Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i -89 releongelma/jatkuva jännite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pny
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 53
    • Helsinki

    E34 525i -89 releongelma/jatkuva jännite

    Kyse on E34 525i -89. Auton oltua esim. yön seisomassa, kaikki toimii ok...vähän aikaa...
    ainakin tuulilasinpyyhkimet/pesurit ja sähkölukot lopettavat toimintansa jonkin ajan kuluttu. Paikallistin "vian" takapenkin alle (kuskin takana) ulompaan keltaiseen releeseen (2 vierekkäin, vika kardaaninpuoleisessa). Rele kunnossa (testattu uudella). Kantaan tulee jatkuva 11.70 - 12.00V jännite. Epäilen siis ohisyöttöä/oikosulkua jossain sähkölukot/pyyhi osastolla. Sulakkeita tosin ei ole palanut.

    Sain selville (kiitos ystävällisestä neuvosta!) että "ohjainyksikkö" kuskinpenkin takana on paskana , ohjaa kuulemma mm. lukitusta ja pyyhkijöitä. Eli nyt etsin tuollaista "uudenveroista"...vai onko kellään mitään hajua missä mennään (ehkä tyyppivika) vai onko auto vietävä "sähkölääkärille"? Olisin erittäin kiitollinen edes pienestäkin vinkistä.
    Last edited by Pny; 27-08-2009, 22:06.
    E34 525i 1989,
    autolla 1 aiempi omistaja,
    oli ollut pappa-Jurgenin silmäterä!
  • tuffisetä
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 53

    #2
    itsellä ollut hiukan samantyyppistä kiukuttelua suht saman ikäisessä/laisessa autossa. tällä hetkellä pahasti häiritsevät viat kuten pyyhkimien jatkuva heiluminen ovat tauolla. nuo tarkoittamasi ohjausboksit ovat kaiketi "general module sekä relay module", uutena ostettuna varmasti melko kalliita, sekä usein palautusoikeutta sähköosille ei ole. toisaalta käytettynä ostettuna et ikinä voi olla varma onko osan parhaat päivät jo takana, ellet omaa suht kehittynyttä autosähkötekniikan tietotaitoa

    itse olisin,(ellei viat olisi hävinneet) päätynyt tuohon käytetyn moduulin ostoon. bemu-oy tuusulassa lupasi minulle myydä noita yksiköitä 30e/kappale..siihen hintaan ei autosähkäri ole vielä päässyt edes autollesi asti.. toivottavasti tästä nyt oli edes jotain apua

    Comment

    • ///Tompsa M5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 234
      • Vaasa

      #3
      ootko "pääsulakkeen" jo irroittanut/tarkistanut?. murtunut pääsulake teki itsellä samaa kuin sinulla. löytyy akun vierestä,riippuen onko akku konehuoneessa vai penkin alla.
      E39 Touring "540IA"

      Comment

      • Pny
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 53
        • Helsinki

        #4
        anteeksi tyhmyyteni...missä on pääsulake ja minkä näköinen se on ??(akku konehuoneessa)
        E34 525i 1989,
        autolla 1 aiempi omistaja,
        oli ollut pappa-Jurgenin silmäterä!

        Comment

        • Pny
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 53
          • Helsinki

          #5
          Kiitos neuvosta...modulit vaihdettu mutta ei muuta tilannetta...Wi**u
          E34 525i 1989,
          autolla 1 aiempi omistaja,
          oli ollut pappa-Jurgenin silmäterä!

          Comment

          • Muppe
            BTCF Member
            • May 2006
            • 1866
            • Östermyra

            #6
            Originally posted by Pny View Post
            anteeksi tyhmyyteni...missä on pääsulake ja minkä näköinen se on ??(akku konehuoneessa)
            Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.
            E61 530dA M-Sport
            E39 520iA Touring

            ex. E34 525iA
            ex. E34 535iA
            ex. E34 520i
            ex. E34 520i
            ex. E36 320i

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4328
              • Turku

              #7
              Originally posted by Pny View Post
              Kyse on E34 525i -89. Auton oltua esim. yön seisomassa, kaikki toimii ok...vähän aikaa...
              ainakin tuulilasinpyyhkimet/pesurit ja sähkölukot lopettavat toimintansa jonkin ajan kuluttu. Paikallistin "vian" takapenkin alle (kuskin takana) ulompaan keltaiseen releeseen (2 vierekkäin, vika kardaaninpuoleisessa). Rele kunnossa (testattu uudella). Kantaan tulee jatkuva 11.70 - 12.00V jännite. Epäilen siis ohisyöttöä/oikosulkua jossain sähkölukot/pyyhi osastolla. Sulakkeita tosin ei ole palanut.
              Onko akussa enemmän jännitettä kuin tuo 11.70-12.00V?
              Täysinäisen akun jännite on noin 12.60V
              12.00V akussa on kapaa 25% jäljellä ja 11.70V akku on täysin tyhjä.

              Comment

              • Pny
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 53
                • Helsinki

                #8
                Kiitos kaikille hyvistä neuvoista!!!!
                Vika löytyi! Pää "sulake" oli murtumassa poikki. Kävin hakemassa Laakkoselta uuden, samalla vahvistui tuo syy/seuraus indikaatio. Eli keskuslukitus ja pyyhkimet (toimimattomuus yhdessä) ovat tyypillinen indikaatio pääsulakkeen hajoamisesta. Tämä tieto Laakkosen mekaanikolta.
                Eli vanha sotahevonen liikkuu taas!
                E34 525i 1989,
                autolla 1 aiempi omistaja,
                oli ollut pappa-Jurgenin silmäterä!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎