Announcement

Collapse
No announcement yet.

diesel käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lilla
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 16

    diesel käyntihäiriö

    Niin siis on 525 tds e34 -94, järkyttävä käyntihäiriö. Auto on automaatti ja sammuu kun vaihde kytketään päällä, varsinkin jos on muutakin tehoa vaativaa kuten ilmastointi. Tyhjäkäyntikierroksia on nostettu n. 720, muuten ei kestä käynnissä. Isommilla kierroksilla toimii hyvin. Jottah???
  • Carman
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 676
    • Vilppula

    #2
    Taitaapi olla syöttöpumppu entinen... tarkemmin ottaen siellä se yksi potikka, eikä ilmeisesti kannata pelkästään vaihtaa. Samalla rahalla kunnostettu vaihtopumppu.

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Pumppuremontti luultavasti edessä.....about 800-1500e menoerä....
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #4
        Ugh!
        Entäs jos ongelma ilmenee vain kun kone ei ole vielä normaalilämpöinen? Eli mulla on samankaltainen ongelma, kone ei tosin sammu vaan alkaa täristää ajoittain tyhjäkäynnillä. Kierrokset koko ajan ~750rpm (myös lämpöisenä jolloin tärinää ei ole).
        Kesällä tärinää ei ollut - ehkä siksi kun webaston ei silloin tarvinnut avustaa moottorin lämmityksessä... Voisiko tässäkin olla kyse tuosta pumpusta? Kellään ollut samanlaista häikkää? Ehkä tää on lievempi versio tuosta Lillan ongelmasta?
        e61 535d

        Comment

        • hemmett
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 81
          • Ylivieska

          #5
          Originally posted by Lilla View Post
          Niin siis on 525 tds e34 -94, järkyttävä käyntihäiriö. Auto on automaatti ja sammuu kun vaihde kytketään päällä, varsinkin jos on muutakin tehoa vaativaa kuten ilmastointi. Tyhjäkäyntikierroksia on nostettu n. 720, muuten ei kestä käynnissä. Isommilla kierroksilla toimii hyvin. Jottah???
          Nostetaas..Onko tähän vaivaan löytyny lääkitystä?

          Meinaan ittellä alkanu ilmeneen kans semmosta vikaa että ku nappaa vaihteen paikallaan päälle, niin auto päättää sammahtaa saman tien ellei anna pikkasen kenkää samalla.. Muutenki sammahtelee järkeään joka kerta ku pakki tai D-vaihde päällä ajaa parkkiin tai risteykseen ootteleen. Kiusallista sinänsä.
          Ja juurikin kun paikallaan pidättää autoa ja jos se sattuu sillä kertaa pysymään käynnissä niin auto nykittää jonkin verran siinä paikallaan ollessa.

          Mitään eroa ei oo onko moottori lämpimänä vai ei.
          Noista pumppu- ym. huolloista ei oo muuta tietoa ku syöttöpumppuun on viime kesänä vaihdettu tiivisteet.
          Niin ja laatikkoon vaihdatin tuossa pari viikkoa takaperin öljyt ja suodattimen.
          Bemari on kans 525 tds A vm.94.

          ///M51

          Comment

          • h3ba
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 334
            • Oulu

            #6
            OT: itellä oma e34 525tdsa teki aikoinaan niin, että kun aamulla löit auton tulille (pakkasta vaikka -5) ja laitoit vaihteen silmään, niin auto ei vastannut ollenkaan kaasuun. tyhjäkäynnillä taas välillä vastasi kaasuun, mutta vaihde päällä ei ollenkaan.. Enpä saanu sitä selvitettyä ikinä
            MB S210 320CDI Avantgarde -00
            xXx:
            MB S124 300TDT -92

            MB C124 300CE 24V Sportline -91
            MB W124 300D -93
            BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
            MB W201 190D -84
            BMW E32 735iA -89

            Comment

            • hemmett
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 81
              • Ylivieska

              #7
              Originally posted by hemmett View Post
              Nostetaas..Onko tähän vaivaan löytyny lääkitystä?

              Meinaan ittellä alkanu ilmeneen kans semmosta vikaa että ku nappaa vaihteen paikallaan päälle, niin auto päättää sammahtaa saman tien ellei anna pikkasen kenkää samalla.. Muutenki sammahtelee järkeään joka kerta ku pakki tai D-vaihde päällä ajaa parkkiin tai risteykseen ootteleen. Kiusallista sinänsä.
              Ja juurikin kun paikallaan pidättää autoa ja jos se sattuu sillä kertaa pysymään käynnissä niin auto nykittää jonkin verran siinä paikallaan ollessa.

              Mitään eroa ei oo onko moottori lämpimänä vai ei.
              Noista pumppu- ym. huolloista ei oo muuta tietoa ku syöttöpumppuun on viime kesänä vaihdettu tiivisteet.
              Niin ja laatikkoon vaihdatin tuossa pari viikkoa takaperin öljyt ja suodattimen.
              Bemari on kans 525 tds A vm.94.
              Joo selvittelin tänään asiaa autoasentajan ja automaatteihin erikoistuneen jampan kans, niin tilanne näyttää siltä että laatikko kaipais huoltoa.
              Jokin staattori-akseli vaikuttais olevan irrallaan laatikossa.
              Tilanne kuulemma kärjistyy uusien öljyjen jälkeen ku öjynpaine paranee.

              Että ei täsä tapauksesa ainakaan oo mitään syöttöpumppuun viittaavaakaan.

              ///M51

              Comment

              • hemmett
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 81
                • Ylivieska

                #8
                Originally posted by hemmett View Post
                Joo selvittelin tänään asiaa autoasentajan ja automaatteihin erikoistuneen jampan kans, niin tilanne näyttää siltä että laatikko kaipais huoltoa.
                Jokin staattori-akseli vaikuttais olevan irrallaan laatikossa.
                Tilanne kuulemma kärjistyy uusien öljyjen jälkeen ku öjynpaine paranee.

                Että ei täsä tapauksesa ainakaan oo mitään syöttöpumppuun viittaavaakaan.
                Joo..Viikonloppuna vaihdetaan turbiinin kierrosanturi, ei näyttäny testerissä mitään.
                Jos tällä alkais helpotteleen..! Seuraava operaatio on sitte laatikko auki ja akselia kuntoon..

                ///M51

                Comment

                • jonisi91
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 3
                  • Alajärvi

                  #9
                  e34 tds vm 94

                  Mikä voisi olla vikana e34 tds manuaali bemussa kun pätkii kylmänä?, ja kun antaa vähän kierroksia niin pätkiminen loppuu, voisiko olla kyseessä joku polttoaineen saantivika ? suuttimissa? vai olisko vika sähköpuolella.? autossa on kcr boksi mutta käyntivika tuli muutama viikkositten, lämpöisenä moottori käy normaalisti ja tehot on tallessa. auto lähtee myös kylmänä hyvin käyntiin, lämpöisenä kyllä starttuuttaa joskus aika pitkään. kiitoksia vastauksista

                  Comment

                  • JJwawoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 226
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by Lilla View Post
                    Niin siis on 525 tds e34 -94, järkyttävä käyntihäiriö. Auto on automaatti ja sammuu kun vaihde kytketään päällä, varsinkin jos on muutakin tehoa vaativaa kuten ilmastointi. Tyhjäkäyntikierroksia on nostettu n. 720, muuten ei kestä käynnissä. Isommilla kierroksilla toimii hyvin. Jottah???
                    Edelliset postaukset ovat kyllä vanhoja mutta ongelma tuskin on tästä maailmasta hävinnyt joten:

                    Jos ei ole peukalo aivan keskellä kämmentä niin voi kokeilla puhdistaa ennen pumpun vaihtoa sen niin kutsutun "potikan".

                    V****mainen homma mutta suhteellisen yksinkertainen. Imusarja pois edestä
                    ja pumpun päällimmäinen kansi auki. (letkuja pitää myös siirtää edestä)
                    Aukaisussa tulee hieman dieseliä kynsille. Tämän jälkeen paineilmalla varovasti puhallellen se levy kannen alta kuivaksi. Voit myös käyttää vähän eletroniikka putsaria (itse käytin)
                    Seuraavaksi osat takaisin kiinni ja kokeilemaan. Tulos ei välttämättä näy heti mutta itse yllätyin pienen ajelun jälkeen että sehän toimii. Vielä jos kävisi tyhjäkäyntiä vähän nostamassa jotta kävisi vähän tasaisemmin.

                    VAROITUS: En ota vastuuta jos rikot tyhjäkäynti säätimen tai jonkin muun osan tai itsesi! Varovaisuudesta ei kai voi liikaa muistuttaa...
                    "korjaus toimenpide" EI VÄLTTÄMÄTTÄ aina auta, mutta on suhteellisen helppo (edelleen jos vähänkin autorempasta jotain tietää) ja halpakin kokeilu ennen pumpun vaihtoa ja saa tuolla ainakin vähän armon aikaa uutta pumppua odotellessa.


                    Oma autoni on 525TDSA vm93
                    KTM 1090 Adventure R

                    Comment

                    • BMW528i-84
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 35
                      • Helsinki / Tapanila

                      #11
                      Määränsäädin vaihdettu, syttyi suuttimen ja vaihteiston vikavalo

                      "Jos ei ole peukalo aivan keskellä kämmentä niin voi kokeilla puhdistaa ennen pumpun vaihtoa sen niin kutsutun "potikan"."
                      [/QUOTE]

                      Hei
                      Täällä harjoitellaan sähköpumpun sielunelämää, eli on tehty seuraavaa:

                      93 TDS: n ruiskutuspumppuun vaihdettu Opelista peräisin olevasta BMW tds (vm 95 tai 96) määränsäädin. Vikana oli sammuilu tyhjäkäynnillä.

                      Nyt ongelmana on, että ei ruiskuta polttoainetta. Mittaristossa palaa suutin -ja vaihteiston merkkivalo. Eli ruiskutus on estetty moottorinohjauksen toimesta?

                      Mikä seuraavista aiheutti merkkivalojen syttymisen?
                      -akku pääsi tyhjäksi
                      -määränsäätimen ja pumpun liittimet irrotettu, kun akunkenkä oli kiinni
                      -määränsäädin vaihdettu toisesta pumpusta

                      Lähteekö tämä peli toimimaan valojen nollauksella, vai pitääkö tämän ikäisessäkin koodata moottorinohjausta määränsäätimen irrotuksen yhteydessä?

                      Ensiviikolla pääsee lukemaan koodeja. Olisiko jotain valistunutta arvausta syystä?
                      728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
                      taas volkkari
                      ex:
                      528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
                      520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

                      Comment

                      • dr_
                        Newbiemmer
                        • Mar 2012
                        • 14
                        • suomi

                        #12
                        Moro! tuli tänään hankittua ''pikkuvikainen'' bmw 525 tds vm-92.
                        Propleemana semmonen ku kylmänä lähtee parilla hehkutuksella käymään kivuttomasti, mutta sitteku kone lämpenee ajossa niin sammuu. tyhjäkäyntiä kävis vaikka pienen ikuisuuden, muttakun polkasee kaasua niin kierrokset nousee 'röpöttäen' kunnes 3-4tonnin kohalla käy oikeen.

                        tähän bemmiin on asennettu kabiiniin turboruuvi ja syöttönappi. syöttönappi toisessa asennossa ei välillä ota yhtään kierroksia, ja välillä ottaa mutta hyvin hitaasti.

                        kuulemien mukaan auto alkanut oireileen lisävirtaa annettaessa, jonka jälkeen ei ole oikeen toiminut. virrat päällä kuuluu takapenkin alta sieltä sulakeboksista kokoajan jotain napsutusta? liekkö tämä normaalia?:think

                        ois mukava jos joku vähä viisaampi valaisis tyhmää.

                        Comment

                        • JJwawoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 226
                          • Iisalmi

                          #13
                          napsutus

                          Oisiko syynä takapenkin releboksit? sieltä etsimään kosketus häikkää tai kokeile vaikka kaverin boksia jos mahollista? tai sitten on pumppu lopussa... joku viisampi saattaa tietää lisää
                          KTM 1090 Adventure R

                          Comment

                          • dr_
                            Newbiemmer
                            • Mar 2012
                            • 14
                            • suomi

                            #14
                            Pitää ryhtyä tutkailemaan. kaverit ei niin oo bemari miehi joten kavereilla ei ainakaan ole lainata

                            mitenkähän kalliita kyseiset boksit on?:think

                            nyt aamulla kävin iskee tulille bemmin, ja kylmänä lähti niinku ei ois mitään, sitte istuskelin ja kuulostelin niin jonkuajan päästä alko tämä naksutus kuulumaan ja tyhjäkäynti alko humppaan.

                            Comment

                            • dr_
                              Newbiemmer
                              • Mar 2012
                              • 14
                              • suomi

                              #15
                              Originally posted by dr_ View Post
                              Pitää ryhtyä tutkailemaan. kaverit ei niin oo bemari miehi joten kavereilla ei ainakaan ole lainata

                              mitenkähän kalliita kyseiset boksit on?:think

                              nyt aamulla kävin iskee tulille bemmin, ja kylmänä lähti niinku ei ois mitään, sitte istuskelin ja kuulostelin niin jonkuajan päästä alko tämä naksutus kuulumaan ja tyhjäkäynti alko humppaan.
                              edit. kävin tutkailemassa asiaa, ja sain semmosen käsityksen että se virheä boksi misä lukee kannessa ABS on naputusten takana. kahtoin polttoaine letkua, niin sielä kulkee välisä riisseliä ja välisä ilmaa. voiko vuotava liitos saaha tämmöstä aikaan:think koska letkun liitos näytty märältä, että jotain vuotoa siitäkin löytyy.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎