Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tdsa voiko hinata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • carlsberg
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 37
    • Kuopio

    e34 tdsa voiko hinata?

    Eilen meni todennäkösesti alakerta paskaksi touringista. Kesken ajon syttyi öljynpaineen merkkivalo ja alkoi kolina kuulumaan Olisko sitten kiertokangen laakeri/-t paskana. Nyt pitäis saada auto pois huoltsikan pihasta ja hinausmatkaa kotitalliin tulis n. 50 kilsaa. Uskaltaako sen hinata silleen, että pyörittää tyhjäkäyntiä? Vai voiko hinata ilman että pyörittää konetta? Suuttuuko laatikko siitä? Minkälainen homma on kardaanin irrotus(parkkipaikalla, madallettu auto)?
    Kyrpä otassa kasvaa. Kuukauden tuo auto kerkes olla ja nyt paskana!
    Auttakee!
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Senverran pitkämatka että ainakin ite kuljettaisin trailerilla.
    Jos kuitenkin haluaa hinata (mieluummin puomilla) niin saattaa irrota vetoakselit parkkipaikalla helpommin :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • corex
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 36
      • Hellsinki

      #3
      voi

      Originally posted by carlsberg View Post
      Eilen meni todennäkösesti alakerta paskaksi touringista. Kesken ajon syttyi öljynpaineen merkkivalo ja alkoi kolina kuulumaan Olisko sitten kiertokangen laakeri/-t paskana. Nyt pitäis saada auto pois huoltsikan pihasta ja hinausmatkaa kotitalliin tulis n. 50 kilsaa. Uskaltaako sen hinata silleen, että pyörittää tyhjäkäyntiä? Vai voiko hinata ilman että pyörittää konetta? Suuttuuko laatikko siitä? Minkälainen homma on kardaanin irrotus(parkkipaikalla, madallettu auto)?
      Kyrpä otassa kasvaa. Kuukauden tuo auto kerkes olla ja nyt paskana!
      Auttakee!
      Korjausoppaassa lukee että viisivaihteinen automaatti tyyppiä THM R1(kyseinen laatikko käytetään m50 moottorien kanssa) voi hinata 150km maksimaalisen hinausvauhdin oltava max.70km/h. Keppi oltava N asennossa.
      Kyseinen teksti suomennettu suoraan kirjasta. Ohje pätee vain jos sulla on kyseinen laattikko.

      Mutta en ota mitään vastuuta jos jokin hajoaa hinataessa.
      E46 Compact 316Ti M54B25

      Comment

      • carlsberg
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 37
        • Kuopio

        #4
        Kiitos tuosta korjausoppaan tekstistä. Oliko siinä sanottu mitään siitä, että pitääkö moottorin pyöriä? Ainakin amerikkalaisissa lootissa vaaditaan, että laatikon öjypumppu pyörii hinatessakin ja siksi pitää moottorin pyöriä...

        Comment

        • corex
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 36
          • Hellsinki

          #5
          Originally posted by carlsberg View Post
          Kiitos tuosta korjausoppaan tekstistä. Oliko siinä sanottu mitään siitä, että pitääkö moottorin pyöriä? Ainakin amerikkalaisissa lootissa vaaditaan, että laatikon öjypumppu pyörii hinatessakin ja siksi pitää moottorin pyöriä...
          Siinä lukee että, pitää olla virrat päällä ja pitää käyttää enemmän voimaa ratin kääntämiseen ja jarruttamiseen. Eli voisi luulla ettei kone ole käynnissä. Mutta jos sulla kone käy niin sitten sen voisi hinata vaikka maailmanääriin . Että näin. Varmuuden vuoksi ehkä hinausnopeuden kannattaisi pitää max.50km/h.

          Tuo maksimaalisen 150km tarkoittaakin sitä että laattikko kestää sen matkan ilman voitelua. Ja max. 70km/h ettei aski rasittuisi enemmän kuin on tarkoitus.
          Huomioi vielä sen laatikon tyyppi.
          Korjausopas neuvoo nelivaihteiset askit hinata max.50km ja max.50km/h.
          Ja viisivaihteiset max.150km max.70km/h jotka kaytetään -90 jälkeen M50B20 ja M50B25 moottoreiden kanssa.
          Last edited by corex; 23-08-2009, 16:01.
          E46 Compact 316Ti M54B25

          Comment

          • 525 TD
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 281
            • IISALMI

            #6
            moottorinpyörittäminen tyhjäkäynnillä öljynpaineen merkkivalon palaessa yli tunnin ajan (n.50km) hajottaa kyllä koneen korjauskelvottomaksi

            viisainta lienee hommata riittävästi tunkkeja jotta kardaanin saa perästä irti

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              Tai yksinkertaisesti soittaa hinausauto viemään auto pajalle. Jos sattuu esim. olemaan osakasko niin pitäisi löytyä hinausvakuutus jolloin et maksa siitä penniäkään
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • carlsberg
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 37
                • Kuopio

                #8
                Homma hoidettu. Ei hajonnu vehkeet, eikä tullu ilta...
                Sain auton kotipaikalle halliin ja nyt alkaa miettiminen, voiko alakerran remontin hoitaa moottorin ollessa paikallaan alakautta? En tiedä meneekö jo liikaa OT:n puolelle, mutta vinkkejä otetaan vastaan mitä kaikkea pitää purkaa tieltä, että öljypohjan saa pois?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by carlsberg View Post
                  Homma hoidettu. Ei hajonnu vehkeet, eikä tullu ilta...
                  Sain auton kotipaikalle halliin ja nyt alkaa miettiminen, voiko alakerran remontin hoitaa moottorin ollessa paikallaan alakautta? En tiedä meneekö jo liikaa OT:n puolelle, mutta vinkkejä otetaan vastaan mitä kaikkea pitää purkaa tieltä, että öljypohjan saa pois?
                  veivien laakerit pystynee vaihtamaan alakautta mutta kangen laakerit jää kyllä vaihtamatta..
                  konetta pitää nostaa että saat öljypohjan pois.. se palkkihan siinä on tiellä mutta jos otat sen pois niin kone tippuu lattialle kun sattuu olemaan siinä kiinni..

                  jos vain on mahdollisuus nostaa kone pois niin nosta.. on vittumainen homma tehdä alakautta varsinkin keskimmäiset veivit kun jäävät palkin taakse..
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎