Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 vaihteisto: manuaali automaatiks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AssE
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 162
    • TRE

    E34 vaihteisto: manuaali automaatiks

    Tuli mieleen otsikon mukainen operaatio. meneekö "heittämällä" puolin ja toisin vaihto? Kone olis m20b20.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: E34 vaihteisto: manuaali automaatiks

    Originally posted by AssE
    Tuli mieleen otsikon mukainen operaatio. meneekö "heittämällä" puolin ja toisin vaihto? Kone olis m20b20.
    Tässä yhteydessä esiintyneitä sosiologisia termejä: itsemurha, avioero, alkoholismi, avohoito.

    Aika inhottava homma, vaihdettavaa on PALJON enemmän kuin luulisi. Kysy vaikka Lassi-S:ltä. Kannattaa ehkä vaihtaa auto e34 automaattiin.

    Enkä kyllä ihan heti ilmoittaudu vapaaehtoiseksi ajamaan m20b20 automaatti e34:lla... Aika hintsusti on sitä vääntöä mikä tekee automaattiajamisesta nautittavaa.

    Siis mun mielipide, jolle saa nauraa.

    t.Ville

    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 788
      • Suodenniemi

      #3
      Kyllä mäkin suosittelen jättää tekemättä tuon projektin ja ostaa E34 M30-moottorisarjan koneella ja automaattilootalla. M20 on vähän turhan laiska.
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • KariM
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 199
        • Pirkanmaa

        #4
        Keskustelunkaappaus: Kertokaapa millainen ajella e34 M50b25 on automaattina? Riittääkö voima huudattamatta normaaliin liikkumiseen? Manuaalista muistelen ettei räjähtävää suorituskykyä ollut, mutta pitkien välitysten ansiosta vauhtiakin kyllä oli sitten kun oli pidempään polkenut. Kulutus voisi matka-ajossa olla auton massaan nähden jopa hyvinkin kohtuullinen?

        Comment

        • Migu-
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 93
          • Joensuu

          #5
          Mulla on ollu E34(M50B25) tomaatti tammikuusta lähtien ja 35000km nyt takana. Kyllä normaaliin ajoon vääntö riittää hyvin ja ohittelu sujuu lupsakasti kickdownin tiputtaessa pari pykälää alaspäin. Auto myös polttaa suhteellisen helposti nakkia. Eihän tää mikään raketti ole, muttei manuaaliin ole paljon eroa. parhaimmillaan matka-ajossa oon päässy 8.3l/100km ja silloinkin mentiin aika lujaa ja ohituksia oli paljon. Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
          - E34 M5 Touring '93 -

          Comment

          • Jeff
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 202
            • Mämmilä

            #6
            Originally posted by Migu-
            Mulla on ollu E34(M50B25) tomaatti tammikuusta lähtien ja 35000km nyt takana. Kyllä normaaliin ajoon vääntö riittää hyvin ja ohittelu sujuu lupsakasti kickdownin tiputtaessa pari pykälää alaspäin. Auto myös polttaa suhteellisen helposti nakkia. Eihän tää mikään raketti ole, muttei manuaaliin ole paljon eroa. parhaimmillaan matka-ajossa oon päässy 8.3l/100km ja silloinkin mentiin aika lujaa ja ohituksia oli paljon. Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
            Nautinnollisen ajon allekirjoitan!

            Nakinpoltto on eri juttu. Edellisellä E34 525iA -91, puhumattakaan nykyisestä 525iXA:sta ei toimenpide yrityksistä (lievistä tosin) ole onnistunut. En koe tärkeänä renkaiden vinguttamista, eihän se vie autoa edes eteenpäin, joten en ole viitsinyt edes opetellaa teknikkaa.

            Comment

            • Jeff
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 202
              • Mämmilä

              #7
              Originally posted by Jeff
              Originally posted by Migu-
              Mulla on ollu E34(M50B25) tomaatti tammikuusta lähtien ja 35000km nyt takana. Kyllä normaaliin ajoon vääntö riittää hyvin ja ohittelu sujuu lupsakasti kickdownin tiputtaessa pari pykälää alaspäin. Auto myös polttaa suhteellisen helposti nakkia. Eihän tää mikään raketti ole, muttei manuaaliin ole paljon eroa. parhaimmillaan matka-ajossa oon päässy 8.3l/100km ja silloinkin mentiin aika lujaa ja ohituksia oli paljon. Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
              Nautinnollisen ajon allekirjoitan!

              Nakinpoltto on eri juttu. Edellisellä E34 525iA -91, puhumattakaan nykyisestä 525iXA:sta ei toimenpide yrityksistä (lievistä tosin) ole onnistunut. En koe tärkeänä renkaiden vinguttamista, eihän se vie autoa edes eteenpäin, joten en ole viitsinyt opetella teknikkaa.

              Comment

              • Jeff
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 202
                • Mämmilä

                #8
                Originally posted by Migu-
                Mulla on ollu E34(M50B25) tomaatti tammikuusta lähtien ja 35000km nyt takana. Kyllä normaaliin ajoon vääntö riittää hyvin ja ohittelu sujuu lupsakasti kickdownin tiputtaessa pari pykälää alaspäin. Auto myös polttaa suhteellisen helposti nakkia. Eihän tää mikään raketti ole, muttei manuaaliin ole paljon eroa. parhaimmillaan matka-ajossa oon päässy 8.3l/100km ja silloinkin mentiin aika lujaa ja ohituksia oli paljon. Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
                Nautinnollisen ajon allekirjoitan!

                Nakinpoltto on eri juttu. Edellisellä E34 525iA -91, puhumattakaan nykyisestä 525iXA:sta ei toimenpide yrityksistä (lievistä tosin) ole onnistunut. En koe tärkeänä renkaiden vinguttamista, eihän se vie autoa edes eteenpäin, joten en ole viitsinyt opetella tekniikkaa.

                Comment

                • KariM
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 199
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Migu-
                  Ajaminen tällä laatikolla(5-vaihteinen sähköllä ohjattu) on erittäin nautinnollista.
                  :shock: Mikäs laatikko siinä onkaan? Kuvittelin että edelleen ZF4HP22, mutta jos kyseessä on joku tuoreempi, niin sehän tekee kyseisestä autosta vieläkin kiinnostavamman.

                  BTW, kuvasi näyttävät olevan otettu Suvantosillan alla :wink:

                  Comment

                  • JD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1195
                    • Espoo

                    #10
                    Re: E34 vaihteisto: manuaali automaatiks

                    Originally posted by AssE
                    Tuli mieleen otsikon mukainen operaatio. meneekö "heittämällä" puolin ja toisin vaihto? Kone olis m20b20.
                    Automaatillakin se on ikäisiään keskivertocorollia suorituskykyisempi, mukavuudesta nyt puhumattakaan.

                    Vaihdossa ei ole mitään ylitsepääsemätöntä, vaihtoon menee laatikon lisäksi:
                    polkimet, vaihdevivustot, konsoli tai osa konsolia, todennäköisesti kardaani ja perävälitys kannattaa tarkistaa että on sama tai mukavuudeltaan riittävä. Pieni sähkökytkentä jos ilman sähkötoimintoja oleva laatikko.
                    Jos on sähkötoimintoja mukana niin sitten vaatii oikeat piuhasarjat mukaan.
                    Tärkeintä on tietää uusi laatikko varmasti ehjäksi tai tarkistuttaa se ennen asennusta.

                    JD
                    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3059
                      • Suomi

                      #11
                      Vaatii oman ohjausboksin ja ECUn jos on sähköllä ohjattu loota. Ainakin jo tuon ikäisessä autossa.
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • tk1983
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 143
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Ei tuo nyt kyllä automaatillakaan ole ikäisiään keskiverto corollia suorituskykyisempi, kun ei ole manuaalillakaan. Ei ainakaan kiihtyvyydessä. Olen keskiverto corolliakin omistanut...ja nyt on E34 m20b20 moottorilla.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎