Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M40 mäntä särki(kö)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ara
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 7
    • Kuopio

    E34 M40 mäntä särki(kö)

    Viime syksynä bemu räkäs nesteet moottoritiellä ja lämmöt hieman korkialle, tästä päästäänkin kansipaffin vaihtoon. Moottorihan on tosiaan M40 1.8i

    Ulkona joutu värkkäämään, joten remppa jäi näin tähän kesään ja nyt se pääsi vihdoin kunnolla liikkeelle. Kone alkaa olla kasaus vaiheessa ja rupesin tässä kummastelemaan erästä mäntää.



    Kello 10-11 väliltä löytyy varsin mielenkiintoinen iskemä tai jokin.

    Spekuloitu että joko valuvirhe, isketty johonkin tai jokin ollut välissä, mutta kun ei oikein.. sylinteri turhan nätissä kunnossa että jokin ois ollu välissä, valuvirhe varsin epätodennäköinen ja orkkismäntä, eikä tiettävästi koneremppaa tehty, joten tuskin iskettykään.
    Oikea kysymys kuitenkin kuuluu, että onko mäntä edelleen käyttökelpoinen? Toki jos hyvää arvausta on mikä tuommosen aiheuttaa niin infoa tack.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    ekana tulis mieleen että kone ollut joskus osina ja noheva asentaja tiputtanu männän lattialle ja lyöny kuitenki takas sisään..

    ö- pohja pois ja veivi irti kampurasta -> mäntä pois ja tarkastelemaan jos jälki ulottuu männänrenkaisiin niin uutta tilaamaan ja jos vaan on männän kulmassa jälki niin harkinnan mukaan.. ei tuon luulisi mitään ainakaan hajoittavan..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Ara
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 7
      • Kuopio

      #3
      Jees.. tuota, että noheva asentajamestari ois tiputtanu lattialle tukee hieman se, että sylkässä on varsin tuoreen näköset hoonausjäljet. En vaan viittisi alkaa alakertaa millään purkamaan jos tuolla menee. Ja entiseltä omistajalta en voi tarkastaa, sillä auto on ostettu kuolinpesästä. Itte kerkesin ajaa noin 500km ennen laukeemista

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        ö- pohja pois ja veivi irti kampurasta -> mäntä pois ..
        Saa olla aika Eemeli, joka ottaa sen männän alakautta pois.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • deeque
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 473
          • Suomi

          #5
          Originally posted by T3 View Post
          Saa olla aika Eemeli, joka ottaa sen männän alakautta pois.
          Pitää se mäntä nyt varmaan irrottaa ennen kun se tulee mitään kautta ulos.. Kerroppas sinä eemeli miten se sieltä lähtee jos ei veiviä irroita kampiakselista?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by T3 View Post
            Saa olla aika Eemeli, joka ottaa sen männän alakautta pois.
            kuvan perusteella kansi on jo poissa joten männän pois ottamiseksi pitää enää ottaa käsittääkseni veivi irti kampurasta vai saatko männäntapin pois männän ollessa paikallaan
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • S.Kaulaote
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1579
              • Woikkaalla

              #7
              Taidetaa Laihial jo viettää Juhannusta... Vai mikä se oli!
              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
              -Mitsubishi "runkkari"

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                kuvan perusteella kansi on jo poissa joten männän pois ottamiseksi pitää enää ottaa käsittääkseni veivi irti kampurasta vai saatko männäntapin pois männän ollessa paikallaan
                Tämähän on aivan totta. En vain ajatuksissani muistanut tuota kuvaa, jossa kansi tosiaan oli jo irti koneesta.

                Hyvin useinhan tulee näitä ehdotuksia, että ottaa sen männän pois alakautta, mikä ei suinkaan ole mahdollista. Hätäillessäni kirjoitustani, ajattelin tietenkin, että tässä ehdotetaan samaa, kun kirjoitetaan: öljypohja pois ja mäntä ulos.

                My mistake, ei pitäisi kirjoittaa nopeammin, kuin ajatus kulkee
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Keke71
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 340
                  • Kiiminki

                  #9
                  Kyllä jos tollanen olisi omallekohdalle sattunut, niin vaihtaisin sen männän, joko uuteen tai sit vastaavanlaiseen/noin samallalailla kuluneeseen mäntään kuin muut männät on, jos sellaista mäntää jostain löytää. Tossa vaiheessa remonttia ei kantsi enää räpeltää siellä auton moottoritilassa, vaan nostaa kokokone pois, ja laittaa moottori siihen kuosiin että on tekniikan puolesta ok, eli ainakin rengastaa ja laakeroida, laittaisin myös kannen kuntoon, venttiilit hioa ja laittaa uudet ohjarinkumet. Tietty kaikki tiivisteet menis samalla uusiksi, mikä olisi vaan hyvä. Hintaa tulee jonkin verran enenpi mitä oot aatellut, mutta on varmasti parhain ratkaisu. Varsinkin jos tekee/pystyy tekemään/korjaamaan itse.
                  E39 540iA Touring

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎