Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b20+kovavauhtis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    e34 m50b20+kovavauhtis?

    kytkä remppa eessä ja mietin jos samalla vaihtais sinne m20 kovanpyörän kaksoishärdellin tilalle...

    mut mietityttää,et meneekö moottorista loputki väännöt,ku niitä ei nytkään kovin ole..ei tuo kyllä ole ainakaan mikään kierrosherkkä..sen sais paraneen,mut muutenki painava kori niin miten käy vääntöjen..?onko kukaan tehny,ja jos on niin miten auto käyttäyty?
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    eikös joissakin m50b20 ole jo vakiona kovavauhtis...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Minne ne väännöt sieltä kevyemmällä pyörällä häviää?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        #4
        Originally posted by jmp2002 View Post
        eikös joissakin m50b20 ole jo vakiona kovavauhtis...
        niin olen itekki jostain lukenu,mut en usko et tuosa on..on niin hias ottaan kierroksia..ainaki realoem näyttää kaksoismassa pyörää..tiä sitte

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Minne ne väännöt sieltä kevyemmällä pyörällä häviää?
          minusta tuntuu et häviää,onhan vauhtipyörän painolla aika suuri merkitys vääntöihin..mut saatanha olla väärässäki..

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            #6
            Realoemi näyttää melkein kaikille korimalleille/moottoreille kaksoismassaa, oli sitä tai ei. En tiedä miksi.
            www.nenifab.com

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              #7
              niin ja jos ne väännöt ei häviä,niin nousee se vääntöalue entisestäänki ylemmäs..nyt jo tuntuu et moottori herää turhan ylhäällä...

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                No tyhjäkäynnin tuntumassa liikkeelle lähdössä voi tuntua huonommin vääntävältä kevyellä pyörä-->sammuu herkemmin. Mutta eihän se vauhtipyörän paino siihen mitään vaikuta montako Nm se moottori vääntää?
                ainakin m20 moottorissa pelkästään positiivisia vaikutuksia kevyemmällä pyörällä.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16422
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Mörökölli View Post
                  Realoemi näyttää melkein kaikille korimalleille/moottoreille kaksoismassaa, oli sitä tai ei. En tiedä miksi.
                  Niin siis lukee siinä kuvassa mutta osaluettelon rivillä ei jos autossa ei kaksoismassapyörää ole. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...mass_flywheel/

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Jos teho lasketaan kierrosnopeudesta ja väännöstä, niin eikös kannata laittaa mahdollisimman painava vauhtipyörä ja saada järjetön vääntö, niin ei edes tarvitse yläkierroksia?

                    Eikös massan kiihdyttäminen vaadi paljon voimaa, mutta kierrosnopeuden säilyttäminen paljon vähemmän?

                    Miten se pyörivien massojen lisääminen vaikuttaa moottorin luovuttamaan vääntöön ja sitä kautta tehoon? Tai oikeammin miten se voi vaikuttaa vähentävästi näihin?

                    Vuosikymmenien tinkauksesta huolimatta kukaan ei ole pystynyt vielä selittämään minulle että mihin se kaikki vääntö menee....
                    Olli.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #11
                      Näin juuri.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • quisma
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 384
                        • Toijala

                        #12
                        Omaa kokemusta: 12,2kg kaksoismassavauhtipyörä vaihdettiin kovaan 6,6kg painavaan malliin. Autoa voi ryömittää ihan samanlailla ilman kaasua, ei mitään vaikutusta siihen. (toki kyseessä 2,8l m50, mutta silti...)
                        Muutokset käytöksessä:
                        + kaasuunvastaavuus parani reilusti
                        - kova vauhtipyörä aiheuttaa pientä värinää ->kolistaa hieman kytkinakselia tyhjäkäynnillä
                        e46 325ci cabrio m-sport2

                        Ex: e46 320da touring -04
                        e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                        e39 528ia -96
                        e34 525i -92
                        e30 320i touring -88
                        e36 328i coupe -97
                        e36 325i -91

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎