Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540iA ei käy kaikilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kamu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 182
    • Pori

    E34 540iA ei käy kaikilla

    No niin pakkanen tuli ja alkoi vaiva jota oli jo viime talvena: käy tyhjäkäyntiä todella huonosti, ravistaa konetta, tuntuis et ei käy kaikilla, kaasupolkimessa on myös "tyhjä" kohta, eli tarvii painaa reilusti ennen kuin reagoi, ECU vaihdettu, asentotunnistimet vaihdettu, MAF vaihdettu, ostin pari puolaa ja kokeilin jokaisen yksitellen, ei vaikutusta, lämpötila anturit on mitattu, välillä käy hyvin, yleensä ei. Ja vaikka moottori olisi lämmin vika on silti päällä. Viimeyön oli lämpimässä tallissa, siltikään ei käy kunnolla.... help Voisko olla bensan syötössä ongelma ??.
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5150
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by kamu View Post
    No niin pakkanen tuli ja alkoi vaiva jota oli jo viime talvena: käy tyhjäkäyntiä todella huonosti, ravistaa konetta, tuntuis et ei käy kaikilla, kaasupolkimessa on myös "tyhjä" kohta, eli tarvii painaa reilusti ennen kuin reagoi, ECU vaihdettu, asentotunnistimet vaihdettu, MAF vaihdettu, ostin pari puolaa ja kokeilin jokaisen yksitellen, ei vaikutusta, lämpötila anturit on mitattu, välillä käy hyvin, yleensä ei. Ja vaikka moottori olisi lämmin vika on silti päällä. Viimeyön oli lämpimässä tallissa, siltikään ei käy kunnolla.... help Voisko olla bensan syötössä ongelma ??.
    Varmaankin kalvomennyt / menossa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/

    Pölläytteleekö sinistä ? : http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=kalvo+m60
    Last edited by ruupanen; 16-12-2009, 08:32.
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • kamu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 182
      • Pori

      #3
      Originally posted by ruupanen View Post
      Toi kalvo homma on korjattu aikoinaan, ei oo siitä kiinni. Tämä käyntihäiriö on erilainen.

      Onko kellään hajua mitä pitäis olla bensapaineet kyseisessä koslassa ??.
      Last edited by kamu; 16-12-2009, 08:52.

      Comment

      • vkn
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 75
        • KotHam city..

        #4
        3bar sieltä pitäisi löytyä.
        E34 540 -94

        Comment

        • kamu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 182
          • Pori

          #5
          Originally posted by vkn View Post
          3bar sieltä pitäisi löytyä.
          Ok. pitää tarkistaa, jos paineet on pielessä vois käydäkin huonosti, pumpun takaiskuventtiili ei ainakaan ole paras mahdollinen, kun joutuu joskus sahaamaan et lähtee käyntiin..

          Comment

          • vkn
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 75
            • KotHam city..

            #6
            Originally posted by kamu View Post
            Ok. pitää tarkistaa, jos paineet on pielessä vois käydäkin huonosti, pumpun takaiskuventtiili ei ainakaan ole paras mahdollinen, kun joutuu joskus sahaamaan et lähtee käyntiin..
            Täältä löytyy käytetty pumppu ja paineensäädin jos niissä vika.
            E34 540 -94

            Comment

            • kamu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 182
              • Pori

              #7
              Originally posted by vkn View Post
              Täältä löytyy käytetty pumppu ja paineensäädin jos niissä vika.
              ok, tutkin tänään asian...

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Oliko uusi maf boschin tekele vai tarvike? Onko imuvuodot katsottu ja paljonko siitä huohotusventtiilin vaihdosta on aikaa? Onko vikakoodeja katsottu?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • kamu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 182
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Oliko uusi maf boschin tekele vai tarvike? Onko imuvuodot katsottu ja paljonko siitä huohotusventtiilin vaihdosta on aikaa? Onko vikakoodeja katsottu?
                  Maffi on Boschin tekele, sen vaihdoin syksyllä, kun oli alavääntö hukassa (parani), venttiilin vaihdosta on aikaa pari vuotta, mut tarkistin sen ja on ehjä, imuvuotoja en oo tutkinut, koodeja ei ole...

                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    #10
                    Originally posted by kamu View Post
                    No niin pakkanen tuli ja alkoi vaiva jota oli jo viime talvena: käy tyhjäkäyntiä todella huonosti, ravistaa konetta, tuntuis et ei käy kaikilla, kaasupolkimessa on myös "tyhjä" kohta, eli tarvii painaa reilusti ennen kuin reagoi, ECU vaihdettu, asentotunnistimet vaihdettu, MAF vaihdettu, ostin pari puolaa ja kokeilin jokaisen yksitellen, ei vaikutusta, lämpötila anturit on mitattu, välillä käy hyvin, yleensä ei. Ja vaikka moottori olisi lämmin vika on silti päällä. Viimeyön oli lämpimässä tallissa, siltikään ei käy kunnolla.... help Voisko olla bensan syötössä ongelma ??.
                    Vois olla kaasuläpän asentotunnistimessa jollei kaasuun reagoi.

                    Jotain arvojakin on tallessa jostain netin uumenista, eikä tietoa onko nuo mitä nastaa vasten mitattu.

                    tyhjäkäynnissä nasta1 1.4ohm ja nasta2 3.98ohm
                    Kaasupohjassa vastaavat 3.84 ja 1.3

                    Ilmeisesti ETK:n mukaan kuuluisi olla idlenä 1ohm ja kaasupohjassa 4ohm.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Ota lambdan johdot irti ja kokeile uudestaan.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • kamu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 182
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by Radon View Post
                        Vois olla kaasuläpän asentotunnistimessa jollei kaasuun reagoi.

                        Jotain arvojakin on tallessa jostain netin uumenista, eikä tietoa onko nuo mitä nastaa vasten mitattu.

                        tyhjäkäynnissä nasta1 1.4ohm ja nasta2 3.98ohm
                        Kaasupohjassa vastaavat 3.84 ja 1.3

                        Ilmeisesti ETK:n mukaan kuuluisi olla idlenä 1ohm ja kaasupohjassa
                        4ohm.
                        Mittasin ton joku aika sitten ja oli ihan spekseissä, pari pottua jarrukliineriä päästelin käydessä, ei mitään, imusarja oli äsken pöydällä
                        päreinä, mut ei mitään mainittavaa ja kun heitin kaikki taas nippuun käy ihan ok, katotaan aamulla kun on pata kylmä... (menee hermo)


                        Aamulla taas vika päällä, lämmin talli (10 astetta). Toi lambda homma tuskin vaikuttaa, kun heti käynnistyessään käy päin ..ttua...


                        Taas on tutkittu ja nyt on tultu siihen tulokseen, että määrätyssä lämpötilassa pata toimii.. kylmänä ryki, ajoin jonkun aikaa ja pelas ihan ok, ajoin lisää= motti oli tosi lämmin, menin siis alkoon ja pakko painaa melkein kaasu pohjaan, kävi niinkuin 4 sylinterinen kahdella , just pääsin valoista pois ja joku ihme "käry" seurasi, niin kuin palanut muovi.., voiko es. katti tehdä sellasen et olis määrätyssä lämmössä "tukossa" , ei keksi enää mitään, katoin kaikki anturit yms. uudelleen, kaikki oli ok, bensa paineet vielä katsomatta, koska pistin äsken miitarin kiinni= ei näyttänyt mitään, mittari on VDO:n hip/hop malli mut, ei ole käytetty n. 5vuoteen, ruostunut "klimpiksi", nyt otetaan vitu....... pieni pörrö ja huomenna uus mittari yms......


                        No niin vika löytyi, se oli se ...keleen separaattori imusarjan takapäässä, kalvo on ehjä ja muutenkin on ehjä, mutta ei
                        vaan toimi on auki koko ajan, otin sen jousen pois ja johan käy nätisti, no tulipahan tutkittua kaikki muutkin asiaan liittyvä...



                        Vielä päivitys asiaan, lopullinen vika oli kuitenkin imusarjan molempien päätyjen imuvuoto, tiivisteet ehjät, mutta
                        kun liimasin molemmat päädyt niin alko käymään kunnolla, kävin päästömittauksessa ja timantit arvot..., tuli vaihdettua
                        turhia osia, mutta nyt pelaa....
                        Last edited by kamu; 24-12-2009, 23:27.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎