e34 automaattilaatikko vinoilee APUA KAIVATAAN

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 597
    • Käärmelahti/Maaninka

    #16
    Oili Jalosella taisi olla käypä loota tuommoiseen, eli ZF5HP30. 3kk:n vaihtotakuulla vieläpä.
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #17
      Hinta mahtaa olla karmea?

      Joo, tuohon ei taida käydä kuin ZF5HP30. Vai onko siinä käytetty myös ZF5HP24:sta, ainakin alkupään V8:ssä sitä taisi olla?

      t: Timo

      Comment

      • konsumies
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1046
        • Turkkussesss

        #18
        "karmea hinta" voi olla suhteellinen käsite...
        Mulla on tiistaiksi varattu aika metroon, katotaan mitä ne sieltä löytää.
        Turun metroauto on ainakin tunnesti halpa kun makkara...

        Täytyy soittaa Jaloselle ja kysyä mikä laatikon hinta on
        Seat Leon Cupra ST
        F20 116d
        e87 116i

        Comment

        • Anselmo H
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 936
          • Vantaa

          #19
          Kokeile vaihtaa öljyt + suodatin sinne laatikkoon. Pelkkä öljynvaihto tai lisäys ei riitä koska sinne suodattimeen jää sitä vanhaa kökköä. Kannattaa ainakin kokeilla tuota ennen kun tilaa Bemarilta uuden laatikon..

          En tiedä litkujen ominaisuuksista sen kummemmin mutta tässä on turha säästää ostamalla jotain omituista halpisöljyä, sillä öljynvaihdon jälkeen laatikolla ajelee ainakin 150tkm. Eli osta semmoista nestettä mitä tehdas suosittaa. Jos et tee itse, niin valitse paja jossa ovat nähneet ennenkin automaattivaihteisen auton.

          Itsellä loodan toiminta parani selkeästi vaikkei siinä aivan tuollaisia oireita ollutkaan. Öljyt oli aika tummat, joten ei ne oikeasti ikuisia ole.
          F11 523iA Touring
          E93 325i cabrio
          E81 116i
          Triumph Daytona 955i

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            manuaali

            no perhana, nyttenkö se sitten levis?

            nyt tulet heti ostamaan multa pois ton manuaalin ja pääset eroon pappamallin automaatista ja sen murheista......
            Aprilia RSV4

            Comment

            • bandit1200
              Newbiemmer
              • Oct 2004
              • 28
              • Vaasa

              #21
              Se jalosen laatikko maksaa 2500euroo ja saksasta saa laatikon noin tonnilla,eli ei kannata ostaa suomesta.Remppa tohon 540:n laatikkoon on noin 1500 egee ja kannattaa tehä se porissa,sellanen hemmo kun Nätkin Pekka on aika guru,firman nimi on autotransmission.
              Hymyä huuleen vaikka kusetkin vastatuuleen..

              -Vaasa Connection-

              Comment

              • konsumies
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1046
                • Turkkussesss

                #22
                Jep.
                Huomenna tiistaina on metroautoon se aika - katotaan mitä sanovat.
                Pahimmassa tapauksessa täytyy tosiaan tilata uus aski saksasta, toi Jalosen hinta on ainakin ihan moro...

                Update tulee huomenna, TOIVOTTAVASTI selviää litkujen ja suodattimen vaihdolla...

                Hauska puoli laatikossa on se että pakki toimii kuin unelma, eli vetoa ja välitystä on kuin uudessa kun lykkää R:n päälle.

                Vittumainen vaan pakittaa joka paikkaan, noin niinku pitemmän päälle
                Seat Leon Cupra ST
                F20 116d
                e87 116i

                Comment

                • kempomaatti
                  Newbiemmer
                  • Nov 2004
                  • 4
                  • Kajaani

                  #23
                  No miten kävi. Saitko öljyt ja suodattimen vaihdatettua? Omaan kärryyn (myös 540IA touring -94) vaihtelin nuo itse ihan tuossa omalla pihalla. Ostin pari pientä hallitunkkia ja tunkkasin niillä auton 4:n pölkyn päälle, ni hyvin onnasti.

                  Yksi konsti sinun kannattaa vielä kokeilla siihen laatikkoon, ennenkun tilaat uuden. nimittäin RVS käsittely. tällä aineella on saatu luistava linja-auton laatikkokin ilman mitään muita toimenpiteitä kunnostettua ja takaisin liikenteeseen. Itsekin ihan omalla riskillä sitä laatikkoon laitoin, vaikka siinä ei mitään vikaakaan ollut ja selvästi on laatikko ruvennut toimimaan nopeammin ja 'herkemmin' ja tuntuu että pito olisi parantunut niissä 'kitkapakoissa'.
                  eivät uskalla suositella tuon RVS aineen valmistajat siinä pelossa että jotain menisi rikki, mutta minulla on pelannut hyvin ilman ongelmia.
                  laitoin 3 tuubia D6 (dieselmoottoriin tarkotettua -6L öljytilavuuteen) geeliä.
                  arvelin, jotta kun se on hienompaa 'hiekkaa' kuin vaihelaatikkoon tarkotettu, niin ei ainakaan jumita sähköventtiilien karoja. Meinaan tehdä vielä toisen käsittelyn, kunhan ajelen ensin tämän eka käsittelyn kilometrit täyteen...

                  Comment

                  • Hörö
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 223

                    #24
                    99% varmuudella ton 5 vaihteisen tyyppivika, eli 2 muovikuulaa venttiilipöydässä on kulunut. Päivän projekti, osat ~30€ sisältäen asennusohjeen, filtteri ja tiiviste ~50€ (?) ja parisataa öljyihin. Ainoa mutta on et ne muovikuulat saa vain Ruåtsista. Et silleen.
                    "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                    There's no one else to take the consequences
                    See when the day is gone free & the night creeps up on me
                    I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                    D.A.D. True Believer

                    Comment

                    • 2fast4...
                      Newbiemmer
                      • Jul 2004
                      • 8

                      #25
                      öljynvaihdosta vielä

                      Miten autonmaattilaatikon öljynvaihto oikein käytännössä tapahtuu?
                      Öljyä ilmeisesti kierrätetään, kunnes se on vaihtunut? Mistä oikean öljymäärän tietää, jos sitä jää aina vaihteistoon sisälle?

                      Saako öljypohjan pitämään jos sen joutuu aukaisemaan suodattimen vaihtoa varten? Pitääkö tiivistekkin vaihtaa?


                      t. 2fast

                      e34 tds

                      Comment

                      • konsumies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1046
                        • Turkkussesss

                        #26
                        Auto Metrossa, tänään saan hakea.
                        Puhelivat että hiukan painetta laatikossa, saattaa yrittää laittaa kahta vaihdetta samaan aikaan eli oma analyysini on että neulaventtiileissä paskaa. Kaikki sähkövehkeet kunnossa.
                        Uudet öljyt ja suodatin laitetaan siis tänään ja eiköhän kun uudet litkut on kiertänyt ja paskat uudessa suodattimessa ala taas rokkaamaan.

                        Hörö;
                        jos ei tuolla ala toimia niin kerrohan lisää tuosta poppakonstista, tilaan sitten vaikka Börjeltä Malmöstä ne geishakuulat sinne
                        Seat Leon Cupra ST
                        F20 116d
                        e87 116i

                        Comment

                        • Hörö
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 223

                          #27
                          Originally posted by konsumies
                          Puhelivat että hiukan painetta laatikossa, saattaa yrittää laittaa kahta vaihdetta samaan aikaan
                          Kovasti kuullostaa geishakuulilta.

                          Originally posted by konsumies
                          Hörö;
                          jos ei tuolla ala toimia niin kerrohan lisää tuosta poppakonstista, tilaan sitten vaikka Börjeltä Malmöstä ne geishakuulat sinne
                          Ei se ole mikään poppakonsti, vaan ainoa tapa korjata tuo vika itse.

                          BTW, et oo tarkastanut laatikon valmistenroa? Jos alle 0152306, nii lycka till (ellei korjattu jo), sulla voi pakki lopettaa toimintansa, syynä A/C kytkinrumpu joka hajoaa, sen näkee siitä että öljypohja on täynnä alumiinilastua. Ja tää on sitten €€€€€€€. BTW2 oletko tarkastanut M60:sen tyyppivikaa, eli löystyneitä öljypumpun pultteja? Ne kun ruuvautuu irti niin siinä on täystuho lähellä.

                          Hörö
                          "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                          There's no one else to take the consequences
                          See when the day is gone free & the night creeps up on me
                          I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                          D.A.D. True Believer

                          Comment

                          • Anselmo H
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 936
                            • Vantaa

                            #28
                            Miten kävi, Konsumies? Joko toimii vai menikö looda vaihtoon?
                            F11 523iA Touring
                            E93 325i cabrio
                            E81 116i
                            Triumph Daytona 955i

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10118
                              • KVLA

                              #29
                              Öljyt aika mustaa???Kun ei olisi panta palanut "luistatellessa" ja mustannut oljyn.Siitä ei kyllä suodatin ja öljynvaihtohuollolla selviäkkään.Huom:Automaattilootallista autoa ei hirveesti kyllä passaisi sitten hinailla...

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Eiköhän noiden takuulaatikoiden hinnat kuitenkin pyöri 700-1200e:n haarukassa.

                                Comment

                                Working...
                                X