Morjens. Pitää heti sanoa etten tiedä autoista paljon mitään, ja luultavasti sitäkin vähemmän bemareista, siksi täytyy kysyä apua täältä.
Kävipähän pian bemariin vaihdettuani tämmöinen vahinko, että valot unohtuivat yöksi autoon ja akku tyhjeni. Auton ovet jäivät lukkoon ja jostain syystä niitä ei saa enää avaimella auki, mistähän moinen johtuu?
Auto on lukittu ihan avaimella, jos se nyt mihinkään vaikuttaa. Eli onko tässä autossa tuo keskuslukitusmekanismi sähköllä toimiva, jonka takia se nyt ei toimi ilman virtaa? Vai onko joku lukon osa mennyt hajalle juuri samaan aikaan kuin tuo akun tyhjeneminen tapahtui?
Takakontti kuitenkin aukeaa ihan normaalisti avaimella, mutta siinä on vissiinkin ihan oma lukkonsa. Toinen kysymys on se, että miten konepellin pitäisi aueta ulkoapäin, pitäisi nimittäin jotenkin päästä antamaan akulle virtaa.
Edellinen omistaja sanoi, että konepelti aukeaa ulkoapäin nostamalla pelkääjänpuolen oven kahvaa ja kääntämällä avainta lukossa keulaa kohti niin pohjaan kun se menee, mutta testattu on, eikä pelti tietenkään aukea. Ettei tämäkin avausmekanismi olisi jotenkin kytköksissä siihen ettei nuo ovetkaan aukea?
Eli nyt pitäisi lähinnä tietää että mistä kaikki nuo ongelmat voi johtua ja voinko päästä auton sisään vahinkoa tekemättä (esim. ikkunoita rikkomatta)?
Kiitoksia etukäteen kaikista vastauksista.
Kävipähän pian bemariin vaihdettuani tämmöinen vahinko, että valot unohtuivat yöksi autoon ja akku tyhjeni. Auton ovet jäivät lukkoon ja jostain syystä niitä ei saa enää avaimella auki, mistähän moinen johtuu?
Auto on lukittu ihan avaimella, jos se nyt mihinkään vaikuttaa. Eli onko tässä autossa tuo keskuslukitusmekanismi sähköllä toimiva, jonka takia se nyt ei toimi ilman virtaa? Vai onko joku lukon osa mennyt hajalle juuri samaan aikaan kuin tuo akun tyhjeneminen tapahtui?
Takakontti kuitenkin aukeaa ihan normaalisti avaimella, mutta siinä on vissiinkin ihan oma lukkonsa. Toinen kysymys on se, että miten konepellin pitäisi aueta ulkoapäin, pitäisi nimittäin jotenkin päästä antamaan akulle virtaa.
Edellinen omistaja sanoi, että konepelti aukeaa ulkoapäin nostamalla pelkääjänpuolen oven kahvaa ja kääntämällä avainta lukossa keulaa kohti niin pohjaan kun se menee, mutta testattu on, eikä pelti tietenkään aukea. Ettei tämäkin avausmekanismi olisi jotenkin kytköksissä siihen ettei nuo ovetkaan aukea?
Eli nyt pitäisi lähinnä tietää että mistä kaikki nuo ongelmat voi johtua ja voinko päästä auton sisään vahinkoa tekemättä (esim. ikkunoita rikkomatta)?
Kiitoksia etukäteen kaikista vastauksista.
Comment