Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32/E34, iskari pois tolpasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiP
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1734
    • Tampere

    E32/E34, iskari pois tolpasta

    Pieni etuiskareiden vaihtojumppa menossa E32 '92. Nyt ollaan siinä vaiheessa, että iskari pitäisi saada pois "iskaritolpasta". Tuo tolpan ympärille tuleva kaulus joka pitää iskarin kiinni lähti pois joten siitä ei kanita, mutta silti iskari ei hievahdakkaan. Auton (aj. 270tkm) alla orginaali-iskarit(?), joten eipä tuolla uusia osia ole.. Kauluskin rapisi ruosteen raiskaamana lattialle.

    Mitä keinoja porukka on käyttänyt?
    Official member of BTCF-Sauna Team
    E46 316i -03
    Ex:
    E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14454
    • Oulu

    #2
    No eipä se iskari kyllä enää millään ole kiinni tuossa vaiheessa. Ettei vain öljyn imu pidä tiukasti patruunaa paikallaan? Vai oliko siellä tolpan sisällä öljyä?

    Nimim. jonku kerran on saanut tosissaan vetää iskaria ennenku on löysänny.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Me vaihettiin kaverin kaa e34:sen iskareita ja ei saatu millään sitä iskaria sieltä tolpasta irti. Vietiin paketti sit lähimpään autohuoltoon ja siellä ottivat järeemmillä vehkeillä sen irti, mut asentajakin tunnusti, että pirun tiukassa oli.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        Lähtee todella helposti kun otat rälläkän käteen ja halkaiset iskaria pitävän pultin kierteesen asti pystysuunnassa, ole vaan varovainen ettei mene kierteet. Sen jälkeen tuurnalla vähän napauttaa ja se irtoo nätisti. Uusien iskareiden mukanahan tulee uudet pultit joten DON´T WORRY. Itse vaihdoin E34.n näin tosssa kesällä. Jaa jos lukis loppuun ni löytäs mikä on ongelma. Lämpö / kylmä ja veto vois auttaa, itellä ei ollu ongelmia tos vaihees ku se oli puolillan öljyä niinku pitääkin olla
        Last edited by Scitso; 18-10-2009, 16:33.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • julli75
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 302
          • lpr

          #5
          lämpöä vaan siihen tolppaan niin eiköhän ala irtoamaan.

          Comment

          • JiiP
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1734
            • Tampere

            #6
            Joo.. Nyt jäi muuten iskarin kuori tuonne tolppaan kiinni, eli iskarin sisälmykset tuli ulos. No, huomenna töissä joku saa vilkaista vähän paremmilla vehkeillä miten: A) Toisesta tolpasta saisi iskarin irti ehjänä (tuossa tolpassa on vielä tuo kauluskin kiinni kun ei ole ihan parhaassa terässä sekään) B) Toisesta tolpasta tuon kuoren pois.
            Official member of BTCF-Sauna Team
            E46 316i -03
            Ex:
            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Pari tiukkaa iskua tolppaan lekalla ja pomppaa pois.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #8
                Älä turhaan taistele, hae minulta ehjät tolpat edullisesti.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

                  #9
                  Joskus porasin pienen reijän sinne tolpan pohjaan ja muutamat napautukset vasaralla ni läks... sai ilmaa sieltä ni ei tapellu se öljy paljo vastaan. :think
                  Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                  -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                  -Mitsubishi "runkkari"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎