Kun sen laatikon nyt purkaa pois niin mitä osia sieltä kannattaa vaihdella samalla ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kytkin ja vauhtipyörä
Collapse
X
-
Originally posted by Dillinger View PostKun sen laatikon nyt purkaa pois niin mitä osia sieltä kannattaa vaihdella samalla ?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Itse vaihdoin ainakin kaikki stefat, vaihdekepin puslat ja laatikon öljyt. Ei nuo montaa kymppiä maksa. Jos jättää vaihtamatta, niin johan hetken päästä joku stefa lettaa ja öljy lentääMyös kampiakselin takapään steeffanin saa helposti vaihdettua samalla.
E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Elikkä siis mitäs osia tästä tarvitsee http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=25&fg=05
Onko tässä kuvassa tuo osa nro 12 laatikon takimmainen tiiviste ja saako sen vaihdettua enempää purkamatta http://www.realoem.com/bmw/showparts...69&hg=23&fg=15
Ja saako sen kampiakselin tiivisteen samalla vaihdettua, en löytänyt kuvaa siitä.
Ja onko vielä jotain ?sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
-
Nro 16 myös vaihtoon, vaihteensiirtäjän akselin stefa.
Samalla tuosta ylemmästä kuvasta 2 ja 7. Muita voi sitte miettiä jos puuttuu tai on rikki, kepin alapään voi holkittaa tarvittaessa uusiks. Erityistä huolellisuutta kaipaa kumipalkeen nro 8 asennus, tulee ylimääräistä mökää kabiiniin jos ei kaikkia huulloksia laita kohdalleen. 99% autoista tuo on ollu huonosti mitä itelle vastaan tullu.
Lisäks tosta osa 5 eli toi muovinänni.
Kampuran takapään stefaa kannattaa miettiä jos se ei näytä yhtään siltä että olis vuotanu. Itse en ainakaan huvikseen vaihtais, usein noissa vanhoissa se on vaihdettu jo ainakin kertaalleen joten voi mennä vaikka seuraavat 100tkm huoletta. Hintaa pirulaisella on kuitenkin aika hyvin.
Laatikon stefat sitte marmorilta, normaalistefat mitkä ei oo tehty tietylle pyörimissuunnalle ei kestä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kelpaako noi realoemin numerot sinne marmoritiskille, olis niin paljo helpompi asioida kun voi vaan lyödä lapun käteen ja sanoa että tollasta tarviis.
Ja pultithan varmaan saa ihan paikallisesta pulttikaupasta kun vaan ottaa noi mitat mukaan.
Pitää nyt miettiä jos samalla vaihtais sitten sen Z3 kepin ja vauhtis lähtee huomenna tulemaan postissa että alkaa tämäkin nyt edistyä.sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
-
Jos vauhtiksen pultteja meinasit, niin osta marmorilta. Hinta ei eroa ja ovat oikeanlaiset. Normi 8.8 pultit ei kelpaa ja hirvee sahailu noissa kovissa.
Ja kyllä käy osanumerot suoraan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Pultteja ei tainnut edes Turusta löytyä sopivan kokoisia viime loppukesällä kun tuon remontin tein. Ei maksane paljoa marmorilla. Jos kuuluu pappaklubiin (www.bmwclub.fi) niin jäsenkortilla saa pienen alennuksen marmorilta.
Omaan tein täydellisen koneremontin juurikin tuon takapään stefan takia. Kytkin muuttui yksilevyiseksi märkäkytkimeksiAluksi oli tarkoitus vaihtaa vaan tuo steeffani, mutta lähti vähän lapasesta ja ehkä ihan hyvä niin. Löytyi kaikkea muutakin piakkoin uusittavaa, joten nyt pitäisi kestää ainakin vähän aikaa ilman suurempia remontteja :think
E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKampuran takapään stefaa kannattaa miettiä jos se ei näytä yhtään siltä että olis vuotanu. Itse en ainakaan huvikseen vaihtais, usein noissa vanhoissa se on vaihdettu jo ainakin kertaalleen joten voi mennä vaikka seuraavat 100tkm huoletta. Hintaa pirulaisella on kuitenkin aika hyvin.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostPeräti 15 € kl-varaosilla hintaa tuolle...
Ei sieltä öljyjä tartte laskea pois stefan vaihtoa varten jos ei hirveästi auto ole kenossa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Onko tästä nyt tuo nro 6 ne vauhtiksen pultit http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=11&fg=20 ?
Ja eikös tossa M20 koneessa kuitenkin ole ihan normi vp.sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
-
Originally posted by Dillinger View PostOnko tästä nyt tuo nro 6 ne vauhtiksen pultit http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=11&fg=20 ?
Ja eikös tossa M20 koneessa kuitenkin ole ihan normi vp.
Comment
-
Comment