Originally posted by Sickness
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Visko 535i E34
Collapse
X
-
Jep, niin mäkin luulen et se on vaihdon tarpeessa. Soitin Laakkoselle ja siellä ne sano hinnaks 186€. APC sano hinnax 150€ ja Bemuosa toisen sadan puolelle, siis uusi. Ei kuulemma käy 520 tai 525 visko.... sanoivat Laakkosella, et m30 koneen visko on esim. M3, M5, Z3, 530 ja tietenkin 730,735 mallin autoissa.
Systeemissä ei pitäis olla ilmaa, koska ilmausruuvin avatessa sieltä tulee heti pelkkää nestettä, kun paisari on täys.
Kun biili kävi 5 pytyllä, pysy lämmöt ihan paikallaan...... :lol:
Oli ykköspytyn keinut katkennu ja six tuli kansiremppa tehtyä.
Miettikääpä, meni viidellä pytyllä läpi katsastuksen päästöarvoista!!!?
Näköjään mahdollista...... :shock:Bmw 735ia-92
Comment
-
-
Originally posted by herjaVertasin vaan tota e34:n viskoa noihin aikasempiin bemuihini ja on se väljempi. Nooh, antaa nyt olla ja kattoo ens kesänä jos lämpenee liikaa, nyt pysy vielä sallituissa rajoissa.Retard Member
Comment
-
-
Mulla lähti helposti visko irti. Jouduin ottaa vesipumpun hihnapyörästä kaks pulttia irti että sain 32mm avaimen mahtumaan siihen viskon kantaan. Avain siihen ja napakka isku vasaralla avaimeen ni aukes. Kierre on sit "vasenkätinen". Ei tartte mitään purkaa edestä, mahtuu tulemaan pois ihan sellasenaan. Sit vaan siivikko uuteen viskoon ja kiinni.
Itellä oli -89 vuoden leimaus vanhassa, eli tais olla ollu kiinni tehtaalta asti.Say NO to signatures!
Comment
-
-
Visko tosiaan kannattaa vaihtaa heti kun oireita ilmenee. Itsehän sen kyllä osaa ottaa huomioon, mutta annas olla jos joku toinen pääsee auton rattiiin kesäkuumalla ja lähtee vaikka ostamaan jäätelöä ja jättää auton tyhjäkäynnille...Se n. 150 euroa on kumminkin halvempi kuin kannentiivisteen vaihto.
Comment
-
-
Mites muuten toi visko lähtee M50 koneesta?
Kokeilin tänään motonetin pihalla, mutten mä saanut sitä käsin irti, koska luistaahan se hihna sen verran ettei siitä mitään tule.
Kätevää muuten kun noissa bentleyn manuaaleissa neuvotaan testaamaan visko kone kylmänä.
Haynesin opas sentään osasi neuvoa testaamaan lämpimällä koneella.
Edit: Motonetin visko m50b20 oli 126€ ja sachs.
Comment
-
-
Originally posted by jani73Mites muuten toi visko lähtee M50 koneesta?
Kokeilin tänään motonetin pihalla, mutten mä saanut sitä käsin irti, koska luistaahan se hihna sen verran ettei siitä mitään tule.
Edit: KL:n visko myös sachs ja hintaa 100e, kone siis samainen m50.Last edited by nut; 12-05-2005, 22:03.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Mikäs sieltä viskosta mielestänne rikki sitten menee?
Yleisin vika lienee että sen limpun sisällä oleva silikooni-litku vähenee eikä enää riitä kytkimen jäykistämiseen.Vuosien varrella se pikkuhiljaa tulee ulos saumojen ja tiivisteiden välistä, senhän näkeekin kun limpun rivoitus on rasvainen ja pölyn tukkima. Minun edelliseen 318i bemariin työpaikkani remonttimies lisäsi sitä silikoonimassaa siitä täyttöreijästä sopivan määrän jonka jälkeen v.kytkin toimi kuin uusi.Mikäs siinä jos haluaa ostaa uuden viskon 100-250€ hintaan, mutta mulla korjaaminen maksoi ison kupin kahvia taukotiloissamme. Silikoni litkua kyllä myydään jossain paremmissa varaosaliikkeissä koska meidän firmassakin sitä on 4 litran kannullinen, sitä kun lisäillään raskaamman kaluston kytkimiin melko usein
jk. Ai missä se täyttöreikä sitten on? Siinä limpun etupuolella on sellainen suorakaiteen muotoinen lämmöstä muotoaan muuttava jousi joka oikeaan asentoon kierrettynä irtoaa ehjänä, sen alla on eräänlainen vettiilineula joka säätää silikoonin virtauksia viskon sisällä. Neula pois reiästään ja lääkeruiskulla lisää silikoonia sisään.
Helpolta hommalta näytti kun vieressä vahtasin.Last edited by 535_M5; 12-05-2005, 23:06.
Comment
-
-
Originally posted by 535_M5Ai missä se täyttöreikä sitten on? Siinä limpun etupuolella on sellainen suorakaiteen muotoinen lämmöstä muotoaan muuttava jousi joka oikeaan asentoon kierrettynä irtoaa ehjänä, sen alla on eräänlainen vettiilineula joka säätää silikoonin virtauksia viskon sisällä. Neula pois reiästään ja lääkeruiskulla lisää silikoonia sisään.
"Tonnikerho auki "Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment