla sähköflektiä parempi! Edellä järkeenkäypä perustelu.
                              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                              - E28 528i, 528i+, M5

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #45
                                herne

                                En tarkoittanut pahalla....

                                Mutta jos uusi visko maksaa sen 100e, en usko että saat sähköflektiä tarvikkeineen yhtään halvemmalla, puhumattakaan että sais koneeseen heti oikean asteisen anturin, niin että kone toimii sen lämpöisenä kun on tehtaalla suunniteltu...
                                Varsinkin jos koneeseen on jo uusittu termari ja vesipumppu.. miksi enää pihistellä viskosta jos lämmöt vieläkin nousee...

                                silikonin lisääminen voi olla ok vaihtoehto, sillä voi saada sen taas hetkeksi pelittämään, mutta kun otetaan huomioon miten usein oikeasti joku kyttää sitä lämpömittariaan... voi edullisesta kokeilusta tulla kallista.

                                Tarkoitin vain että onko se 100e kustannus niin iso että vielä kannattaa leikkiä?
                                Ei se visko nyt niin huono ole, onhan sellainen uusissakin autoissa vieläkin..
                                Jos se sähköllä toimiva olis parempi ratkaisu perus autoissa, olis baijerin insinööri sen sinne jo 70 luvulla laittanut.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎