Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kolinaa edessä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    E34 kolinaa edessä...

    e34 525i 24V -90

    Jarrua painettaessa kuuluu kolahdus edestä, aivan kuin jossain olisi väljää. Vika kuitenkin ollut jo pari vuotta ja katsastuksissa ei ole mitään valitettu. Nyt vika kuitenkin on ehkä jo vähän pahentunut mutta en tiedä mistä kolina tulee... Parhaiten pystyy "kolisuttaa" kun näpyttää jarrua niin kolahtaa aina kun jarruvoima menee tietyn pisteen yli. Ei tarvitse siis päästää jarrua ihan kokonaan pois jotta kolahdus tulee uudelleen kun näpäyttää.

    Pahiten kolinaa ilmenee mukulakivitiellä kun jarruttaa kevyesti, niin että jarruvoima on juuri ton kolahduksen molemmin puolin.

    Voiko laakeri aiheuttaa tällaista vikaa? Ei ujella tai täristä mitenkään.

    Ja tosiaan auto on juuri katsastettu ja mitään sanomista ei ollut. Autoa itsekkin tutkailtu ja vikaa ei ole löytynyt vielä.
    Last edited by Haukkis; 27-09-2009, 18:50.

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #2
    Reaktiotangon puslat löysät/repeytynyt 99% varmuudella.
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Haukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1366
      • Valkeala

      #3
      Ookkei! Muita ehdotuksia..?

      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14352
        • Oulu

        #4
        Eiköhän siellä ole koko reaktiotanko sökö, jos jo kolisee... Ei pelkkä pusla.

        Nimim. autossa odottaa reakiotanko pari vaihtoaan saman kolinan vuoksi...
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Eiköhän siellä ole koko reaktiotanko sökö, jos jo kolisee... Ei pelkkä pusla.
          Mulla kyllä puslat kolistellu aina vaikka nivelet ollu vielä tiukat Tällöin tuntuu kyllä jarruttaessa tärinää tietyissä vauhdeissa.. Mutta siis toki ei kannata vaihtaa pelkkiä puslia, eikä niitä varsia sieltä luultavasti ehjänä saa irtikään, uutta tankoa ja poweflexiä tilalle
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Erska
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 439
            • Tuusula

            #6
            tietty jos ihan hakemalla muuta vikaa, niin voihan esim. jarrusatulan liukutappien reijät menny väljäks niin satula elää sit jarruttaessa. mutta itekkin ääni 99% varmuudella reaktiotankojen sisäpäät / pallo...

            Helpoiten näkee kun toinen kattoo vierestä kun ryömittää eteen ja näpäyttelee jarrua jos pyörä heiluu auton suuntaisesti niin sillon siellä on väljää...
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

            Comment

            • Haukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1366
              • Valkeala

              #7
              Okei. Eli mikäs nyt sitte on toi reaktiotanko/pusla?



              Originally posted by Erska View Post
              tietty jos ihan hakemalla muuta vikaa, niin voihan esim. jarrusatulan liukutappien reijät menny väljäks niin satula elää sit jarruttaessa. mutta itekkin ääni 99% varmuudella reaktiotankojen sisäpäät / pallo...

              Helpoiten näkee kun toinen kattoo vierestä kun ryömittää eteen ja näpäyttelee jarrua jos pyörä heiluu auton suuntaisesti niin sillon siellä on väljää...
              Juu näin on tehty ja pyörä tosiaan tuntuu heilahtavan pikkusen kun näpäyttää jarrua

              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

              Comment

              • Erska
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 439
                • Tuusula

                #8
                7 on tanko ja 8 pusla...

                Kannattaa jos vaihtaa pelkän puslan niin laittaa 750 vahvistettu pusla.

                Ite osin AD:lta HD tukivarren, jossa vihreä nailonvahvisteinen pusla ja ihan ok kamaa ollu tähän asti...
                Last edited by Erska; 27-09-2009, 19:42. Reason: tekstiä lisää
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #9


                  Osa nro.7. Ton puslan pystyy helpoiten toteen väljäks, kun ottaa rengasavaimen käteen ja vääntää pultista ja seuraa pyörää kun se liikkuu taaksepäin..
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Haukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1366
                    • Valkeala

                    #10
                    Jees kiitoksia vinkeistä. Täytyypäs huomenna mennä tarkastelemaan tarkemmin kun nyt tietää mistä etsiä vikaa

                    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                    Comment

                    • Erska
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 439
                      • Tuusula

                      #11
                      pusla yleisin vika mut on tullu vastaan monesti että pusla ei ihan rikki vielä mut pallon päästä antautunu...ja silloin kolahtaa selvästi. sama pulttiavaintesti pätee siihenkin...
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎