Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Lämmöt ja vesipumpun outo osa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muppe
    BTCF Member
    • May 2006
    • 1866
    • Östermyra

    #16
    Originally posted by Noted View Post
    Ja mitä tuohon koneen tyyppiin (M20, M50) tulee niin suoraan sanottuna en ole ihan varma, tein vaan M20 johtopäätöksen googlen kuvahaun mukaan jossa "M50 engine E34" hakusanat toivat vaan sellaisia päältäpäin mustaosaisia moottorin kuvia joissa se moottori näytti paljon uudemmalta kuin tuon oman bemarini, jossa siis suurin osa näkyvästä tavarasta on ihan teräksen väristä ja muutenkin vanhemman näköistä tavaraa.

    Ja tosiaan tuosta koneen mallista tai tyypistä ei ollut missään rekisteriotteessa tai muussakaan lappusessa (joita selasin juuri about puoli tuntia) merkintää missä lukisi mitään tuosta M20 tai M50 ja kun itse olen vielä ainakin suhteellisen kädetön autojen kanssa ja tuonkin bemarin ostin koneesta tai muustakaan tarkemmin kyselemättä (sen nyt tiesin että se on kahden litran suora kuutonen), vaan lähinnä merkitsi se että se kulkee ja toimii hyvin, tai ainakin toimi.

    Joten jos joku haluaa vielä vähän valottaa noiden M20 ja M50 koneiden eroista niin ehkä voisin varmistaa kumpi se on.
    Kokeiles laittaa tuonne 7 viimeistä merkkiä valmistenumerosta
    E61 530dA M-Sport
    E39 520iA Touring

    ex. E34 525iA
    ex. E34 535iA
    ex. E34 520i
    ex. E34 520i
    ex. E36 320i

    Comment

    • Noted
      Newbiemmer
      • Jun 2009
      • 12
      • Fin

      #17
      No m20:ksihän se paljastui, olisi sen näköjään voinut päätellä tuosta vuosimallistakin (1989), koska ainakin wikipedian mukaan 1987-1990 vuosien välillä oli vain m20 moottorisia 520i bemareita, mutta kiitos kuitenkin.

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #18
        Originally posted by Noted View Post
        No m20:ksihän se paljastui, olisi sen näköjään voinut päätellä tuosta vuosimallistakin (1989), koska ainakin wikipedian mukaan 1987-1990 vuosien välillä oli vain m20 moottorisia 520i bemareita, mutta kiitos kuitenkin.
        Wikipedia ei tunnetusti ole maailman luotettavin tietolähde, mm. itselläni oli 1989 520i m50 moottorilla...

        Eli olisi voinut olla kumpi tahansa.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Originally posted by Risto113 View Post
          Wikipedia ei tunnetusti ole maailman luotettavin tietolähde, mm. itselläni oli 1989 520i m50 moottorilla...

          Eli olisi voinut olla kumpi tahansa.
          Olikohan sulla tourinki :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • saugg0
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 55
            • Kuopio

            #20
            en jaksanut lukea kaikkia postauksia että onko vikaa löytynyt mutta kansiviankin voit paikantaa pakokaasu testerillä... paisuntasäiliöön vaan letku haistelemaan hc ja co arvoja.
            - SAWO CONNECTION -

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #21
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Olikohan sulla tourinki :think
              Ei ollut tourinki. Syyskuusta 89 on tehty m50 koneella.

              Comment

              • Incarnated
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 450
                • Seinäjoki

                #22
                Jaha jo hommahan meni uusiksi, aikansa tuo toimi ja nyt taas alko sama rumba. Vedet tulvii ulos paisarista, ei siis sillä tavalla kuin auto keittäisi, vaan nousee vaan tasaseen tahtiin. Nyt alkaa olla usko ja keinot loppu, varsinkin kun yhteiset osat ennen koko remontin alkua on aika vähissä...Vaihettu on siis kone,koko lämppärisysteemi,vesipumpun imuletku ja paisarin korkkikin kahdesti...Lämppäri puhaltaa lämmintä molemmin puolin kajuutta, eli sielläkin vesi kiertää, webaston pumppu ei kuulosta siltä kuin sielläkään ilmaa olisi.

                Etää jos hyviä ideoita on niin otetaan vastaan....välillä siis ilmauksen jälkeen toimii 200, välillä 5km ja sitten alkaa nostaa vedenpintaa ylöspäin. Mitään vaikutusta ei ole ollut vaikka kokeiltu kahdella eri vesipumpulla, ilman termaria kaiken aikaa ja mitään yhteyttä ei ole lämpömittariin, paitsi se että lämmöt alkaa nousta kun ilmaa alkaa olla termarikotelossa asti

                Edit: niin ja visko on jo heivattu mäkeen, tilalla sähköletti joka toistaseks kytketty pyörimään aina kun auto käy
                Last edited by Incarnated; 30-09-2009, 15:42.

                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #23
                  Originally posted by Risto113 View Post
                  Ei ollut tourinki. Syyskuusta 89 on tehty m50 koneella.
                  No sehän on jo vuosimallia -90 :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • JGI112
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 194
                    • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                    #24
                    Olisko:

                    Ei mitään sittenkään
                    Last edited by JGI112; 30-09-2009, 18:00. Reason: Hävettävä korjaus, koska en lukenut kyllin tarkasti viimeisempiä postauksia
                    -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                    -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                    -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                    -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                    -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                    -BMW E21 315 Safaribeige -84
                    -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                    Ex:
                    -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                    -BMW E34 525ix -92
                    -BMW E34 525i M-Tech -91
                    -BMW E34 520i -90

                    Comment

                    • Incarnated
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 450
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Okei nyt alko mietityttää et jos vika onkin paisarissa, nimittäin se on nyt tässä kädessä irrallaan, ja kun ruuvaan korkin kiinni ja tukin sormella sen pikkureiän syylärille ja puhallan alhaalta, niin ei taatusti tarvita mitään 1,4bar ennenku alkaa sihisemään, vaan suoraan tuntus tulevan ilma läpi. Tämä siis vaikka ruuvasin korkin niin kireälle etten meinannut saada enää auki

                      Tein vielä toisenkin kokeen, ruuvasin korkin niin kireälle kuin se kaksin käsin menee, ja pistin pikkureiän tukkon, täytin pömpelin vedellä väärinpäin ja kas, korkin välistä lirisee kaikki ulos. Ilmeisesti sen korkin ei ihan noin hyvin kuuluisi päästää vai...?
                      Last edited by Incarnated; 30-09-2009, 18:28.

                      http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎