Ja mitä tuohon koneen tyyppiin (M20, M50) tulee niin suoraan sanottuna en ole ihan varma, tein vaan M20 johtopäätöksen googlen kuvahaun mukaan jossa "M50 engine E34" hakusanat toivat vaan sellaisia päältäpäin mustaosaisia moottorin kuvia joissa se moottori näytti paljon uudemmalta kuin tuon oman bemarini, jossa siis suurin osa näkyvästä tavarasta on ihan teräksen väristä ja muutenkin vanhemman näköistä tavaraa.
Ja tosiaan tuosta koneen mallista tai tyypistä ei ollut missään rekisteriotteessa tai muussakaan lappusessa (joita selasin juuri about puoli tuntia) merkintää missä lukisi mitään tuosta M20 tai M50 ja kun itse olen vielä ainakin suhteellisen kädetön autojen kanssa ja tuonkin bemarin ostin koneesta tai muustakaan tarkemmin kyselemättä (sen nyt tiesin että se on kahden litran suora kuutonen), vaan lähinnä merkitsi se että se kulkee ja toimii hyvin, tai ainakin toimi.
Joten jos joku haluaa vielä vähän valottaa noiden M20 ja M50 koneiden eroista niin ehkä voisin varmistaa kumpi se on.
No m20:ksihän se paljastui, olisi sen näköjään voinut päätellä tuosta vuosimallistakin (1989), koska ainakin wikipedian mukaan 1987-1990 vuosien välillä oli vain m20 moottorisia 520i bemareita, mutta kiitos kuitenkin.
No m20:ksihän se paljastui, olisi sen näköjään voinut päätellä tuosta vuosimallistakin (1989), koska ainakin wikipedian mukaan 1987-1990 vuosien välillä oli vain m20 moottorisia 520i bemareita, mutta kiitos kuitenkin.
Wikipedia ei tunnetusti ole maailman luotettavin tietolähde, mm. itselläni oli 1989 520i m50 moottorilla...
en jaksanut lukea kaikkia postauksia että onko vikaa löytynyt mutta kansiviankin voit paikantaa pakokaasu testerillä... paisuntasäiliöön vaan letku haistelemaan hc ja co arvoja.
Jaha jo hommahan meni uusiksi, aikansa tuo toimi ja nyt taas alko sama rumba. Vedet tulvii ulos paisarista, ei siis sillä tavalla kuin auto keittäisi, vaan nousee vaan tasaseen tahtiin. Nyt alkaa olla usko ja keinot loppu, varsinkin kun yhteiset osat ennen koko remontin alkua on aika vähissä...Vaihettu on siis kone,koko lämppärisysteemi,vesipumpun imuletku ja paisarin korkkikin kahdesti...Lämppäri puhaltaa lämmintä molemmin puolin kajuutta, eli sielläkin vesi kiertää, webaston pumppu ei kuulosta siltä kuin sielläkään ilmaa olisi.
Etää jos hyviä ideoita on niin otetaan vastaan....välillä siis ilmauksen jälkeen toimii 200, välillä 5km ja sitten alkaa nostaa vedenpintaa ylöspäin. Mitään vaikutusta ei ole ollut vaikka kokeiltu kahdella eri vesipumpulla, ilman termaria kaiken aikaa ja mitään yhteyttä ei ole lämpömittariin, paitsi se että lämmöt alkaa nousta kun ilmaa alkaa olla termarikotelossa asti
Edit: niin ja visko on jo heivattu mäkeen, tilalla sähköletti joka toistaseks kytketty pyörimään aina kun auto käy
Okei nyt alko mietityttää et jos vika onkin paisarissa, nimittäin se on nyt tässä kädessä irrallaan, ja kun ruuvaan korkin kiinni ja tukin sormella sen pikkureiän syylärille ja puhallan alhaalta, niin ei taatusti tarvita mitään 1,4bar ennenku alkaa sihisemään, vaan suoraan tuntus tulevan ilma läpi. Tämä siis vaikka ruuvasin korkin niin kireälle etten meinannut saada enää auki
Tein vielä toisenkin kokeen, ruuvasin korkin niin kireälle kuin se kaksin käsin menee, ja pistin pikkureiän tukkon, täytin pömpelin vedellä väärinpäin ja kas, korkin välistä lirisee kaikki ulos. Ilmeisesti sen korkin ei ihan noin hyvin kuuluisi päästää vai...?
Comment