Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M5 Ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    e34 M5 Ongelmaa

    Joo eli kyseessä on vuosimallin 91 M5 mikä on tolla S38B36 tekniikalla.

    Ongelma 1: Ajotietokone herjaa kokoajan että öljymäärä tunnistin viallinen? Ollut ehjä ennen kone remppaa mutta nyt tietokone väittää toisin. Kokeiltu on toisellakin tunnistimella ja tietokone herjasi edelleen. Tosin tuo kokeilu tapahtui anturin upottamalla bensaan mutta kuitenkin niin että se sisällä oleva koho oli siinä kohdassa missä sen pitäisikin olla? Onko kuitenkin näin että toimii vain öljyn kanssa vai pitääkö tuo koodi nollata tuolta jollain koneella? Laakkosella ja Bemu Oy:ssä eivät osanneet varmaa tietoa antaa.

    Ongelma 2: Pissapoika ei toimi. Tuossahan nuo kaksi erillistä säiliötä eikä kumpikaan sano yhtään mitään. Tämäkin toiminut moitteitta ennen mutta yks kaks ei toimi enää. Onko tuonne jotain omaa relettä minkä kautta virta menee tonne? Vai onkohan mahdollista että kummatkin on paskana samaan aikaan?

    Ongelma 3: Kytkin vittuilee. Välillä toimii ja välillä ei. Eli poljin jää pohjaan/ei palaudu, eikä ainakaan irroita? Onko näissä tuo kytkimen nestesäiliö samassa tuon jarruneste säiliön kanssa niinkuin e30:ssä vai onko näissä olemassa erillinen säiliö? Sen verran tiivis kokonaisuus tuo konehuone ettei siellä juurikaan näekkään mitään. Tai voiko olla että tehostaja olis entinen? Ja missäköhän tuo olis?

    Eiköhän siinä ole noi suurimmat ongelmat taas tälle kerralle. Toivottavasti joku osaa vastata.
  • ana80
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 150
    • Lohja

    #2
    Ongelma 3:
    Ovat samassa säiliössä jarruneste ja kytkinneste. Väliseinä erottaa ne toisistaan.
    Vuotaako työsylinteri laatikon kyljessä? Itsellä ei vuotanut nestettä, mutta oli ilmaa kytkimen linjassa, kylmällä ilmalla poljin muljahti pohjaan ja pysyi siellä. Ilmaus auttoi...

    Comment

    • 280Paavo
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 136
      • joensuu

      #3
      Ongelma 3.
      mulla rapsahti kytkimen pääsylinterin tiiviste tuossa kuukausi takaperin ja oireili noin. tiivistesarjalle jäi muistaakseni 6e hintaa.
      Euro-spec supra tt
      e60 530i
      audi 100 2.6Q
      honda cbr 954

      Comment

      • Sparrow
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 46
        • Elimäki

        #4
        ongelma2

        mulla on samanvuotinen femma, jossa myös molemmat pissapojanmoottorit olivat rikki....:think

        ongelma3

        kytkimen työsylinteristä voisi tosiaan lähteä vikaa etsimään. Tiivistesarja ei ole kallis, mutta itse uusisin koko sylinterin kerralla. Ilmavaivatkin voivat olla mahdollisia.
        Original ist Besser!

        -e46 330 Dt
        -66 Mustang Ht

        ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Ongelmasta 1, mitä se tarkalleen herjaa, en muista kuulleeni öljymääräanturin herjasta koskaan, mutta saattaa olla muistikatkoskin :think
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • baku
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 346
            • Kausala

            #6
            Ongelma 1, sama herja oli E32:ssa (M70) kun moottorin maadotuspiuha oli jäänyt irti. Tosin tuoloin ei kyllä starttikaan toiminut...
            F20 116d
            E63 645
            E28 528
            F30 320d x-drive
            F31 335d x-drive

            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

            KTM 1290 Super Adventure
            K1200S
            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2881
              • Akaa / Toijala

              #7
              Ongelma 2.

              Joo moottorit varmaankin ovat rikki. Itellä oli kanssa sama homma. Onko sulla tehopesusäiliötä tai lampunpesureita?? Niissä on kanssa omat moottorit. Eli mulla on tossa omassani 3 moottoria, mistä yks oli paskana ja poltti sulakkeen aina kun pesi laseja.

              Uus moottori Motonetista ~10€

              Comment

              • SanMiguel
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 1035
                • Kirkkonummi

                #8
                Elikkäs mistäs sitä sitte lähtiskään liikkeelle

                Ongelma 1: Eli ajotietokone valittaa jtn Sensor Oilstand (ja jotain) En tähän hätään muista mikä tuo viimeinen sana on mutta kai se jotenkin vialliseen viittaa. Ensimmäisten käynnistyksen yhteydessä ei tosiaan tuo startti pyörinyt ja pitkän yrityksen jälkeen nousi koneen oikealta puolelta jonkinmoinen savu. Noh, maadoituspiuhahan oli jäänyt kiinnittämättä. Ja eihän sitä saanu kiinni millään muulla kun purkamalla puoli konetta Kiinnityksen jälkeen startti pyöritti ihan normaalisti ja tuo Sensori ilmoitus jäi päälle. Eli hyvin mahdollista että tuo paikallaan oleva tunnistin olisi se maaginen savun aiheuttaja ja samalla olis kyrvähtäny. Ihmeellistä se silti on että tuo toinenkaan tunnistin ei muuttanu ilmotusta mihinkään vaikka olikin upotettuna. Kai se sitte pitäisikin olla koneessa kiinni toimiakseen. :think

                Ongelma 2: Tehopesusäiliö? Tossa on siis pieni ja iso säiliö päällekkäin (eri täyttöaukot) ja molemmista menee letkut konepellissä oleviin suuttimiin. On tuossa puskurissa kiinni lampun pesurit mutta eipä sinne ainakaan letkuja mene. Nopean tarkastelun jälkeen ainakin kaikki sulakkeet näyttäis olevan ehjiä. Täytyy kokeilla että tuleeko tuonne pesurin moottoreille virtaa vai onkohan jossain joku maaginen sähkökatkos. Jos virtaa tulee eikä moottoreissa silti tapahdu mitään, niin täytyy varmaan käydä motonetin ihmeellisessä maailmassa pyörähtämässä joskin alkais tuulilasi peseytymään.

                Ongelma 3: Eipä tuo kytkimen työsylinterin pitäis kauheasti vuotaa. Saattaa hyvin olla että linjoissa olis ilmaa. Auton mukana tosin tuli uusi työsylinteri tolle kytkimelle. Kai se jotenkin vihjailee siihen suuntaan. Täytyy hifistellä nii pääsee kertomaan foorumillekkin enemmän, että mikäs siellä mättää. (kuitenkin kyselemään lisää)

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #9
                  onkelma 1

                  kaverilla oli sama ongelma ja kävi nollaamassa vikakoodit jossain liikkeessä ja nyt on pelannu ongelmitta!
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1035
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Täytyypä päivitellä taas tätäkin topickia

                    Eli kytkin on ilmattu, toimi vähän aikaa ja taas alkoi oireilut. Eli seuraava operaatio taitaakin olla tuo työsylinterin vaihto. Kattoo jos sillä helpottaisi tuokin.

                    Sensori ongelmaan sanoivat jossain että mahdollisesti johto poikki jostain kohtaa tuota johtosarjaa. Milläpä perkeleellä tuon sitte tietää?? Tuleeko tuonne sensorille virtaa tai pitäisikö siellä olla joku tietty jännite johdon päässä? Ei oikeen tekis mieli alkaa johtosarjaa setvimään, kun ei oo liian ilmava tuo kone huone.

                    Pesuri ongelmaa ei oo jaksanu keskittyä kun ei oikeen nää ajoon vaikuttavat viat hellitä. Eli ei mitään uutta kerrottavaa siitä.

                    Toivotaan että joku osaa kertoa tuon anturin piuhoista

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎