Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 2. vaihde ei pysy päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw1234
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 3
    • suomi

    E34 2. vaihde ei pysy päällä

    Morjens.
    On semmonen vika tullut bemariin että 2. vaihde pomppaa joskus pois päältä. Ei tee tätä koko aikaa mutta silloin tällöin, ehkä muutaman kerran viikossa. Sekään ei vaikuta kiihdyttääkö kovasti vai ajaako tasakaasulla. Yleensä ajelen rauhallisesti. 2. vaihde ei ole yhtä napakka laittaa päälle kuin muut vaihteet ja se on myös löysempi ottaa pois päältä, aivan kuin ei menisi kunnolla silmään. Tuntuu että se ei lukittuisi kunnolla. Vaihdevivustossa on jonkin verran väljää mutta ei niin paljoa että se tähän vaikuttaisi. Olen kokeillut vaihteiden tuntumaa myös laatikon peräpäästä siitä siirtäjätapista, mihin vivusto tulee kiinni ja samalla lailla tuntuu löysältä kakkonen. Öljyinä pyörii Redline MTL. Osaiskohan joku sanoa missä on vika ja kannattaako korjata vai ostaa vaihtolaatikko? Kiitos.

    Auto on e34 525i -91 Zf laatikolla.
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Jos vika alkaa rassaamaan, niin noiden laatikoiden hinnat taitaa olla käytettynä sitä luokkaa, että ei kannata ees harkita mitään korjauttamista. Laatikon vaihto onnistuu vaikka kerrostalon parkkiksella, vaihdelaatikkoremontti yleensä ei.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • bmw1234
      Newbiemmer
      • May 2009
      • 3
      • suomi

      #3
      400e näyttää tahtovan nuista zf laatikoista. Onko tuossa laatikossa se hauli ja jousi joka lukittee vaihteen päälle? Jos nuita vaihtaa niin pitääkö laatikko purkaa? Siinä laatikon kuoressa on jotain 6-kulmaruuveja että olisko ne nuita?

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Originally posted by bmw1234 View Post
        400e näyttää tahtovan nuista zf laatikoista. Onko tuossa laatikossa se hauli ja jousi joka lukittee vaihteen päälle? Jos nuita vaihtaa niin pitääkö laatikko purkaa? Siinä laatikon kuoressa on jotain 6-kulmaruuveja että olisko ne nuita?

        yhden laatikon olen itse purkanut ja kasannut ja siinä nuo jousikuula yhdistelmät olivat sellaisien peltisien ~12mm tulppien alla.. noita kuusiokoloruuveja jos rupeat aukomaan niin sulla putoaa osia laatikon pohjalle.. ei kannata.. täältä foorumilta voit etsiä laatikon purkaus/kasaus ohjeet mistä selviää kaikkien pulttien tarkoitus..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • bmw1234
          Newbiemmer
          • May 2009
          • 3
          • suomi

          #5
          Originally posted by fraatti View Post
          yhden laatikon olen itse purkanut ja kasannut ja siinä nuo jousikuula yhdistelmät olivat sellaisien peltisien ~12mm tulppien alla.. noita kuusiokoloruuveja jos rupeat aukomaan niin sulla putoaa osia laatikon pohjalle.. ei kannata.. täältä foorumilta voit etsiä laatikon purkaus/kasaus ohjeet mistä selviää kaikkien pulttien tarkoitus..
          Eli nuo jouset ja haulet pystyy vaihtamaan purkamatta koko laatikkoa? Pitää etsiskellä ohjetta ja jättää kuusiokolot rauhaan.

          Comment

          • Joni 520
            Newbiemmer
            • Mar 2009
            • 4
            • Ilmajoki

            #6
            Ittellä oli kans sama vika muuten mutta 3 hyppi pois päältä ja vika paheni koko ajan. Nyt oon vaihtanu käytetyn getragin hinta oli 380e. Availin vanhan looran ja huomasin jotta kolmos/kakkos vaihteen siirtäjä oli haljennut. Siinä oli myöski 2 ja 5 synkrot kulunu tosi pahasti ku rusahteli ilkeesti mikä varmaan rikkoo sen siirtäjän ajan myötä sitte. Itte vaihtaasin tos tapaukses kans looran turhan kova/kallis homma alkaa korjaamaa.

            Comment

            • H3NE
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 146
              • Pohjois- Karjala

              #7
              Kannattaa tarkastaa miten se vaihdekepin kuminen roiskesuoja on siellä nahkaisen suojapussin alla. Jos se ei ole kunnolla pohjassa niin se vänkää keppiä 2. vaihteella ja pompauttaa sitä pois silmästä.
              E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
              E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
              EX. E39 528i montrealblau
              EX. E34 525 -91 calypsorot

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎