Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alatukivarren vaihto e-34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

    Alatukivarren vaihto e-34

    Katsastuksessa ilmeni, että molemmat alatukivarren pallonivelet olivat lopussa. Näyttäisi siltä, että joutuu hommaamaan uudet alatukivarret.
    Kun itse meinaan tehdä remontin, niin yksi asia joka saattaa olla hankala, on pallonivelen irroitus. Miten olette irroittaneet? Ulosvetäjällä? Tarviiko erikoisen ulosvetäjän?

    Kiitos
  • VaihtoVirta
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 558
    • Kuusamo

    #2
    Hommaa koko alatukivarsi helalla, niin tulee sekin samalla sitten. Ja molemmille puolille tietenkin samanlainen, eli joko alumiininen tai sitten terästä. Motonet taisi myydä näitä ~70euroa/kpl

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14450
      • Oulu

      #3
      Alatukivarret tulee aina täydellisenä. Ulosvetäjän hommaa, niin homma on helppo. Itselläni ollut bilteman ulosvetäjä, joka on kyllä hintaansa nähden hyvä. Monen monta alustaa tehty.

      Motonetin myymät alatukivarret kannattaa katsoa tarkkaan, että saa hyvät.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        kannattaa myös harkita että tilaako saksasta koko etupään palikat n. 200-300e kun kerran siellä tarvii palikoita vaihtaa
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Jos ei ole ennen vaihdettu, niin se pallonivelen kartio saattaa olla LUJAA kiinni. Koko helahoito penkkiin kiinni ja lekaa armotta.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14450
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Jos ei ole ennen vaihdettu, niin se pallonivelen kartio saattaa olla LUJAA kiinni. Koko helahoito penkkiin kiinni ja lekaa armotta.
            Kyllä tämäkin on hyvä keino. Alasinta vasten ei tarvi kuin moskalla lyödä sopivasti niin pomppaa irti. Nimenomaan siihen tolpan alakiinnikkeen kylkeen.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Jusaus
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1124
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Kyllä tämäkin on hyvä keino. Alasinta vasten ei tarvi kuin moskalla lyödä sopivasti niin pomppaa irti. Nimenomaan siihen tolpan alakiinnikkeen kylkeen.
              Tämä taitaa olla se oikea/toimivin tapa ilman erikoistyökaluja.

              Itse olen käyttäny irroitus/kiila-haarukkaa ja paineilmahaarukkaa, joista jälkimmäinen on aivan ehdoton, yleensä irronnut heti ensimmäisellä kokeilulla ilman mitään lekaa.

              Ja ne voi todellakin olla TODELLA tiukassa, tuossa sigun V8:ssa ei toinen puoli meinannu lähteä millään, paineilmahaarukalla ja lekalla (juurikin zenerin selittämää menetelmää hyödyntäen) sai toiselle puolelle tuhraantumaan 3h, kun toisen puolen sai valmiiksi alle 20 minuutin.
              Nyk: GSX1300R -00
              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
              ---------------------------------------------
              -Official member of BTCF-Sauna Team-
              ---------------------------------------------

              Comment

              • JuRi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 147
                • Kotka

                #8
                Pitääkö iskarin alapäästä irroittaa se levy ( 4 pulttia), missä pallonivel on kiinni? Kun siihen pallonivelen mutteriin ei pääse muuten käsiksi. Vai pitääkö purkaa etulaakeri pois tieltä? Jos niin miten se on kiinni.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by JuRi View Post
                  Pitääkö iskarin alapäästä irroittaa se levy ( 4 pulttia), missä pallonivel on kiinni? Kun siihen pallonivelen mutteriin ei pääse muuten käsiksi. Vai pitääkö purkaa etulaakeri pois tieltä? Jos niin miten se on kiinni.
                  Ota levy irti.

                  Comment

                  • JuRi
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 147
                    • Kotka

                    #10
                    Kiitos nopeasta vastauksesta.

                    Yritin jo irroittaa sitä, mutta ei lenkkiavaimet riittäneet. Huomenna menen korjaamolle jossa pulttipyssyllä löysäävät pultit. Itse sitten kotona vaihdan osat.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎