Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 hajoava PA-anturin kansi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M. Luuri
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 268
    • SJK

    E34 hajoava PA-anturin kansi

    Autona e34 525i 12v vm:89

    Ongelmana jo toiseen kertaan hajonnut PA-anturin kansi, joka on siis jo kaksi kertaa korkannut tämän talven aikana parin viikon sisällä. Tarkemmin selitettynä kuvassa oleva ympyröity kohta on ns. räjähtäneen näköinen (muovinen kansi on täysin haljennut/murtunut samalla alla oleva putkilo työntynyt ylös päin).

    Mikä mahtaa aiheuttaa osan halkeamisen?




    Last edited by M. Luuri; 04-01-2010, 21:00.
    e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


    http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Onkos tuossa autossasi muovi vai pelti tankki?

    Äkkiä voisi tulla mieleen että tankissa ei huohotus pelaa ja imasee tankin littuun ja tankin pohja työntää tuon mollukan risaksi.

    Näin pakkasella käy kummia. Oli sitten ihan arvaus vain...

    Comment

    • M. Luuri
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 268
      • SJK

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Onkos tuossa autossasi muovi vai pelti tankki

      Muovinen tankki löytyy. Molemmilla kerroilla kun kyseinen osa on pamahtanut niin sen on kuullut äänestä ja suoralla tiellä noin 80km/h vauhdissa.


      Lisää ehdotuksia kaivataan. Ei tekisi mieli kolmannen kerran kyseistä osaa vaihtaa.
      Last edited by M. Luuri; 05-01-2010, 00:19.
      e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


      http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Kokeile tuleeko tankkiin painetta, eli käy irrottelees tankin korkkia. Huohotusputket ruostuu sisältä ja turpoaa umpeen, se bensahuuru on vähän rajua sille materiaalille.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • M. Luuri
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 268
          • SJK

          #5
          Pari kolme päivää sitten huomasin tai oikeastaan kuulin voimakkaan sihahduksen aukaistessani tankin korkin. Eli ilmeisesti painetta oli tankkiin kerääntynyt. Täytynee tarkastaa huohotusjärjestelmän virtaavuus.


          Voisikohan huohotusjärjestelmä mahdollisesti jäätyä umpeen?
          e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


          http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by arrow1 View Post
            Pari kolme päivää sitten huomasin tai oikeastaan kuulin voimakkaan sihahduksen aukaistessani tankin korkin. Eli ilmeisesti painetta oli tankkiin kerääntynyt. Täytynee tarkastaa huohotusjärjestelmän virtaavuus.


            Voisikohan huohotusjärjestelmä mahdollisesti jäätyä umpeen?
            Ei siellä ole painetta, vaan alipainetta. Siis jos pilkkua nuss...
            Aprilia RSV4

            Comment

            • M. Luuri
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 268
              • SJK

              #7
              Originally posted by jannmann View Post
              Ei siellä ole painetta, vaan alipainetta. Siis jos pilkkua nuss...

              Kiitoksia tiedosta. Olen tässä tuumannutkin, että onko siellä painetta vai alipainetta...
              e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


              http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by arrow1 View Post
                Voisikohan huohotusjärjestelmä mahdollisesti jäätyä umpeen?
                Voi, huohotus tapahtuu sen yhden pienen putken kautta joka tulee tankilta konehuoneen aktiivihiilipönttöön.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • M. Luuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 268
                  • SJK

                  #9
                  Nyt olisi sitten uusi anturi/kansiviritelmä vaihdettu. Epäselväksi kuitenkin vielä jää miksi kyseinen osa on kahdesti jo korkannut. Kävin läpi kaikki huohotus/höyryputket ja kaikista virtasi ilma lävitse. Myöskin konehuoneen aktiivihiili suodin virtasi niin kuin pitää. Tankin korkista otin tiivisteen veke joten paine ei pitäisi kaiken järjen mukaan rikkoa enää kyseistä osaa.

                  Mikä putki huohotusjärjestelmässä oikein purkaa sen alipaineen/paineen polttoainesäiliöstä pois? Onko se kenties jo kertaalleen tässä topikissa mainittu putki, joka lähtee tankilta konehuoneen aktiivihiilisuodattimelle?

                  Niin ja yksi asia vielä. Mikä mahtaa olla kyseinen osa, joka sijaitsee imusarjan alapuolella, aktiivihiilisuodattimelta tulevan letkun päässä. Siihen laitteeseen tulee kaksi johtoa ja näyttää ulkoa päin mopon bensan suodattimelta, (joka se ei tosiaan ole).
                  Last edited by M. Luuri; 07-01-2010, 11:31.
                  e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                  http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by arrow1 View Post
                    Nyt olisi sitten uusi anturi/kansiviritelmä vaihdettu. Epäselväksi kuitenkin vielä jää miksi kyseinen osa on kahdesti jo korkannut. Kävin läpi kaikki huohotus/höyryputket ja kaikista virtasi ilma lävitse. Myöskin konehuoneen aktiivihiili suodin virtasi niin kuin pitää. Tankin korkista otin tiivisteen veke joten paine ei pitäisi kaiken järjen mukaan rikkoa enää kyseistä osaa.

                    Mikä putki huohotusjärjestelmässä oikein purkaa sen alipaineen/paineen polttoainesäiliöstä pois? Onko se kenties jo kertaalleen tässä topikissa mainittu putki, joka lähtee tankilta konehuoneen aktiivihiilisuodattimelle?

                    Niin ja yksi asia vielä. Mikä mahtaa olla kyseinen osa, joka sijaitsee imusarjan alapuolella, aktiivihiilisuodattimelta tulevan letkun päässä. Siihen laitteeseen tulee kaksi johtoa ja näyttää ulkoa päin mopon bensan suodattimelta, (joka se ei tosiaan ole).

                    Katti malleissa (e30) on solenoidi joka avaa huohotuksen imusarjaan kun auto käy. Tiedä sitten onko e34:ssa samanlainen systeemi.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • M. Luuri
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 268
                      • SJK

                      #11
                      Joo itellä toi e34 on katilla. Jos sillä on merkitystä.
                      e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                      http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Originally posted by arrow1 View Post
                        Joo itellä toi e34 on katilla. Jos sillä on merkitystä.
                        Nappaa se letku ja mötikkä irti letkuista ja katso tapahtuuko mitään kun sammutat ja käynnistät auton, eli kulkeeko ilma läpi vai ei.

                        Viisaammat saa kertoa lisää miten sen "möykkyn" pitäis pelittää..
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • M. Luuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 268
                          • SJK

                          #13
                          Joo pitääpä kokeilla. Ristus ku tuola pihalla on -26 niin voi hieman sormia paleltaa. Ja maanantaina inttiin prkl...
                          e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                          http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎