Onko kenelläkään tietoa tai edes pientä käryä, onko diesel ja bensamallien mittaristot yhteensopivia keskenään. Autona on 525tdsA -93. Voinko lyödä tuohon minkä mittariston vaan? bmwe34.net kertoo seuraavaa:
Tuon perusteella kaikki -90 jälkeiset mittarit pitäisi sopia yhteen, mutta kuinkas bensa/diesel, manuaali/automaatti -mittaristot.
En ole ikinä kiinniittänyt huomiota onko manuaalimalleissa tuota automaatin vaihdenäyttöä, joka mittariston vaihdon perimmäisenä syynä olisikin. Se kun on mennyt niin suttuiseksi, ettei siitä saa enää edes selvää. Entä polttoainemittari, kierroslukumittari ja nopeusmittari. Saako sinne vaihdettua taustoja, hajottamatta koko mittaristoa neuloja nyppimällä, vai ymmärtääkö se uusi mittaristo mun auton nopeus/kierros/polttoaine/kulutus -signaalit niin, että se näyttää kaikki kerralla oikein.
Käykö tuo tds:n normimittaristo yhteen check control mallisen mittariston kans suoraan kun ymmärtääkseni noita check control mallisia ei ole tehty dieseleihin. Ymmärtääkö se cc diesel-auton päälle yhtään mitään? Jos mittaristossa ei ole valmiiksi dieselin merkkivaloja, saako ne sinne pistettyä? Onko niille valmiit paikat bensamallin mittaristoissa? Lyö polttimot kiinni ja antaa laulaa? CC-mallin mittaristossa ei varmastikaan ole paikkoja näille, mutta mitäs CC-mittaristossa tapahtuu noissa polttimoiden pinneissä, jotka dieselissä menee DDE:lle?
Nyt on niin monta kysymystä ja niin vähän kokemusta, että pienikin veikkaus on kova apu. Tietäis vähän millaista mittaristoa sinne lähtee kaivamaan vai lähteekö... Veikkauksia, faktatietoa?
A thought on Instrument clusters.
There is two model of instrument clusters, one from built date: '88- Feb 89 with the coding plug in the wiring harness (brown connector), and another one after '90, the coding plug is inside the instrument cluster.
Both clusters boards are different inside and the bulbs are also different. The new instrument cluster can be used in place of the older one, but the older one won't work with the newer BMW E34 because there will be no coding plugs. The connectors are at different locations on the newer cluster, but this doesn't affect the functioning.
There is two model of instrument clusters, one from built date: '88- Feb 89 with the coding plug in the wiring harness (brown connector), and another one after '90, the coding plug is inside the instrument cluster.
Both clusters boards are different inside and the bulbs are also different. The new instrument cluster can be used in place of the older one, but the older one won't work with the newer BMW E34 because there will be no coding plugs. The connectors are at different locations on the newer cluster, but this doesn't affect the functioning.
En ole ikinä kiinniittänyt huomiota onko manuaalimalleissa tuota automaatin vaihdenäyttöä, joka mittariston vaihdon perimmäisenä syynä olisikin. Se kun on mennyt niin suttuiseksi, ettei siitä saa enää edes selvää. Entä polttoainemittari, kierroslukumittari ja nopeusmittari. Saako sinne vaihdettua taustoja, hajottamatta koko mittaristoa neuloja nyppimällä, vai ymmärtääkö se uusi mittaristo mun auton nopeus/kierros/polttoaine/kulutus -signaalit niin, että se näyttää kaikki kerralla oikein.
Käykö tuo tds:n normimittaristo yhteen check control mallisen mittariston kans suoraan kun ymmärtääkseni noita check control mallisia ei ole tehty dieseleihin. Ymmärtääkö se cc diesel-auton päälle yhtään mitään? Jos mittaristossa ei ole valmiiksi dieselin merkkivaloja, saako ne sinne pistettyä? Onko niille valmiit paikat bensamallin mittaristoissa? Lyö polttimot kiinni ja antaa laulaa? CC-mallin mittaristossa ei varmastikaan ole paikkoja näille, mutta mitäs CC-mittaristossa tapahtuu noissa polttimoiden pinneissä, jotka dieselissä menee DDE:lle?
Nyt on niin monta kysymystä ja niin vähän kokemusta, että pienikin veikkaus on kova apu. Tietäis vähän millaista mittaristoa sinne lähtee kaivamaan vai lähteekö... Veikkauksia, faktatietoa?
Comment