Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kytkin ja vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dillinger
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 511
    • Lappeenranta/Kotka

    #16
    Kun sen laatikon nyt purkaa pois niin mitä osia sieltä kannattaa vaihdella samalla ?
    sigpic

    Jetta Mk2 -89

    ex.E34 535i -89

    ex.E34 525i -88

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by Dillinger View Post
      Kun sen laatikon nyt purkaa pois niin mitä osia sieltä kannattaa vaihdella samalla ?
      Ei ehkä vaihtaa mutta hyvä tarkistaa: rättilaikka, kardaanin tukilaakeri, vivuston puslat, putkiston kumit.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Alpina E34
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1122
        • Masku

        #18
        Itse vaihdoin ainakin kaikki stefat, vaihdekepin puslat ja laatikon öljyt. Ei nuo montaa kymppiä maksa. Jos jättää vaihtamatta, niin johan hetken päästä joku stefa lettaa ja öljy lentää Myös kampiakselin takapään steeffanin saa helposti vaihdettua samalla.
        E34 Lenz 536ds -89

        E34 osille tarve:
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
        Originally posted by T3
        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

        Comment

        • Dillinger
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 511
          • Lappeenranta/Kotka

          #19
          Elikkä siis mitäs osia tästä tarvitsee http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=25&fg=05

          Onko tässä kuvassa tuo osa nro 12 laatikon takimmainen tiiviste ja saako sen vaihdettua enempää purkamatta http://www.realoem.com/bmw/showparts...69&hg=23&fg=15

          Ja saako sen kampiakselin tiivisteen samalla vaihdettua, en löytänyt kuvaa siitä.

          Ja onko vielä jotain ?
          sigpic

          Jetta Mk2 -89

          ex.E34 535i -89

          ex.E34 525i -88

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Nro 16 myös vaihtoon, vaihteensiirtäjän akselin stefa.

            Samalla tuosta ylemmästä kuvasta 2 ja 7. Muita voi sitte miettiä jos puuttuu tai on rikki, kepin alapään voi holkittaa tarvittaessa uusiks. Erityistä huolellisuutta kaipaa kumipalkeen nro 8 asennus, tulee ylimääräistä mökää kabiiniin jos ei kaikkia huulloksia laita kohdalleen. 99% autoista tuo on ollu huonosti mitä itelle vastaan tullu.



            Lisäks tosta osa 5 eli toi muovinänni.

            Kampuran takapään stefaa kannattaa miettiä jos se ei näytä yhtään siltä että olis vuotanu. Itse en ainakaan huvikseen vaihtais, usein noissa vanhoissa se on vaihdettu jo ainakin kertaalleen joten voi mennä vaikka seuraavat 100tkm huoletta. Hintaa pirulaisella on kuitenkin aika hyvin.

            Laatikon stefat sitte marmorilta, normaalistefat mitkä ei oo tehty tietylle pyörimissuunnalle ei kestä.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Dillinger
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 511
              • Lappeenranta/Kotka

              #21
              Kelpaako noi realoemin numerot sinne marmoritiskille, olis niin paljo helpompi asioida kun voi vaan lyödä lapun käteen ja sanoa että tollasta tarviis.

              Ja pultithan varmaan saa ihan paikallisesta pulttikaupasta kun vaan ottaa noi mitat mukaan.

              Pitää nyt miettiä jos samalla vaihtais sitten sen Z3 kepin ja vauhtis lähtee huomenna tulemaan postissa että alkaa tämäkin nyt edistyä.
              sigpic

              Jetta Mk2 -89

              ex.E34 535i -89

              ex.E34 525i -88

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Jos vauhtiksen pultteja meinasit, niin osta marmorilta. Hinta ei eroa ja ovat oikeanlaiset. Normi 8.8 pultit ei kelpaa ja hirvee sahailu noissa kovissa.

                Ja kyllä käy osanumerot suoraan.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Alpina E34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1122
                  • Masku

                  #23
                  Pultteja ei tainnut edes Turusta löytyä sopivan kokoisia viime loppukesällä kun tuon remontin tein. Ei maksane paljoa marmorilla. Jos kuuluu pappaklubiin (www.bmwclub.fi) niin jäsenkortilla saa pienen alennuksen marmorilta.

                  Omaan tein täydellisen koneremontin juurikin tuon takapään stefan takia. Kytkin muuttui yksilevyiseksi märkäkytkimeksi Aluksi oli tarkoitus vaihtaa vaan tuo steeffani, mutta lähti vähän lapasesta ja ehkä ihan hyvä niin. Löytyi kaikkea muutakin piakkoin uusittavaa, joten nyt pitäisi kestää ainakin vähän aikaa ilman suurempia remontteja :think
                  E34 Lenz 536ds -89

                  E34 osille tarve:
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                  Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                  Originally posted by T3
                  BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                  'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    Kampuran takapään stefaa kannattaa miettiä jos se ei näytä yhtään siltä että olis vuotanu. Itse en ainakaan huvikseen vaihtais, usein noissa vanhoissa se on vaihdettu jo ainakin kertaalleen joten voi mennä vaikka seuraavat 100tkm huoletta. Hintaa pirulaisella on kuitenkin aika hyvin.
                    Peräti 15 € kl-varaosilla hintaa tuolle...

                    Comment

                    • Dillinger
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 511
                      • Lappeenranta/Kotka

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Peräti 15 € kl-varaosilla hintaa tuolle...
                      No mutta tuleehan siihen öljyt ja suodatin vielä päälle.

                      Katsellaan nyt mihin ne massit oikeen riittää.
                      sigpic

                      Jetta Mk2 -89

                      ex.E34 535i -89

                      ex.E34 525i -88

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Peräti 15 € kl-varaosilla hintaa tuolle...
                        Njoo, marmorilta ei ihan tohon irtoa. Sitten se on aika sama kun hinta on toi.

                        Ei sieltä öljyjä tartte laskea pois stefan vaihtoa varten jos ei hirveästi auto ole kenossa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Dillinger
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 511
                          • Lappeenranta/Kotka

                          #27
                          Onko tästä nyt tuo nro 6 ne vauhtiksen pultit http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=11&fg=20 ?

                          Ja eikös tossa M20 koneessa kuitenkin ole ihan normi vp.
                          sigpic

                          Jetta Mk2 -89

                          ex.E34 535i -89

                          ex.E34 525i -88

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by Dillinger View Post
                            Onko tästä nyt tuo nro 6 ne vauhtiksen pultit http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=11&fg=20 ?

                            Ja eikös tossa M20 koneessa kuitenkin ole ihan normi vp.
                            Oikeat pultit on ja normi vauhtis koska osalistassa ei lue twinmass.

                            Comment

                            • Dillinger
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 511
                              • Lappeenranta/Kotka

                              #29
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Oikeat pultit on ja normi vauhtis koska osalistassa ei lue twinmass.
                              Okok hämäs toi otsikko vaan, nyt alkais kaikki osat olemaan koossa sitten ja ens viikolla tilailemaan.
                              sigpic

                              Jetta Mk2 -89

                              ex.E34 535i -89

                              ex.E34 525i -88

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by Dillinger View Post
                                Okok hämäs toi otsikko vaan, nyt alkais kaikki osat olemaan koossa sitten ja ens viikolla tilailemaan.
                                Vauhtiskuva taitaa olla kaikissa malleissa twinmass-otsikolla, hämää kyllä hyvin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎