Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka e34 pakkivalo toimimaan.?.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 384
    • Vaasa

    Kuinka e34 pakkivalo toimimaan.?.

    Eli olisiko kenelläkään simppeliä ohjetta kuinka saan pakkivalon toimimaan.. kun autoon on asennettu manuaali laatikko automaatin tilalle.

    tietysti näin: pakkivalo johdot yhdistää manuaalilaatikon pakkivalo katkaisimeen..
    "Lyhesti" Mutta kun ei tunnu toimivan.. :/

    Autona siis E34 525i 24v (m50b25) vm:-90
    Last edited by Styroxi; 30-07-2009, 17:04.
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Siinä ehkä automaatin ohjausboksi saattaa sotkea nyt toimintaa. Tutkipas, tuleeko valokatkaisijan toiseen karvaan +12V kun on virrat päällä. Samoin, että onko toinen karva yhteydessä itse lampun kantaan peräkontissa.

    Pistokkeesta voi myös kokeilla hyppylangalla karvat yhteen, syttyykö valo.

    Sen simppelimmin asiaa tuskin saa selville ja toimimaan.
    Last edited by 525iiäxä; 30-07-2009, 19:36.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Styroxi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 384
      • Vaasa

      #3
      Uskon pikku hiljaa et olen ottanut virran pakkivalon katkaisijalle väärästä johdosta.. "Dammn"
      Onko kyseinen johto jokin noista johdoista mitkä ovat kepin juuressa?
      Vai sijaitseeko johto jossain muualla konehuonees? tms...


      tuos nyt kuitenkin auton malli valmiina..

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        En tiedä automaatista mutta manuaalissa liitin sijaitsee vaihdelaatikon oikealla puolella.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Styroxi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 384
          • Vaasa

          #5
          "Käyhän se näinkin..

          Noh jaksanu enempää miettiä joten vedin virtajohdon akulta katkaisijan päähän toiseen napaan.. Ja toisesta peräkonttiin johto köynnöstä pitkin, josta haaroitin johdon toiselle puolelle, ja maadoitin peräluukuun..
          no nyt ainakin toimii.. tosin jos pakin jättää päälle niin saattaa purkaa akun yönaikana..

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Styroxi View Post
            Noh jaksanu enempää miettiä joten vedin virtajohdon akulta katkaisijan päähän toiseen napaan.. Ja toisesta peräkonttiin johto köynnöstä pitkin, josta haaroitin johdon toiselle puolelle, ja maadoitin peräluukuun..
            no nyt ainakin toimii.. tosin jos pakin jättää päälle niin saattaa purkaa akun yönaikana..


            EDIT: miksi tehdä kahdesti kun voi kerralla tehdä kunnolla.
            Last edited by Axum; 30-07-2009, 23:45.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Kape30
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 509
              • Nokia

              #7
              Originally posted by Axum View Post


              EDIT: miksi tehdä kahdesti kun voi kerralla tehdä kunnolla.
              Niinpä ja tietysti vielä ilman sulakketta...
              Nää on sit just näitä virityksiä mitä auton seuraava omistaja ei varmasti haluaisi autostaan löytää.
              E30 M50b28 -90 Cirrusblau
              E39 520d Touring -00 Sienarot II
              MB Sprinter
              Lynx Rave Re 600 -15
              Suzuki GSX-R1100 -95

              Comment

              • Styroxi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 384
                • Vaasa

                #8
                En tiedä automaatista mutta manuaalissa liitin sijaitsee vaihdelaatikon oikealla puolella.
                Juu tiedän tuon mis se katkaisija on, mutta kun tuos omas autos on siel vaihdekepin juuressa olevia johtoja ylimääräisiä n.7kpl joista 3kpl on yli 2napasia niin ei oikeen tee mieli ruveta kokeilemaan ja rikkomaan mitään ylimääräistä,,, kun itselläni ei ole varmaa tietoa tuosta johdosta mikä on oikea, jonka yhdistää katkaisian päähän. ja kun rupesi myöskin tuntumaan et ei kukaan muukaan tiedä..

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4320
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Styroxi View Post
                  Juu tiedän tuon mis se katkaisija on, mutta kun tuos omas autos on siel vaihdekepin juuressa olevia johtoja ylimääräisiä n.7kpl joista 3kpl on yli 2napasia niin ei oikeen tee mieli ruveta kokeilemaan ja rikkomaan mitään ylimääräistä,,, kun itselläni ei ole varmaa tietoa tuosta johdosta mikä on oikea, jonka yhdistää katkaisian päähän. ja kun rupesi myöskin tuntumaan et ei kukaan muukaan tiedä..
                  FAQ-osiosta löytyy kytkikset ja niiden avulla takuulla oikeat liittimet ja piuhojen värit.

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1842
                    • Lappeenranta, Finland

                    #10
                    Originally posted by Styroxi View Post
                    ja kun rupesi myöskin tuntumaan et ei kukaan muukaan tiedä..
                    Harvasti näitä ulkoa kukaan muistaa, sitä varten on tuota materiaalia kasattuna. Mutta, äkkipikaisesti katsottuna kytkiksestä, niin siellä pitäis olla musta 8-napainen liitin, jossa pinniin 6 tulee sulakkeelta +12 ja katkaisija kytkee sen pinniin 7 ja siitä valoille. Eli, kokeile tuleeko pinniin 6 +12V, johto pitäis olla vihreä/musta. Pinni 7 pitäisi sitten mennä valoille, johdon väri sininen/keltainen.

                    Toisaalta... vuosimallin -90 kaaviosta voisi päätellä, että siellä on molempien laatikkojen tarvitsemat piuhat ja liittimet valmiina. Eli, katsopas löytyykö sieltä valmiina kaksinapaista pistoketta, jossa olisi nuo em. väriset johdot.

                    Ei kyllä pitäis olla tarvetta tehdä mitään omia patentteja.

                    Kytkiksiä täällä

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • Styroxi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 384
                      • Vaasa

                      #11
                      No joo alkoihan ne pelittää noilla ohjeilla... KIITOKSIA PALJON !!! Ja ANTEEKSI malttamaisuuteni ja hätäilyni..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎