No niin pakkanen tuli ja alkoi vaiva jota oli jo viime talvena: käy tyhjäkäyntiä todella huonosti, ravistaa konetta, tuntuis et ei käy kaikilla, kaasupolkimessa on myös "tyhjä" kohta, eli tarvii painaa reilusti ennen kuin reagoi, ECU vaihdettu, asentotunnistimet vaihdettu, MAF vaihdettu, ostin pari puolaa ja kokeilin jokaisen yksitellen, ei vaikutusta, lämpötila anturit on mitattu, välillä käy hyvin, yleensä ei. Ja vaikka moottori olisi lämmin vika on silti päällä. Viimeyön oli lämpimässä tallissa, siltikään ei käy kunnolla.... help Voisko olla bensan syötössä ongelma ??.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 540iA ei käy kaikilla
Collapse
X
-
Originally posted by kamu View PostNo niin pakkanen tuli ja alkoi vaiva jota oli jo viime talvena: käy tyhjäkäyntiä todella huonosti, ravistaa konetta, tuntuis et ei käy kaikilla, kaasupolkimessa on myös "tyhjä" kohta, eli tarvii painaa reilusti ennen kuin reagoi, ECU vaihdettu, asentotunnistimet vaihdettu, MAF vaihdettu, ostin pari puolaa ja kokeilin jokaisen yksitellen, ei vaikutusta, lämpötila anturit on mitattu, välillä käy hyvin, yleensä ei. Ja vaikka moottori olisi lämmin vika on silti päällä. Viimeyön oli lämpimässä tallissa, siltikään ei käy kunnolla.... help Voisko olla bensan syötössä ongelma ??.
Pölläytteleekö sinistä ? : http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=kalvo+m60Last edited by ruupanen; 16-12-2009, 08:32.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
-
-
Originally posted by ruupanen View PostVarmaankin kalvomennyt / menossa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/
Pölläytteleekö sinistä ? : http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=kalvo+m60
Onko kellään hajua mitä pitäis olla bensapaineet kyseisessä koslassa ??.Last edited by kamu; 16-12-2009, 08:52.
Comment
-
-
Originally posted by kamu View PostOk. pitää tarkistaa, jos paineet on pielessä vois käydäkin huonosti, pumpun takaiskuventtiili ei ainakaan ole paras mahdollinen, kun joutuu joskus sahaamaan et lähtee käyntiin..E34 540 -94
Comment
-
-
Oliko uusi maf boschin tekele vai tarvike? Onko imuvuodot katsottu ja paljonko siitä huohotusventtiilin vaihdosta on aikaa? Onko vikakoodeja katsottu?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOliko uusi maf boschin tekele vai tarvike? Onko imuvuodot katsottu ja paljonko siitä huohotusventtiilin vaihdosta on aikaa? Onko vikakoodeja katsottu?
Comment
-
-
Originally posted by kamu View PostNo niin pakkanen tuli ja alkoi vaiva jota oli jo viime talvena: käy tyhjäkäyntiä todella huonosti, ravistaa konetta, tuntuis et ei käy kaikilla, kaasupolkimessa on myös "tyhjä" kohta, eli tarvii painaa reilusti ennen kuin reagoi, ECU vaihdettu, asentotunnistimet vaihdettu, MAF vaihdettu, ostin pari puolaa ja kokeilin jokaisen yksitellen, ei vaikutusta, lämpötila anturit on mitattu, välillä käy hyvin, yleensä ei. Ja vaikka moottori olisi lämmin vika on silti päällä. Viimeyön oli lämpimässä tallissa, siltikään ei käy kunnolla.... help Voisko olla bensan syötössä ongelma ??.
Jotain arvojakin on tallessa jostain netin uumenista, eikä tietoa onko nuo mitä nastaa vasten mitattu.
tyhjäkäynnissä nasta1 1.4ohm ja nasta2 3.98ohm
Kaasupohjassa vastaavat 3.84 ja 1.3
Ilmeisesti ETK:n mukaan kuuluisi olla idlenä 1ohm ja kaasupohjassa 4ohm.
Comment
-
-
Ota lambdan johdot irti ja kokeile uudestaan.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostVois olla kaasuläpän asentotunnistimessa jollei kaasuun reagoi.
Jotain arvojakin on tallessa jostain netin uumenista, eikä tietoa onko nuo mitä nastaa vasten mitattu.
tyhjäkäynnissä nasta1 1.4ohm ja nasta2 3.98ohm
Kaasupohjassa vastaavat 3.84 ja 1.3
Ilmeisesti ETK:n mukaan kuuluisi olla idlenä 1ohm ja kaasupohjassa
4ohm.
päreinä, mut ei mitään mainittavaa ja kun heitin kaikki taas nippuun käy ihan ok, katotaan aamulla kun on pata kylmä... (menee hermo)
Aamulla taas vika päällä, lämmin talli (10 astetta). Toi lambda homma tuskin vaikuttaa, kun heti käynnistyessään käy päin ..ttua...
Taas on tutkittu ja nyt on tultu siihen tulokseen, että määrätyssä lämpötilassa pata toimii.. kylmänä ryki, ajoin jonkun aikaa ja pelas ihan ok, ajoin lisää= motti oli tosi lämmin, menin siis alkoon ja pakko painaa melkein kaasu pohjaan, kävi niinkuin 4 sylinterinen kahdella , just pääsin valoista pois ja joku ihme "käry" seurasi, niin kuin palanut muovi.., voiko es. katti tehdä sellasen et olis määrätyssä lämmössä "tukossa" , ei keksi enää mitään, katoin kaikki anturit yms. uudelleen, kaikki oli ok, bensa paineet vielä katsomatta, koska pistin äsken miitarin kiinni= ei näyttänyt mitään, mittari on VDO:n hip/hop malli mut, ei ole käytetty n. 5vuoteen, ruostunut "klimpiksi", nyt otetaan vitu....... pieni pörrö ja huomenna uus mittari yms......
No niin vika löytyi, se oli se ...keleen separaattori imusarjan takapäässä, kalvo on ehjä ja muutenkin on ehjä, mutta ei
vaan toimi on auki koko ajan, otin sen jousen pois ja johan käy nätisti, no tulipahan tutkittua kaikki muutkin asiaan liittyvä...
Vielä päivitys asiaan, lopullinen vika oli kuitenkin imusarjan molempien päätyjen imuvuoto, tiivisteet ehjät, mutta
kun liimasin molemmat päädyt niin alko käymään kunnolla, kävin päästömittauksessa ja timantit arvot..., tuli vaihdettua
turhia osia, mutta nyt pelaa....Last edited by kamu; 24-12-2009, 23:27.
Comment
-
Comment