Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 laatikko ja mittaristovika. HELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuokki2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 377
    • hamina

    e34 laatikko ja mittaristovika. HELP!

    olen muutaman tunnin hakua käyttänyt ja yrittänyt apua löytää probleemiin ilman tulosta..
    eli autona e34 m50b25 koneella ja vuosimalli 92. laatikkona automaatti.

    kickdown ei toimi ja sitten kun se joskus toimii niin tulee mittariston näyttöön trans program jonka jälkeen laatikossa pelaa enää kolmonen ja pakki. vika lähtee pois kun kääntää virrat pois ja laittaa takaisin.. ja vika tulee taas esiin kun lämää polkimen lattiaan ja laatikko lyö reilusti pienempää pykälää silmään..pakko kakkonen on myös käyttökelvoton kun ei toimi yhtään. koko laatikko jumittaa ja auto menee hetken eteenpäin aivan madellen..niinkuin olis käsijarru päällä.

    tuosta trans programista täällä on paljonkin juttua mutta tuosta pakko 2 toimimattomuudesta en löydä mitään... onko kellään mitään tietoa mikä tuon aiheuttaa?

    ja toinen vika: mittariston valot pimenee itsekseen, välillä kun läimäyttää kojetauluun niin saattaa syttyä nopeusmittarin valo, tai joskus kierroslukumittarin taustavalo..ja välillä ne palaa kumpikin mutta bensa ja lämpö mittari ovat pimeinä...joskus jopa palavat normaalisti kaikki valot mutta harvoin. onkohan vika mittariston sisällä vai ulkopuolisissa johdotuksissa yleensä?? korjausvinkkejä??

    myöskin ärsyttää kun ajonesto pitää erikseen kuitata.. olis kiva vaan istua autoon ja startata ja ajaa, mistä tämä johtuu? eihän tämä alkuperäisenä ole näin voinut olla!
    Last edited by Tuokki2; 29-12-2009, 19:22.
    Skyline R33 GT-R v-spec
    Subaru legacy GT spec B -03
    e39 528ia
    ski-doo x600rs -07
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa pääsulake. Jos pääsulake ei aiheuttanut vikaa, niin sitten tarkistat mittariston kondensaattorit, josko niillä olisi tekemistä noihin sähköongelmiin. (pääsulakkeesta ja kondensaattoreista löytyy asiaa E34 FAQ -osiosta)

    Laatikon viasta en sen kummemmin osaa sanoa, kuin että tarkista akun ja laturin kunto. Ainakin liian matala jännite heittää laatikon transprogramille.
    Vikakoodien luku voisi myös auttaa tuon laatikkovian selvittämisessä.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Tuokki2
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 377
      • hamina

      #3
      nyt on kaksi päivää pelannut laatikko hyvin lämpimänä. ei mitään vikailmoituksia kun on ajanut n.10 minuuttia konetta lämpöiseksi. kylmänä tulee trans program samantien kun polkasee kaasua enemmän. kickdown myös pelaa nyt aina kun kone ja laatikko on lämmin. tosin välillä heittää vähän kolahtaen pienempää kun kaasun tallaa pohjaan.

      pitää tuo mittaristo huomenna ottaa irti ja katsoa jos siellä mitään näkyvää vikaa olisi.. se on nyt kokonaan pimeä paitsi checkpanel, nopeusmittarin neula hyppii myös jonkun verran ja kulutusmittarinkin vähäsen, kiekkamittari pelaa normaalisti.

      onko näissä non vanos m50b25 koneissa ollut kansivikoja?? vai mistäköhän johtuu kun auto seisoo yli 10 minuuttia ja sitten starttaa niin käy hetken(ehkä 5sekuntia)viidella pytyllä? yön yli kun auto seisoo niin huonokäyntisyyttä kestää varmaan 15sekuntia kun aamulla starttaa..en jaksaisi millään uskoa että puola voisi tuon aiheuttaa(haulla löytyi). kone toimii kyllä kaikinpuolin hyvin, ei nosta liikaa lämpöja ja lämmintä ilmaa tulee kabiiniin.
      Skyline R33 GT-R v-spec
      Subaru legacy GT spec B -03
      e39 528ia
      ski-doo x600rs -07

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Se käyntihäiriö voipi olla hyvinkin juuri se puola. Oletkos katsonut ettei ole öljyä siellä sytytystulpan kolossa.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Haggis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1570
          • Wackyland

          #5
          Originally posted by Tuokki2 View Post
          onko näissä non vanos m50b25 koneissa ollut kansivikoja?? vai mistäköhän johtuu kun auto seisoo yli 10 minuuttia ja sitten starttaa niin käy hetken(ehkä 5sekuntia)viidella pytyllä? yön yli kun auto seisoo niin huonokäyntisyyttä kestää varmaan 15sekuntia kun aamulla starttaa..en jaksaisi millään uskoa että puola voisi tuon aiheuttaa(haulla löytyi). kone toimii kyllä kaikinpuolin hyvin, ei nosta liikaa lämpöja ja lämmintä ilmaa tulee kabiiniin.
          Kyllä kannattaa kokeilla jonku puolan vaihtoa,saattaa hyvinkin auttaa. Ei käytetyn TOIMIVAN puolan hinta ole paha. Ehkä puolien liitoksilla ja maadoituksella voi olla osuutta. Myös tulpat kannattaa katsoa läpi
          Käyttis:Kia Optima TF

          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

          Comment

          • tomiy
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 78
            • Vantaa

            #6
            Mulla oli mittaristossa samantapaisia vikoja ja uusiin mittariston ja alkoi pelaamaan.. maksoi muistaakseni 60e.

            Käyntiongelma myöskin kuulostaa tutulta, hommasin käytetyt EHJÄT puolat ja vika lähti sillä. Yks oire oli myös se et ku laitto kunnolla kaasua esim ohitustilantees ni välillä "pätki/röpötti".

            Mulla olisi muuten juuri samanlaisesta autosta ylimääräiset puolat, 6kpl joista 5 on ehjää. Jos kiinnostaa ni ei muutaku privaa. Joku mittaristokin on mut en muista onko varmasti toimiva ja oli vissiin manuaaliin ku joku myi vääränlaisen.....
            sigpic
            520 e12 -78
            318iS e36 -93
            318i e30 -88
            520i e34 -90
            525iA e34 -92
            728iA e38 -97
            530dA e39 -01
            530dA m-sport touring e39 -02
            530dA m-sport touring e61 -08
            116i e87 -10
            530dA x-drive touring f11 -11
            X5 eDrive40 f15 -16

            Comment

            • Tuokki2
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 377
              • hamina

              #7
              noniin, nyt on mittariston taustavalo ongelma korjattu. ei mitään näkyvää vikaa ollut, pikkasen muutin polttimonjen kantojen paikkaa vaan niin alkoi toimia normaalisti. nopeusmittarin neula silti välillä vielä nypyttää, kulutusmittarikin välillä vähän hyppii mut nuo ei niin hirveesti haittaa.

              vikakoodit katsottiin ja laatikosta löytyi seuraavaa: 16 turbine speed sensor or solenoid valve 1. tästä viasta löytyikin haulla juttua ja vaikuttaa siltä että pitää nyppiä ohjausboksilta liitin irti ja laittaa takaisin, ja hyvä myös puhdistaa laatikon kyljessä oleva liitin. näin ainakin joku oli saanut vian poistumaan.

              ja tuosta viidellä käymisestä: eikai siinä mitään menetä jos pari puolaa kokeilumielessä ostaa, halpoja tuntuvat olevan. pistin puolia tarjonneelle yv:tä.
              Skyline R33 GT-R v-spec
              Subaru legacy GT spec B -03
              e39 528ia
              ski-doo x600rs -07

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎