Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iso ajotietokone ei toimi (E34)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4334
    • Turku

Joo se toimitetaan koteloituna vihreään muoviin. Noita OBC:ta on kahta erilaista, eli suurin osa on näitä, joissa se ottaa tiedot mittariston takana olevasta koodiplugista, eikä OBC siten tarvitse omaa koodiplugia. Näissä OBC:ssa ei ole valmista aukkoa takaseinässä koodiplugille, mutta se voi tehdä itse kuten pdf:n kuvasta näkyy tai niinkuin mä, eli taivutin vain sitä kikkaraa..muistaakseni ylöspäin, sille on just sopivasti tilaa kotelon sisällä.

Sitten on sellaisia OBC:ta joiden takaseinästä löytyy valmis liitin koodiplugille, mutta nämä taitaa käytettyinä olla aika harvinaisia ja uusikin maksaa noin tonnin.

Comment

• amppa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 86

Originally posted by jani73
      Joo se toimitetaan koteloituna vihreään muoviin. Noita OBC:ta on kahta erilaista, eli suurin osa on näitä, joissa se ottaa tiedot mittariston takana olevasta koodiplugista, eikä OBC siten tarvitse omaa koodiplugia. Näissä OBC:ssa ei ole valmista aukkoa takaseinässä koodiplugille, mutta se voi tehdä itse kuten pdf:n kuvasta näkyy tai niinkuin mä, eli taivutin vain sitä kikkaraa..muistaakseni ylöspäin, sille on just sopivasti tilaa kotelon sisällä.

Sitten on sellaisia OBC:ta joiden takaseinästä löytyy valmis liitin koodiplugille, mutta nämä taitaa käytettyinä olla aika harvinaisia ja uusikin maksaa noin tonnin.
      Eikös joka mittaristossa ole tuota plugia vai miksi se joudutaan joihinkin OBC:hin lisäämään?

Comment

• jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4334
        • Turku

No kyllä munkin mittaristossa taitaa joku siru olla, mutten tiedä miksei se vorki näissä peleissä OBC:n suuntaan. Ehkä se vaatii sen paremman mittariston, mulla kun on ihan karvalakkimallin low-mittaristo.

Comment

• amppa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 86

Originally posted by jani73
          No kyllä munkin mittaristossa taitaa joku siru olla, mutten tiedä miksei se vorki näissä peleissä OBC:n suuntaan. Ehkä se vaatii sen paremman mittariston, mulla kun on ihan karvalakkimallin low-mittaristo.
          Omaan OBC:hen nyt tinasin sen palikan sisään ja hyvin toimii. Tuntuu vain niin tyhmältä kun se palikka on niin nätissä kuorissa, jotta senkun vain tökkäisi johonkin ja maailma pelastuu. Mutta kun ei niin ei.

Comment

• Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

Siis onko tämä nyt niin, että jos päivittää pikku OBC:stä isoon niin TDS:sää varten tarvii ton koodiplugin ison OBC:n lisäksi ja bensavehkeissä tarvii hankkia pelkkä isoo OBC?
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• cba
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 3464
              • Ylivieska

Minäkin tein tuon analogikello => iso obc muutoksen. Omassa autossa (525 -90) oli kellon takana olevassa liittimessä oli valmiiksi kaikki piuhat. Lisäksi autossa on orkkishäly, joten sitä pinnin 17 sähköistystä ei tarvinnut tehdä.

Eli rojektiin hankin itse obc:n, vilkkuviiksen ja kehyksen isolle obc:lle. Tuo kehys kait ei ole välttämätön,mutta kun sellainen oli saatavilla niin otin sen myös.

Ainut ongelma on lämpötila-anturi joka mittaa ulkolämpötilaa. Sille ei näytä menevän orkkispiuhaa. Mielenkiintoinen kombinaatio auton sähköissä, kun on obc -valmius, muttei sitä lämpötila-anturin piuhaa konehuoneessa. Pitänee vetää anturille erikseen piuha itse.

Comment

• rocroc
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 573
                • keminmaa

Piuha kyllä todennäköisesti löytyy, voi olla vaan todella hyvin piilossa. Yhdestä autosta mihin laitoimme OBC:n piuha löytyi jäähdyttimen ympärysmuovien alta vyyhdelle käärittynä, toisessa, samanvuotisessa, se löytyi ihan puskurin takaa kun otti sen luukun irti.

Comment

• cba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 3464
                  • Ylivieska

Jees,pitääpä luurata tarkemmin vielä. Mutta jos nyt käy niin ohraisesti että piuhaa ei löydy, niin onko kukaan selvittänyt että tuleeko se mihin asti vastaan kojelaudasta? Eli saako sen liitettyä lähempänä konehuonetta.

Comment

• Wiking
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 1647
                    • Laihia

Originally posted by cba View Post
                    Minäkin tein tuon analogikello => iso obc muutoksen. Omassa autossa (525 -90) oli kellon takana olevassa liittimessä oli valmiiksi kaikki piuhat. Lisäksi autossa on orkkishäly, joten sitä pinnin 17 sähköistystä ei tarvinnut tehdä.

Eli rojektiin hankin itse obc:n, vilkkuviiksen ja kehyksen isolle obc:lle. Tuo kehys kait ei ole välttämätön,mutta kun sellainen oli saatavilla niin otin sen myös.

Ainut ongelma on lämpötila-anturi joka mittaa ulkolämpötilaa. Sille ei näytä menevän orkkispiuhaa. Mielenkiintoinen kombinaatio auton sähköissä, kun on obc -valmius, muttei sitä lämpötila-anturin piuhaa konehuoneessa. Pitänee vetää anturille erikseen piuha itse.
                    Eikai tota viikseäkään tarvi hommata?
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• cba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 3464
                      • Ylivieska

Originally posted by Wiking View Post
                      Eikai tota viikseäkään tarvi hommata?
                      Tottapa taitaa olla tuokin, kivempi vaan käyttää tuon viiksen kautta.

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎