Tuli mieleen otsikon mukainen operaatio. meneekö "heittämällä" puolin ja toisin vaihto? Kone olis m20b20.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 vaihteisto: manuaali automaatiks
Collapse
X
-
Re: E34 vaihteisto: manuaali automaatiks
Originally posted by AssETuli mieleen otsikon mukainen operaatio. meneekö "heittämällä" puolin ja toisin vaihto? Kone olis m20b20.
Aika inhottava homma, vaihdettavaa on PALJON enemmän kuin luulisi. Kysy vaikka Lassi-S:ltä. Kannattaa ehkä vaihtaa auto e34 automaattiin.
Enkä kyllä ihan heti ilmoittaudu vapaaehtoiseksi ajamaan m20b20 automaatti e34:lla... Aika hintsusti on sitä vääntöä mikä tekee automaattiajamisesta nautittavaa.
Siis mun mielipide, jolle saa nauraa.
t.Ville
-
-
Keskustelunkaappaus: Kertokaapa millainen ajella e34 M50b25 on automaattina? Riittääkö voima huudattamatta normaaliin liikkumiseen? Manuaalista muistelen ettei räjähtävää suorituskykyä ollut, mutta pitkien välitysten ansiosta vauhtiakin kyllä oli sitten kun oli pidempään polkenut. Kulutus voisi matka-ajossa olla auton massaan nähden jopa hyvinkin kohtuullinen?
Comment
-
-
Mulla on ollu E34(M50B25) tomaatti tammikuusta lähtien ja 35000km nyt takana. Kyllä normaaliin ajoon vääntö riittää hyvin ja ohittelu sujuu lupsakasti kickdownin tiputtaessa pari pykälää alaspäin. Auto myös polttaa suhteellisen helposti nakkia. Eihän tää mikään raketti ole, muttei manuaaliin ole paljon eroa. parhaimmillaan matka-ajossa oon päässy 8.3l/100km ja silloinkin mentiin aika lujaa ja ohituksia oli paljon. Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.- E34 M5 Touring '93 -
Comment
-
-
Originally posted by Migu-Mulla on ollu E34(M50B25) tomaatti tammikuusta lähtien ja 35000km nyt takana. Kyllä normaaliin ajoon vääntö riittää hyvin ja ohittelu sujuu lupsakasti kickdownin tiputtaessa pari pykälää alaspäin. Auto myös polttaa suhteellisen helposti nakkia. Eihän tää mikään raketti ole, muttei manuaaliin ole paljon eroa. parhaimmillaan matka-ajossa oon päässy 8.3l/100km ja silloinkin mentiin aika lujaa ja ohituksia oli paljon. Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
Nakinpoltto on eri juttu. Edellisellä E34 525iA -91, puhumattakaan nykyisestä 525iXA:sta ei toimenpide yrityksistä (lievistä tosin) ole onnistunut. En koe tärkeänä renkaiden vinguttamista, eihän se vie autoa edes eteenpäin, joten en ole viitsinyt edes opetellaa teknikkaa.
Comment
-
-
Originally posted by JeffOriginally posted by Migu-Mulla on ollu E34(M50B25) tomaatti tammikuusta lähtien ja 35000km nyt takana. Kyllä normaaliin ajoon vääntö riittää hyvin ja ohittelu sujuu lupsakasti kickdownin tiputtaessa pari pykälää alaspäin. Auto myös polttaa suhteellisen helposti nakkia. Eihän tää mikään raketti ole, muttei manuaaliin ole paljon eroa. parhaimmillaan matka-ajossa oon päässy 8.3l/100km ja silloinkin mentiin aika lujaa ja ohituksia oli paljon. Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
Nakinpoltto on eri juttu. Edellisellä E34 525iA -91, puhumattakaan nykyisestä 525iXA:sta ei toimenpide yrityksistä (lievistä tosin) ole onnistunut. En koe tärkeänä renkaiden vinguttamista, eihän se vie autoa edes eteenpäin, joten en ole viitsinyt opetella teknikkaa.
Comment
-
-
Originally posted by Migu-Mulla on ollu E34(M50B25) tomaatti tammikuusta lähtien ja 35000km nyt takana. Kyllä normaaliin ajoon vääntö riittää hyvin ja ohittelu sujuu lupsakasti kickdownin tiputtaessa pari pykälää alaspäin. Auto myös polttaa suhteellisen helposti nakkia. Eihän tää mikään raketti ole, muttei manuaaliin ole paljon eroa. parhaimmillaan matka-ajossa oon päässy 8.3l/100km ja silloinkin mentiin aika lujaa ja ohituksia oli paljon. Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
Nakinpoltto on eri juttu. Edellisellä E34 525iA -91, puhumattakaan nykyisestä 525iXA:sta ei toimenpide yrityksistä (lievistä tosin) ole onnistunut. En koe tärkeänä renkaiden vinguttamista, eihän se vie autoa edes eteenpäin, joten en ole viitsinyt opetella tekniikkaa.
Comment
-
-
Originally posted by Migu-Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
BTW, kuvasi näyttävät olevan otettu Suvantosillan alla :wink:
Comment
-
-
Re: E34 vaihteisto: manuaali automaatiks
Originally posted by AssETuli mieleen otsikon mukainen operaatio. meneekö "heittämällä" puolin ja toisin vaihto? Kone olis m20b20.
Vaihdossa ei ole mitään ylitsepääsemätöntä, vaihtoon menee laatikon lisäksi:
polkimet, vaihdevivustot, konsoli tai osa konsolia, todennäköisesti kardaani ja perävälitys kannattaa tarkistaa että on sama tai mukavuudeltaan riittävä. Pieni sähkökytkentä jos ilman sähkötoimintoja oleva laatikko.
Jos on sähkötoimintoja mukana niin sitten vaatii oikeat piuhasarjat mukaan.
Tärkeintä on tietää uusi laatikko varmasti ehjäksi tai tarkistuttaa se ennen asennusta.
JDKaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Vaatii oman ohjausboksin ja ECUn jos on sähköllä ohjattu loota. Ainakin jo tuon ikäisessä autossa.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
Comment