Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Tds hirmu kalkatus ja huono meno

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1764
    • Honkajoki

    #16
    Noniin reilu 3kk menny ja eilen aloin purkamaan tuota. Jakopää on nyt esillä, mutta muutama asia vaivaa.
    On nimittäin ne kirkkaat merkit alemmassa ketjussa ihan eri paikassa, kuin mitä ohjeessa. Pumpun rattaassa olevan pisteen ja laatan ero noin neljä lenkkiä ja alemman rattaan ero viisi tarkottaako automaattisesti sitä, että ketju hypännyt, vai voisko olla väärin kasattu. Ajoitus tuntuu kyllä löytyvän kohilleen, olettaen, että osasin sen oikein katsoa. Lukitsin kampiakselin poranterällä ja nokan akselissa olevat suorat on vinkkelissä kannen tason kanssa? nokan lukitustyökalua ei nyt oo käsillä. jone kuitenkin pyörii ihan normaalin oloisesti. Laahaimessa oli kyllä erikoisia jälkiä, että kaikki siellä ei oo kohdillaan.. Kiristin kuitenkin oli ehjän oloinen, mutta ei mikään älyttömän jäykkä.
    Last edited by okko; 28-01-2010, 19:17.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1764
      • Honkajoki

      #17
      Mitenkä jämpti lukitus pitäisi syntyä, tuon vetolevyn (automaatti) lukitsemisessa. Kampiakselia saa liikutettua jonkun verran edestakaisin vaikka tappi on reijässä. Minkähän kokoinen sen alkuperäisen tapin halkaisiat on, kun se näyttää kuvassa olevan päästä ohennettu.

      Onko kampura kohdillaan, jos käännän sen niin pitkälle, kun lukitus antaa myöden, vai yritänkö "keskittää" löysät pois, vai onko mulla tappi ihan väärässä reijässä
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 924
        • Sotkamo--Oulu

        #18
        Eipä tuota nyt suoraan osaa sanoa onko se jako hypännyt. Mutta jos oot kannen ottanu pois ja alaketju paikoillaan niin kun riittävän monta kertaa pyörität kampiakselia ympäri niin jossain vaiheessa pitäs sattua merkki kampiakselilla kohdilleen ( merkit ei siis satu joka toinen kiekka kohdilleen, koska hammasrattaiden ja ketjun jako ei mee tasan). Niin ja tosiaan jos jako hypänny niin sitten ei sattune kohdilleen siellä kampiakselilla. Mutta ei se kuitenkaan hammasta enempää oo voinu hypätä jos se kerran on käyny vielä.

        Ainakin manuaalissa ei saa ihan jäsyä lukitusta aikaiseksi. Muistaakseni se reikä on pari milliä suurempi siinä lohkossa mitä sitten oli vauhtipyörässä.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • okko
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2005
          • 1764
          • Honkajoki

          #19
          Kiitos. en tajunnut tota välitysten vaikutusta tuohon merkkien osumiseen. todennäköisesti on hypännyt hampaan. Pitää lähtee pajottamaan, jos vaikka illalla olis savut saatu.
          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1764
            • Honkajoki

            #20
            VOI VITUN VITTU Väärä tiiviste saatana. Siihen jakopään koppaan on saatavilla ilmeisesti kahta eri tiivistettä. Menee sitte ens viikkoon tänkin saatanan paskarottelon kokoominen. Kiristimen alamännässä oli aika outoja jälkiä, ikäänkuin olisi päässyt hakkaamaan laahainta vasten tai jotain. Voisko olla öljynkierto häiriintynyt kiristimessä ja ollut pelkkien jousien varassa
            Vittu siitä mitään tiedä ennenkuin on nipussa ja pääsee kokeileen. Voihan se olla, että on pumppu paskana ja jakopääremppa turhaan tehty, mutta onpahan sekin sitte harjoiteltu

            Jos joku on todistetusti viallista kiristintä hypistellyt, niin vois muistella oliko jouset ehjä, vai poikki vai mikä se oli...
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1764
              • Honkajoki

              #21
              Ahdistaa... Venäytin sitte ylemmän laahaimen pultin melkein poikki. Miksi pitää vähäiset voimansa kayttää ennen järkeä ja miksi sen pultin pitää olla sellainen insinöörityön huipentuma, että se ei vastaa mihinkään, ennen kuin pohjaa kanteen.
              Nyt kun ketjut on paikoillaan, niin ainakin selvästi piukemmassa ovat, kun edellisessä oli pystyi puristamaan kädellä männän pohjaan
              Oli sitte joku vaihtanu vanhemman motin tuohon autoon ja siksi alustanumerolla haettu tiiviste ei sopinut paikalleen Hyvä tietää tuokin jatkoa ajatellen. Mitähän muuta eroa on noilla m51d25 moteilla ennen ja jälkeen -94.
              Last edited by okko; 28-02-2010, 08:12.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • okko
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2005
                • 1764
                • Honkajoki

                #22
                No niin. Laitetaan tämä ketju asianmukaisesti pakettiin. Vika oli siis jakopäässä ja nyt ajeltu muutama sata kilometriä.
                Periaatteessa homma on suht simppeli tehdä, mutta työläs. En irroittanut kantta, enkä öljypohjaa. Mitään erikoistyökaluja hommaan ei tarvi, jollei suorakulmaa ja E-hylsyjä laske sellaiseksi. Tosin jos noita kaluja saa käyttöön, niin epäilemättä virheiden riski pienenee ja esim pumpun ratas on mielekkäämpi irroitettava ja nokan pultin saa asialliseen momenttiin. Kampiakselin pultin avaamiseen on konsteja. Itse käytin kampiakseli lukitusta vasteena, mutta nyt uhraisin muutaman tunnin ulkopuolisen lukituskalun valmistamiseen. On meinaan pikkaisen häjy tunne antaa se reilu 400nm vääntöä suoraan kampiakseliin, eli omaan autoon omalla vastuulla.

                Netistä ja foorumin FAQ-osiosta löytyy muutamia hyviä printtejä, joilla saa apua ongelmakohtiin.
                Suuri kiitos ockelbo4500:lle ja Harri Vilenille.

                Osat tuli maksamaan noin 280€+ oheiskuluja omista kämmeistä. Samalla uusin vesipumpun, termostaatin, urahihnat ja hihnapyörän.
                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                Comment

                • Morriz
                  BTCF Member
                  • Nov 2005
                  • 1611
                  • Honkajoki

                  #23
                  Hyvähyvä Ehdit sitte ropaamaan muidenki projekteja
                  -NO FARMS NO FOOD-

                  M5 -93 Diamantschwarz
                  525i -86 Diamantschwarz
                  528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                  X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                  Comment

                  • okko
                    BTCF Honorary Member
                    • Apr 2005
                    • 1764
                    • Honkajoki

                    #24
                    Originally posted by Morriz View Post
                    Hyvähyvä Ehdit sitte ropaamaan muidenki projekteja
                    En kyllä yhtään ymmärrä mitä tarkoitat Sorry kun on vähä kestänyt se kyläily
                    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎